Tibet, Orta Asya'da Tibet halkının anavatanı olan bölge. Ortalama 4.900 metrelik yükseltisiyle "Dünyanın Çatısı" diye tanınır. Kuzeyinde Çin'in Sincan Uygur Özerk Bölgesi ve Qinghai, doğusunda Sichuan, güneyinde Hindistan, Nepal ve Bhutan vardır. Başkenti Lhasa'dır.
Çevrim içi uçak sistemlerini takip ettiğiniz zaman şaşırtıcı bir şekilde bazı bölgelerden hiçbir uçağın geçmediğini görebilirsiniz. İşte bu alanlar esrarengiz olayların yaşandığı yasaklı yerler. Tibet Platosu da bunlardan biri. Sistem üzerinden bakarsanız Tibet'in üzerinden asla uçak geçmediğini görebilirsiniz. Dünyanın çatısı olarak adlandırılan bu bölgedeki dağların çok yüksek olması, uçakların acil durumlardaki uçuş yüksekliğine uygun değil. Bunun yanında bölgenin şiddetli türbülanslara da davetiye çıkarması, pilotları her zaman buradan uzak tutuyor.
UÇUŞ YÜKSEKLİĞİNE UYGUN DEĞİL
Uçakların araziden uzak durmasının en önemli nedenlerinden birisi çok engebeli olması ve yüksekliğin ortalamadan çok fazla olmasıdır.
Uçaklarda kabul edilen ortalama yükseklik 4.500 metredir. Ancak Tibet'te alçak alanlar bile 3.000 metre yükseliğindedir. Uçaklar daha fazla yüksekte uçabilir ancak kabin basıncının düştüğü acil durumlarda prosedür gereği uçak bir havaalanına yönlendirilmeden önce 3.000 metrelik irtifaya inmelidir.
HAVALİMANINA İNİŞ OLDUKÇA ZOR
Uçakta yolculara verilen oksijen gerektiği alçaklığa inmediği sürece 20 dakika yetebilir. Ayrıca Tibet bölgesinde acil iniş yapılabilecek herhangi bir alan neredeyse yoktur. Var olan iki havalimanı hem çok uzak hem de sadece birkaç pilotun inebileceği tecrübe isteyen bir yerdedir.
TÜRBÜLANS VE DONMA RİSKİ VAR
Yüksek dağlık bölgede türbülans riski daha fazla olur. Tibet bölgesi ve çevresinde de türbülans şiddeti çok daha fazladır.
Türbülans hava akımlarının dalga halinde farklı hızlarda yukarı ve aşağı inmesine neden olur.
Jet yakıtı donabilir. Standart Jet A1 yakıtının donma noktası -47 santigrat derecededir. Tibet'te her zaman bu kadar sık düşük dereceler olmasa bile soğuk olan dağların üzerinde uzun süre seyretmek yakıtın donma riskini artırır.
RADAR SİSTEMİ BULUNMUYOR
Tibet bölgesinde uçaklardaki radar sistemini destekleyecek sistem bulunmuyor.
Tibet'te Çin nüfusunun yalnızca yüzde 0.2'si bulunuyor.
Kaynak:Habertürk
UÇAKLAR BAŞKA NERELER ÜZERİNDEN UÇMAZ?
Gerek Hükümet yasağı gerek antik yerlerin korunumu gerekse de milyonlarca turist çeken mekanlarda güvenlik sebebiyle dünya da uçaklara hava sahasını kapatan ya da sınırlayan diğer yerler:
1)Kabe
2)Disneyland
3)Pantex Nükleer Tesisi (Maryland/Amerika)
4)Buckhingham Sarayı
5)Kennedy Uzay Üssü
6)Taj Mahal
7)Machu Picchu (Peru)
8)Antartika
9)Messi’nin Evinin Üstü