Uçak yolculuğu hemen hemen seyahat edecek kişilerin artık ilk tercihi olmuş durumda.
Özellikle uzun mesafeli seyahat edecek kişiler yolculuk süresini kısaltmak için otobüs veya özel araç yerine uçakları tercih ediyor.
Uçağa binen kişilerin seyahat süresince uçaktaki küçük detaylar kimi zaman dikkatini çekiyor.
Çoğu kişinin merak bile etmediği uçaktaki küçük ayrıntılar aslında uçak için hayati öneme sahip.
İşte camlardaki delikten uçağın kanatlarındaki kancalara, pilotların arkasındaki çekiçten uçak kapılarındaki kollara kadar uçaklardaki az bilinen detaylar...
KANATLARDAKİ KANCALAR
Çoğu uçakta bulunan bu kancalar acil çıkış slaytını kullanmaya yarar.
Güvenlik ipi kancaya geçirildikten sonra yolcular kolaylıkla tahliye edilir.
Kokpitte bulunan çekiç
Birçok ülkenin kanunlarında olduğu gibi çekiç bir acil durum ekipmanı parçasıdır. Kokpitte bulunması gerekir.
Penceredeki delik
Uçak penceresinde bulunan bu delik sayesinde kabin içindeki basınç dengeleniyor.
Ayrıca bu delik, 3 katmanlı uçak camında nem tutulmasını sağlıyor.
Böylelikle camın buğulanması veya buz tutması önleniyor.
Yardımcı güç ünitesi
Uçağa binildiğinde motorlar henüz çalışmıyorken duyulan sesin kaynağıdır. Motorları çalıştırmaya yarar.
Ayrıca, güç ünitesi, bakımın uygun olmadığı kötü donanımlı terminallerde de büyük işlevsellik sağlar.
Mürettebat dinlenme odaları
Uzun saatler süren uçuşlarda bazı uçaklarda bulunan kabin ekibinin kullandığı dinlenme bölmeleri.
Çok rahat olmamakla beraber kısa süreli dinlenmeler için tasarlanmıştır.
Acil kapılardaki kollar
Bu kollar uçuş görevlilerinin tutması için konulmuştur.
Olası bir panik halinde yolcuların çıkış kapılarına yüklendikleri zaman kabin ekibinin tutunarak uçaktan düşmemelerini sağlar.
Havalandırma sistemi
Uçaklarda nefes aldığımız hava her motor türbininin kompresör aşamasından gelir.
Uçaklarda havanın kirli olduğunun batıl inancı olsa da hava önce filtrelenir daha sonra soğutulur. Filtreler bakterilerin yüzde 95'ini tutar.
Siyah üçgen
Bazı uçaklarda bulunan bu üçgenleri fark etmiş olabilirsiniz. Bu üçgenler kanatların en iyi görülebileceği yeri gösterir. Çok nadir bir durum olsa da, pilotun kanatların posizyonu hakkında şüphesi varsa ve göstergeler çalışmıyorsa bu üçgenler kanatların en doğru açıdan kontrol edilebilmesine yarıyor.