Dünyaca ünlü bir problem olarak dsg şanzıman problemini ilk sıraya koyuyoruz.
2015 model araçlar henüz 50 bin km’de iken bu tip bir sorun yaşayabiliyor.
Bu sorun insanların Volkwagen’den uzaklaşmasına neden oluyor.
Yetkili servisler az km’li araçlara karşı iyi niyetli yaklaşıp parça değişimi yaparken yüksek km’li araçlar için ise 8 ila 12 bin Türk Lirası arasında masraf çıkabiliyor.
Renault EDC
Ülkemizde çok satan markalardan biri olan Renault araçların otomatik vitesli modellerinde beyin arızası çıkabiliyor ve ücreti yetkili serviste 8-10 bin civarında bir masraf çıkarabiliyor.
Opel Astra J
Efsane araba markalarından olan Opel Asra J kasa kodlu modellerinin benzinli versiyonlarında yağ soğutucusu arızası, termostat arızası gibi arızalar görülüyor.
Peugeot 308
Kronik sorunun farkında olan Peugot’ta torsiyon ve travers sorunu yaşarsanız yetkili servislerde işçilik ücreti ödeyerek bu sorunu giderebilirsiniz.
Ford Fiesta
2008-2018 arasında üretilen Fiesta’ların mafsal ve klima yönlendirme kolu sorunu çok karşılaşılan sorunlardan.
Özellikle mafsal sorunu tüm sürücülerin başına geliyor.
Fiat Linea
Ülkemizde belki de en çok satılan araç modeli olan Linea’da yeni tip göğüslerde airbag çatlağı, ısıtma bujisi kaynama gibi sorunlar mevcuttur.
Buji konusunda ucuz olması dolayısıyla yetkili servisler tarafından kolayca karşılanıyor.
Öte yandan tüm Linea modellerinde kronik herhangi bir stop lambasının patlaması ve amortisör takozlarının sürekli bozulup ses yapması da kronik sorunlar olarak karşımıza çıkıyor.