Yeni Renault Symbioz, markanın önemli SUV C segmentindeki ürün gamının genişlemesini tamamlıyor ve pratikliğe odaklanarak 1960'ların 16 sedan ve 1980'lerin Espace ruhunu çağrıştıracak şekilde tasarlandı.
Yeni hibrit, Fransız firmanın içten yanmalı motorlu otomobil serisindeki daha küçük Captur ile daha büyük Austral arasında yer alacak ve Nissan Qashqai'ye doğrudan rakip olacak.
Renault'nun elektrikli otomobillerinin aksine, tasarım açısından amaca yönelik olarak pratiktir. Fransız firma Megane, 5, 4 ve Twingo gibi klasik isimleri gelecekteki elektrikli araçlar için yeniden canlandırmış olsa da Symbioz ismi ürün yelpazesi için yeni. Daha önce sadece otonom sürüşe odaklanan 2017 elektrikli konseptinde kullanılmıştı.
Araca ilk olarak baktığımızda 1.6 litrelik hybrid motora sahip olduğu görülüyor. Bu motor 143 beygir gücü üretecek.
Renault'nun küçük otomobil tasarım şefi Paula Fabregat, Symbioz'u firmanın yeni elektrikli araçlarından "daha rasyonel ve daha az duygusal" olarak nitelendirerek ekledi: "5 [supermini] inanılmaz bir nesne; bu da inanılmaz bir cevap."
Araç bir aile otomobili olarak tasarlanmış olsa da Renault, verimli hibrit güç aktarma organları sayesinde filo alıcılarını da hedefleyecek ve iş pazarının İngiltere satışlarının %40'ını oluşturabileceğini öngörüyor.
Symbioz, Clio süpermini ve Arkana coupé-SUV gibi ICE Renault'lar tarafından kullanılan aynı CMF-B platformu üzerinde oturuyor. Captur ile birlikte geliştirildi, ancak farklı bir pazar boşluğunu doldurması amaçlandı.
Symbioz 4413mm uzunluğunda, 1797mm genişliğinde ve 1575mm yüksekliğindedir. Karşılaştırma için Captur 4227mm uzunluğunda, daha büyük olan Austral ise 4510mm ölçülerinde. Symbioz, 4470mm ölçülerindeki elektrikli Scenic ile büyük ölçüde eşdeğerdir.
Captur ile ortak gelişim, neredeyse aynı olan ön tasarımdan görülebiliyor; tek fark ızgaraya işlenen desen. Diğer yeni Renault modellerinde olduğu gibi, tasarım detaylarının çoğu Renault logosunun diyagonal şeklini yansıtıyor.
Ön kısım neredeyse aynı olsa da, tasarımcılar otomobilin geri kalanında daha fazla özgürlüğe sahip olmuş, akıcı yan paneller ve 3D 'buz küpü' efektine sahip yontulmuş ışıklar içeren ısmarlama bir arka uç yaratmışlardır. Giriş seviyesi otomobiller 18 inç jantlara otururken, daha pahalı olanlar 19 inç jantlara sahip.
Kabin, Renault'nun Google tabanlı OpenR Link bilgi-eğlence sistemini çalıştıran portre odaklı 10,4 inç dokunmatik ekran içeren Captur ile aynı gösterge paneline sahip.
Arka koltuklar 160 mm geriye doğru kayabiliyor, yani 221 mm'ye kadar diz mesafesi sunabiliyor veya bagaj kapasitesini 492 litreden etkileyici bir 624 litreye çıkarabiliyor - bu da 60:40 bölünmüş koltuklar katlandığında 1582'ye yükseliyor.
Birleşik Krallık'ta, serinin en üst modeli Iconic Esprit Alpine, perde yerine otomatik olarak renklendirilen elektrokromik cam kullanan Solarbay açılır tavan ile sunulacak. Bu özellik şu anda sadece elektrikli Scenic'te sunuluyor.
Lansmanda tek güç aktarım seçeneği Renault'nun E-Tech Full Hybrid 145 sistemi olacak. 1.6 litrelik dört silindirli benzinli motor, çok modlu otomatik şanzıman, iki elektrik motoru ve 1.2kWh bataryayı bir araya getiren bu sistem 145 bg'ye kadar güç ve 61.4mpg resmi yakıt ekonomisi sunuyor. Renault, şehir içi sürüşlerde zamanın yaklaşık yüzde 80'inde elektrik gücüyle çalışabildiğini iddia ediyor.
