Lei, Pekin merkezli şirketin bu hafta 2022-2023 yatırımcı gününde yaptığı konuşmada, Xiaomi'nin sektöre yıllar önce giren rakiplerine kıyasla kullanıcı deneyimi ve elektronik teknolojilerinde avantajlara sahip olması nedeniyle, gelecek yılın yeni enerji araç modellerini piyasaya sürmek için doğru zaman olacağını söyledi.
Xiaomi, geçen yıl otomobil ve diğer yeni işletmelere 3 milyar CNY'den (440,5 milyon ABD Doları) fazla yatırım yaptı ve erken aşama harcamaları, diğer otomobil üreticilerinin harcadığı miktarın üç katına ulaştı.
Xiaomi'nin ilk yumuşak döküm aracı, planlandığı gibi geçen Eylül ayında üretim hattından çıktı ve Aralık ayında kış testleri başladı.
Lei, tıpkı cep telefonu işinde olduğu gibi, Xiaomi araçları için uzun vadede yazılım kârının donanım kârından daha önemli olduğunu söyledi.
Lei, şu anda zamanının yarısını araba işine ayırdığını, dörtte birinin cep telefonlarına, nesnelerin internetine ve üst düzey stratejilere ve geri kalanının diğer işlere ayrıldığını söyledi.
Lei, "Umarım bir gün cep telefonu, araç ve akıllı ev gereçlerimizi birbirine bağlayabiliriz" dedi. "Bazı iyi firmalarla birleşme ve satın alma olasılığını göz ardı etmedik, ancak ihtiyatlı çalışmayı da değerlendireceğiz."
Lei, Xiaomi'nin araç işinin ayrı bir finansman planı olup olmadığıyla ilgili soruları doğrudan yanıtlamadı.