Avrupa’daki yüksek işçilik ücretini ödemek istemeyen gurbetçiler yıllardır soluğu Türkiye’deki oto sanayilerinde alıyordu.
Avrupa’da yaşayan Türk vatandaşları yaz aylarında hem sıla hasreti gideriyor hem de araçlarının bakım ve arızasını Türkiye’de çok daha uygun fiyatlara yaptırabiliyordu.
Ancak, Euro/TL’nin 18 seviyelerine çıkmasının da etkisiyle oto sanayileri bu yaz adeta gurbetçi akını yaşadı.
Avrupa’daki yüksek işçilik ücretini ödemek istemeyen gurbetçiler yıllardır soluğu Türkiye’deki oto sanayilerinde alıyordu.
Avrupa’da yaşayan Türk vatandaşları yaz aylarında hem sıla hasreti gideriyor hem de araçlarının bakım ve arızasını Türkiye’de çok daha uygun fiyatlara yaptırabiliyordu.
Ancak, Euro/TL’nin 18 seviyelerine çıkmasının da etkisiyle oto sanayileri bu yaz adeta gurbetçi akını yaşadı.
Birçok yeni müşterinin gelmesiyle ustalar, bütün yaz gurbetçilerin araçlarını yetiştirmek için ek mesai harcadı. Biz de İstanbul Maslak’ta bulunan Atatürk Oto Sanayi’ni gezdik.
Eylül ayının ortasında olmamıza rağmen neredeyse her dükkanın önünde yabancı plakalı bir Otomobil vardı.
Ustalar bu sezon yaşanan yoğunluk için döviz kurlarındaki yükselişe işaret ederken, gurbetçiler de araçlarını Türkiye’de en az yüzde 50 daha uyguna yaptırdıklarını söyledi.