21 Ekim 2024 Pazartesi
İstanbul 12°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

495 bin riskli konutta 1,8 milyon insan yaşıyor

KİPTAŞ Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kurt yaptığı açıklamasında İstanbul'da 495 bin riskli konutta 1,8 milyon insan yaşadığını belirtti.

495 bin riskli konutta 1,8 milyon insan yaşıyor! İstanbul'da kaç kişi riskli konutlarda yaşıyor? İstanbul'da kaç adet riskli konut var?

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Şehircilik Grubu Başkanı ve KİPTAŞ Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kurt, Ekonomi Gazetecileri Derneği (EGD) ile bir araya gelerek İstanbul depremi ve kentsel dönüşüme ilişkin çalışmalarını aktardı. Kahramanmaraş depremleri sonrası Hatay'a gittiğini ve orada incelediği beton numunesinden daha kötü durumdaki numunelerinin İstanbul'daki binalardan çıktığını aktaran Kurt, 2000 öncesi yapılarda 60 ton demir çıktığını şimdi sadece temele 65 ton demir kullanıldığı bilgisini verdi. Kurt, “495 bin riskli saydığımız konut var. Bunlarda 1,8 milyon insan yaşıyor. 110 bin insanın yaşadığı 29 bin konutta çoğunluk sağlandı. 4 yılda 50 bin yapının dönüşümünü yapmayı hedefliyoruz.” diye konuştu.

İstanbul’daki riskli yapıların dönüşümü için tek başına İBB’nin olanaklarının yeterli olamayacağının ve kamu ile işbirliği halinde çalışma gerekliliğinin altını çizen Kurt, ilgili bakanlıklarla senkronize olamadıklarını söyledi.

DÖNÜŞÜME KATKIYA POZİTİF AYRIMCILIK

İstanbul’da kentsel dönüşüme katkı sağlayacaklara pozitif ayrımcılık yapacaklarını dile getiren Kurt, “İBB’ye bağlı şirketlerimizin büyük tedarikçileri var. Mutlaka para kazansınlar ama kazandıkları içinden İstanbul'un dönüşümüne katkı sağlamalarını isteyeceğiz. Sağlayanlara pozitif ayrımcılık yapacağız.” dedi.

1550 BİNA HER AN YIKILABİLİR

İBB'nin 35 bin binada yaptığı tarama sonucunda bin 550 binanın hemen yıkılabilecek durumunda olduğunu tespit ettiğini açıklayan Ali Kurt, “Buradan çıkan modelle 250 bin yapı yıkılabilir durumda. Hedefimiz 4 yılda 50 bin yapıyı yıkmak, yeniden yapmak.” sözlerini kullandı. Kurt, kamunun bütün bir şehri dönüştürecek kapasitede ne aracı ne de iş gücü olduğunu vurguladı. Dönüşümün mutlaka özel sektörün de bu işe dahil edilerek yapılabileceğini anlatan Ali Kurt, şöyle devam etti:

‘BOŞ KONUTLAR KİRAYA VERİLECEK’

“Yapılan çalışmalara göre İstanbul'da 400-500 bin arası boş konut var. Gerekli düzenlemeler yapılırsa bu konutlar belediye tarafından kiralanıp evi dönüşüme girecek kent sakinleri uygun kira bedelleri ile buralara yerleştirilebilecek. Böylece vatandaşın ‘Evim yıkılacak ben ne yapacağım?’ derdi kalmayacak. Bu miktardaki boş konut kira pazarına arz olunca da fiyatlar dengelenecek. Regülasyon etkisi yaratacak.”

Kamunun kaynak oluşturma sorunu olmadığını fakat kaynakların verimli kullanılmadığını savunan Kurt, Atatürk Havalimanı’ndaki kamu zararının 22 milyar TL’yi bulduğunu ve bu paranın kentsel dönüşümde kullanılması halinde İstanbul’da yaklaşık 30 bin konutu ücretsiz şekilde dönüştürülebileceğini iddia etti.

Kurt, İBB’ye bağlı şirketlerden KİPTAŞ, İspark, Boğaziçi Yönetim A.Ş., İstanbul İmar AŞ, İstanbul Ağaç ve Peyzaj AŞ şirketlerinin Şehircilik Grubu çatısı altında toplandığının bilgisini verdi.

İstanbul Deprem Ekonomi Gazetecileri Derneği (EGD)