Captur E-Tech ile büyük ölçüde aynı olan sistem, akü şarjını koruyan bir E-Save düğmesini de içeriyor. Renault, Symbioz'un 1500 kg'ın biraz altında olan nispeten hafif ağırlığının verimliliğinin anahtarı olduğunu vurguluyor.
Hangi güç aktarım seçenekleri ve performansı bekleyebiliriz?
Renault Symbioz, Renault Captur küçük SUV ve Clio süpermini tarafından kullanılan CMF-B platformunun genişletilmiş bir versiyonu üzerine oturuyor. Her modelde, kardeşlerinde de bulunan E-Tech hibrit 145 kurulumunun aynısı olan tam hibrit bir güç aktarma organı bulunuyor.
Kaputun altında, ön tekerlekleri tahrik etmek için bir elektrik motoruyla birlikte çalışan 1,6 litrelik dört silindirli bir benzinli motor bulunurken, ayrı bir marş jeneratörü motoru gerektiğinde motoru çalıştırmaya yardımcı olur ve aracın 1,2kWh bataryasını doldurmak için ürettiği enerjiyi geri kazanır.
Kombine güç çıkışı 143bhp'dir. Renault, Symbioz için 0-62mph süresini henüz teyit etmedi, ancak daha küçük Captur E-Tech'in kıyaslama sprintini tamamlamasının ne kadar sürdüğüne bağlı olarak muhtemelen 10 saniyenin üzerinde olacaktır.
Verimlilik ve işletme maliyetleri hakkında ne biliyoruz?
İki elektrikli motor, bagaj tabanının altında bulunan ve Renault Symbioz'un her zaman EV modunda başlamasını ve şehir içindeyken sürüş süresinin yüzde 80'ine kadarını saf elektrik gücüyle geçirmesini sağlayan 1.2kWh'lik bir bataryadan güç alıyor. Ayrıca, elektrikli motor ve benzinli motorun kullanımını optimize etmek için Google Haritalar'dan rotanız, yolculuk süreniz ve trafiğinizle ilgili verileri kullanan 'öngörülü hibrit sürüş' özelliğine de sahip.
Dış ve iç tasarım nasıl?
Renault Tasarım Projeleri Direktörü Paula Fabregat bize markanın Symbioz'un "seksi bir kutu" olmasını istediğini açıkladı. Fabregat ayrıca yeni modelin makyajlı Renault Captur ile aynı zamanda, amaca yönelik, tıknaz ön uç görünümünün her iki araç tarafından da kullanılacağı düşünülerek tasarlandığını açıkladı.
Elbette her iki model de Renault'nun ilk olarak tamamen elektrikli Scenic E-Tech'te görülen en yeni tasarım dilini benimsiyor. Keskin dikey LED çıtalar, karmaşık ızgara deseni, yontulmuş kaput ve genel olarak çok köşeli stil bu dilin imza unsurları arasında yer alıyor.
Renault Symbioz ne kadar pratik ve bagaj alanı ne kadar büyük?
Resmi tanıtımından önce Renault Symbioz ile oynadık ve bu boyutta bir otomobil için arkada ne kadar geniş hissettirdiğinden etkilendik. Önde oturan 1.80 boyundaki yetişkinlerde bile, aynı boydaki arka yolcular için geniş bir diz mesafesi var ve ayrıca baş mesafesi de mevcut. Ön koltukların altında da yolcuların ayakları için bolca alan var ve zeminde sadece küçük bir tümsek bulunuyor.
Renault Symbioz hangi güvenlik teknolojilerine sahip?
Symbioz'da, adaptif hız sabitleyiciyi dur-kalk fonksiyonu, şerit merkezleme ve trafik işareti tanıma ile birleştirerek Seviye 2 otonom sürüş özellikleri sunan 'Aktif Sürücü Asistanı' da dahil olmak üzere 29'a kadar gelişmiş sürücü destek sistemi mevcuttur. Arka otomatik acil frenleme, kör nokta uyarısı, şeritten ayrılma uyarısı ve sürücü dikkat uyarısının yanı sıra 360 derecelik park kamerası kurulumu da sunulan diğer özellikler arasında yer alıyor.