2019 yılında ilk kez karşımıza çıkan ve geliştirmeleri devam eden Güneş enerjili elektrikli otomobil Lightyear 0’dan yeni bir rekor geldi.
Elektrikli otomobiller için en belirleyici unsurların başında menzil geliyor. Markalar araçlarının menzili artırmak için daha büyük ve yeni teknoloji bataryalar, güneş panelleri veya aerodinamik yapı gibi unsurları en üst seviyeye çıkarmaya çalışıyor.
Tanıtılmasının ardından adından sıkça söz ettiren Lightyear 0, bir kez daha gündemde. Daha önce üstünü kaplayan güneş panellerinin sağladığı menzille konuşulan model bu kez de geliştirdiği aerodinamik yapısıyla öne çıktı.
Lightyear 0’ın, daha önce 0.19 Cd olarak açıkladığı hava sürtünme katsayısını 0.175 Cd'ye indirmeyi başardığı açıklandı. Testlerle elde edilen bu değerle araç, ‘dünyanın en aerodinamik seri üretim otomobili’ olacak.
Elektrikli otomobillerde menzil için çok önemli olan aerodinamik tasarım aracın verimliliğini de oldukça arttıracaktır. Şirket, otomobilin 60 kWsa’lik küçük bir batarya paketiyle bile tek şarjda 1000 km menzil sunacağına inanıyor.
Markanın iddiasına göre, ön, arka ve tavan kısmı tamamen güneş panelleriyle donatılan araç Hollanda gibi iklimlerde 2 ay, İspanya, Portekiz gibi daha sıcak iklimlerde altı ay boyunca şarj etmeden şehir içi kullanım imkanı sunuyor.
Bu da toplamda 6.000 ile 11.000 km arasında güneş panellerinde ücretsiz seyahat edilebileceği anlamına geliyor.
Elektrikli otomobil piyasası içerisindeki rekabet giderek kızışıyor.
Bir yanda sektörün önde gelen isimleri içten yanmalı motorları terk ederken diğer yanda yeni girişimler ortaya çıkıyor.
Bunlardan biri olan Lightyear, Hollanda'da düzenlediği etkinlikte Lightyear 0 isimli ilk güneş enerjili elektrikli otomobil modelini tanıttı.
Güneş enerjili otomobil Lightyear 0 ile yakıt maliyeti ortadan kalkabilir.
Lightyear 0, bugüne kadar tanıtılan ilk güneş enerjili elektrikli otomobil değil. Hatta Mercedes bile geçtiğimiz yıl buna benzer bir konsept aracını tanıtmıştı.
Fakat Lightyear, bu otomobili satmakta kararlı. Üstelik 250 bin Euro'luk (vergiler hariç 4.5 milyon TL) oldukça tuzlu bir fiyata.
Lightyear 0 modelinin ilk prototipi tanıtıldığında 720+ km bir menzili olacağı söyleniyordu. Bugün karşımıza çıkan araç ise 625 km'lik bir menzil sunuyor. Fakat yine de piyasadaki araçlara nazaran iyi bir değer olduğunu söyleyelim.
Üstelik bu menzilin 70 km'sini üzerinde bulunan 4.8 m2 büyüklüğündeki güneş enerji panelleri sayesinde dolum yaptığı bataryasından alıyor.
Yani standart bir şehir içi kullanım senaryosunda aracınızı hiç bir istasyona götürüp şarj etmenize gerek kalmadan kullanabiliyorsunuz.
Tabii kış mevsiminin yaşandığı bir bölgede yaşıyorsanız, arada sırada şarj etmeniz gerekebilir. Zira aracın güneş panelleri havanın açık olduğu bir günde yaklaşık olarak 35 km gitmenizi sağlayacak kadar dolum yapabiliyor.
Hatta Lightyear'ın iddiasına göre Hollanda gibi iklimlerde iki ay ve İspanya veya Portekiz'de yedi ay boyunca şarj etmeden şehir içi kullanabiliyorsunuz.