23 Aralık 2024 Pazartesi
İstanbul
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Mersin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

1915 Çanakkale köprüsünün yapımında uygunsuz malzeme kullanıldı mı? Karayolları Genel Müdürlüğü'nden açıklama

Karayolları Genel Müdürlüğü 1915 Çanakkale köprüsünün yapımında uygunsuz malzeme kullanıldığı iddialarıyla ilgili açıklama yaptı.

1915 Çanakkale köprüsünün yapımında uygunsuz malzeme kullanıldı mı? Karayolları Genel Müdürlüğü'nden açıklama
A+ A-

Karayolları Genel Müdürlüğü 1915 Çanakkale köprüsünün yapımında uygunsuz malzeme kullanıldığı iddialarıyla ilgili açıklama yaptı.

Karayolları Genel Müdürlüğü'nden yapılan açıklamada şunlar ifade edildi:

1915 Çanakkale Köprüsü yapım çalışmalarında standartlara uygun olmayan malzeme kullanıldığı iddialarına yönelik Kurumumuzca yapılan basın açıklamasının ardından 15 Ağustos 2021 tarihinde basında, “ETAG 33'e üzerinde Karayolları Genel Müdürlüğü logosunun da bulunduğu 'EK-5 Su Yalıtım İşleri Özellikler' adlı 874 sayfadan oluşan İngilizce Şartnamede birden fazla atıfta bulunulduğu" belirtilerek, gerçeklerin Kurumumuzca gizlendiği iddia edilmiştir.

İdaremizce 21 Mart 2017 tarihinde imzalanan Sözleşme Eki dokümanlarında; Su Yalıtımı ile ilgili bir şartname yer almamakta, konu hakkındaki malzeme seçimi detayları "İdare'nin onayına sunularak onay alınması şartıyla" köprüyü yapacak görevli Şirkete bırakılmaktadır.

Sözleşme Dokümanı EK-5, basında iddia edildiği gibi “Yalıtım İşleri Özellikleri Şartnamesi" değil; "Otoyol Peyzaj, Püskürtme Yöntemi ile Bitkilendirme (Hyroseeding) Teknik Şartnamesi'" olup başka bir konu ile ilgilidir. Ayrıca idare Sözleşmesi ve Eki Dokümanlar Türkçe olup yabancı dilde bir teknik şartnamemiz bulunmamaktadır.

Basında yer alan ve ETAG 033 özelliğine sahip su yalıtım malzemesinin kullanılması ile ilgili şartname, idaremizin Sözleşme dokümanında değil; görevli Şirketin malzeme temin ve alt yüklenici seçimi için başlatmış olduğu teklif alma sürecinin sözleşme eki dokümanında yer almaktadır.

Şartname, KGM tarafından onaylandıktan sonra yürürlüğe girecek olup söz konusu iş ve işlemlerde kullanılacak malzeme hakkında görevli Şirket tarafından İdaremize herhangi bir başvuru henüz yapılmamıştır.

Karayolları Genel Müdürlüğümüzce ihale edilen işin Sözleşme Eki Doküman ve Şartnamelerinde şikayet konusu ETAG 033 Belgesi ile ilgili herhangi bir kriterin bulunmadığını, söz konusu kriterin aranmasının ihale şartları içerisinde yer almadığını bir kez daha belirtiriz.

ETAG 033 belgesi bulunmayan bir malzemenin uygun olmadığı iddiası gerçeği yansıtmamakta olup İdaremiz tarafından 15 Temmuz Şehitler Köprüsü üstyapı yenileme çalışmaları (2017), FSM Köprüsü üstyapı yenileme çalışmaları (2019), Kömürhan Köprüsü (2020), Karataş Viyadüğü (2019) gibi birçok önemli projede bahse konu malzemeler sorunsuz olarak kullanılmış, tecrübe edilmiş ve halen hizmet vermeye devam etmektedir.

Ülkemize değer katacak ve büyük ulaşım kolaylığı sağlayacak vizyon projelerimizden 1915 Çanakkale Köprüsü'nün proje ve yapımında, Kurumumuzca yürütülen diğer işlerimizde olduğu gibi çalışmalarımız bilimsel veriler ışığında sürdürülmektedir.

Çanakkale 1915