22 Eylül 2024 Pazar
İstanbul 19°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

2023 yılı bütçesinin yüzde 64’ü demiryolu yatırımına

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, demiryolları yatırım payının 2023 yılı bütçesinin yüzde 64’ünü kapsadığını bildirdi.

2023 yılı bütçesinin yüzde 64’ü demiryolu yatırımına
A+ A-
SILA KEMAHLI / ANKARA

“Çılgın Proje” olarak adlandırılan; tarım, insan göçü hareketi gibi birçok açıdan uzmanlarca “tehlikeli” olarak görülen Kanal İstanbul Projesine ilişkin de bilgi verdi. İsmailoğlu, projenin sürdüğünü belirterek, Sazlıdere Köprüsünün inşaasının devam ettiğini bildirdi.

TBMM’de bütçe marotunu komisyon aşamasında son haftaya girdi. Dün Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı 2023 Yılı Bütçesi ele alındı. Görüşmeler geçen cuma görüşülen İçişleri Bakanlığı bütçesinde yaşanan tartışmaların gölgesinde başladı. CHP milletvekilleri, İçişleri Bakanı Süleyman Soylu’nun kullandığı bir ifadeyi tekrar gündeme getirdi. Vekiller, Meclis’in Soylu’nun ifadesine ilişkin yaptırım uygulamasını istedi. Tansiyonun yükselmesinin ardından komisyon görüşmelerine ara verildi.

Aranın ardından Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu sunum yaptı. Karaismailoğlu demiryolları yatırım payının 2023 yılında yüzde 64 olduğunu bildirdi. Demiryolları için toplam 374,7 milyar TL’lik Kamu-Özel İşbirliği projesini başlattıklarını, yatırımların yüzde 83’ünün tamamlandığını belirtti. Kamu-Özel Sektör İşbirliği projeleri ile 63,7 milyar TL daha yatırımın yapılacağını anlattı. Bakanlığın toplam bütçesi yaklaşık 181,86 milyar TL olarak öngörüldü.

Ankara-Sivas Hızlı Tren hattının 2023 yılı Nisan ayında tamalanacağını seyahat süresinin 12 saatten 2 saate düşeceğini anlatan Karaismailoğlu, “Ankara-İzmir arasında demiryolu seyahat süresini 3 saat 30 dakikaya düşüreceğiz.” dedi.

İPEK DEMİRYOLU GÜZERGAHI

“Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Projesi, İpek Demiryolu orta koridor güzergâhının ülkemizden geçen bölümünün Avrupa bağlantısını oluşturan en önemli halkalardan birini teşkil ediyor. Projeyle; Halkalı-Kapıkule (Edirne) arası yolcu seyahat süresini 1 saat 30 dakikaya; yük taşıma süresini ise 2 saat 30 dakikaya düşmesini hedefliyoruz. Çalışmalar devam ediyor.

Bakan Karaismailoğlu sunumunda denetim raporlarına da yer verdi. Karayolları Genel Müdürlüğü 2021 Yılı Denetim Raporunda; 38 bulgu olduğunu 25 bulgunun çözüme kavuştuğunu söyledi. Sivil havacılık alanında ise 8 bulgunun denetim raporuna yansıdığını, 4 bulgunun çözüldüğü bilgisini verdi. Bakan, Sayıştay denetiminde ortaya konulan bulguların üzerinde “hassasiyetle” durulduğunu söyledi.

TBMM Adil Karaismailoğlu