11 Mart Medyanın Halleri
Hazırlayan: Ercan Dolapçı
CUMHUR İTTİFAKI’NDAN SÜRPRİZ HAMLELER YOLDA
HANDE FIRAT / HÜRRİYET
AK Parti, Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın talimatı ile neredeyse bütün mesaisini deprem bölgesine ve çalışmalarına ayırdı.
Bir yandan da 14 Mayıs’taki seçimler için hassas bir çalışma yürütülüyor. Kulislerde konuşulan, üzerinde beyin fırtınası yapılan bilgileri şöyle paylaşabilirim:
- HÜDA-PAR’a belli bir kontenjan verilmesi gündemde.
- MHP’nin bu duruma hiçbir itirazı yok, MHP’deki genel hava da “Aslolan seçimi kazanmak” şeklinde.
- Yeniden Refah Partisi ile görüşmeler sürüyor. Yakında bir uzlaşmaya varılması bekleniyor.
- MHP ile AK Parti arasında ortak liste görüşmeleri başlamadı. MHP Genel Başkanı Bahçeli’nin çok sayıda ilde ortak liste ile seçime girmeye soğuk baktığı belirtiliyor.
- Ancak bazı özel illerde özel adaylar belirlenebileceği belirtiliyor.
- Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın önceliği deprem bölgesi ve Türkiye’yi olası felaketlere karşı hazırlamak. Bunun için de dört bir koldan çalışma talimatını zaten verdi.
- Ancak yeni dönemde bazı sürprizlerin de olabileceği konuşuluyor. AK Parti listelerinde sürpriz isimlerin, yeni yüzlerin görüleceği bilgisi var.
- Strateji ekibinde, partide, kampanya ofisinde beyin fırtınalarında cumhurbaşkanı yardımcılarının sayısının Türkiye’nin öncelikli ihtiyacı doğrultusunda artırılabileceği değerlendiriliyor.
- Bu kapsamda bir cumhurbaşkanı yardımcısının Türkiye’nin stratejik konumu nedeniyle güvenlikten sorumlu olabileceği, diğerinin ise ekonominin başına gelebileceği belirtiliyor. Konuşulan isimler arasında Hakan Fidan ve İbrahim Kalın var. Ekonomi için ise AK Parti içinden ve dışından duyduğum isim Mehmet Şimşek. Cumhurbaşkanı henüz bu konuda son sözünü söylememiş. Ancak yapılan değerlendirmeler bu adımların olumlu olacağı yönünde.
ALTILI MASA HDP’NİN KUCAĞINA OTURDU
MEHMET BARLAS / SABAH
6'lı Masa'ya artık PKK'nın siyasi kanadı olan HDP oturmuştur. Daha doğrusu 6'lı Masa, HDP'nin kucağına oturmuştur.
Bu durumdan Saadet, Gelecek, DEVA ve Demokrat Parti rahatsız değildir.
Ali Babacan aylar öncesinden SİHA'ları hedef alarak PKK'ya göz kırpmıştı.
Saadet Partisi, HDP'ye bakanlık vermeye dünden razı.
Davutoğlu'ndan HDP'ye itiraz edecek bir kişilik beklemek zaten fazla hayal olur.
Geriye İYİ Parti kalıyor. Meral Akşener istediği kadar kulağının üzerine yatsın, HDP artık altılı koalisyonun yedinci ortağıdır. HDP masaya oturacak ve tüm isteklerini onlara dayatacaktır. Bunun adı artık "Okyanus Ötesi İttifakı"dır.
Masaya tekrar oturtulan Akşener ise çok büyük bir siyasi hata yapmıştır. Bu saatten sonra HDP'nin dayatmalarına yaptığı her itirazda eleştirilecek, itibarsızlaştırılacak "oyunbozan" damgası yiyecektir. Onu sosyal medyada linç etmeye hazır yüz binlerce CHP'li trol bekliyor.
Yalnız unuttukları bir şey var. Seçmen artık bilgiye çok kolay ulaşıyor. Türkiye'ye ihanet edeni de görüyor, ülkesi için gecesini gündüzüne katanı da. Masa başında hazırlanmış uyduruk anketler sizi yanıltmasın. Son 15 seçimde yanıldılar. 14 Mayıs'ta yine yanılacaklar.
OBAMA’NIN SOSYAL MEDYA EKİBİ TÜRKİYE’DE
ZAFER ŞAHİN / MİLLİYET
Daha önce de gelmişlerdi.
7 Haziran 2015 genel seçimleri ve 31 Mart 2019 yerel seçimleri öncesinde İstanbul’daydılar.
Tarihin en başarılı sosyal medya kampanyalarına imza atarak Obama’yı iki kez Başkan seçtiren bu ekibin niyeyse Türkiye’ye özel bir ilgisi var!
Sosyal medya üzerine hem teorik hem de pratik çalışmalara imza atan haber kaynağımın verdiği bilgiye göre, Obama’nın 12 kişilik sosyal medya ekibinden 6 kişi bir süredir yine İstanbul’da.
Yanlarında getirdikleri 9 adet server ile Taksim civarındaki 5 yıldızlı otellerden birine yerleşmiş, çalışmaya başlamışlar.
Ne mi çalışıyorlar? Tabii ki Türkiye’yi. İl il, sokak sokak, mahalle mahalle…
İstanbul’u 4, Ankara, İzmir ve Adana’yı 2 bölgeye ayırmışlar. Her bölgeye özel sosyal medya çalışmaları hazırlıyorlar.
Önce hedef kitleyi buluyor, onlara özel içerikler geliştiriyorlar.
Daha sonra da bu içerikleri hangi platformlardan hedef kitleye ulaştıracaklarını tespit ediyorlar.
Twitter, Facebook, Instagram ve TikTok… Hepsine özel oyun planları var.
Şimdilik ısınma turları atıyorlar. Dikkatinizi çekti mi bilmem; son dönemde çok takipçili bazı muhalif hesaplar Twitter’da sürekli anket yapıyor.
Ve bu anketlerde Kılıçdaroğlu’nun oy oranı yüzde 60 çıkıyor!
Peki, bu nasıl oluyor? Tamam, Twitter kullanıcıları ağırlıklı olarak muhalif. Ama bu veri tek başına yüzde 60’ı anlatmaya yetmez.
Burada organize bir sosyal medya algı çalışması var. Obama ekibinin elindeki server’lar, yazılımlar işte tam bu noktada devreye giriyor. Bir bilgisayarın IP’sini 5 bin kez değiştirip anketlerde 5 bin farklı hesaba oy kullandırabiliyorlar!
Şaşırdınız mı? Hiç şaşırmayın… Bu sadece başlangıç ve buzdağının görünen yüzü.