Dünya'da nadir bulunan uçak gemileriyle ilgili çok farklı terimler, tanımlar ve sınıflandırmalar var. Bunları mümkün olduğunca basit anlatmaya çalışacağım. Zannımca, uçak gemisi olarak kabul edilen gemileri 3 kategoriye ayırmak mümkün.
1) Uçağın katapultla fırlatıldığı, kancanın takıldığı telle yakalandığı gemiler (Bunların içinde sadece ABD'nin Nimitz ve Fransa'nın Charles De Gaulle gemileri nükleer).
2) Uçağın kendi motor gücüyle havalandığı, kancanın takıldığı telle yakalandığı gemiler (Rus ekolü, Rus-Çin ve Hint uçak gemileri).
3) Farklı adlarla anılmakla birlikte (helikopter gemisi, helikopter destroyeri, amfibi taarruz gemisi, hafif uçak gemisi), gemi boyunca uzanan uçuş güvertesinden dikey-kısa mesafeden kalkış yapıp, dikey inen uçaklarla (Harrier-F-35B) hava harekatı yapan gemiler (Juan Carlos gibi).
Uçak harekatı yapabilen gemileri olan 8 ülke şunlar: ABD; Nimitz (F-18/F-35C/E-2/C-2), Wasp/America (Harrier, F-35B), Fransa; C.D.Gaulle (Rafale, E-2), Rusya; Kuznetsov (Mig-29, Su-33), Çin; Liaoning (J-15), Hindistan; Vikramaditya (Mig-29), İngiltere; Q.Elizabeth (F-35B), İspanya; J.Carlos (Harrier), İtalya; Cavour (Harrier-F35B)
Bunun dışında sadece Japonlar, 42 adet F-35B almaya karar verdiler ve böylece 'helikopter destroyerlerini' uçak gemisi gibi kullanmaya başlayacaklar.
Türkiye dahil diğer ülkelerin ise şuan için uçak gemisi olarak adlandırabileceği bir gemisi yok. Helikopter gemisini uçak gemisine çevirmek için önce ABD'nin kapısını çalarak F-35B'ler için uçak başına 120 milyon$ ödemek gerekiyor. Zira Harrier'ların üretimi 20 sene önce durdu ve F-35B şu anda alternatifsiz.