19 Eylül 2024 Perşembe
İstanbul 20°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

‘5 yılda bir Migros daha yaratacağız’

Migros, 20 – 22 Ekim 2023 tarihlerinde İstanbul Kongre Merkezi’nde Migros 100. Yıl Fuarı’nı düzenledi. Fuar kapsamında Migros üreticileri, iş ortakları, tedarikçileri, çiftçileri, çalışanları ve müşterileri bir araya geldi.

‘5 yılda bir Migros daha yaratacağız’
A+ A-
EKONOMİ SERVİSİ

Fuarın açılışını Anadolu Grubu ve Migros Yönetim Kurulu Başkanı Tuncay Özilhan, Yönetim ekibiyle birlikte yaptı.

Migros Grubu İcra Başkanı Özgür Tort, fuara ve Migros’un gelecek dönem hedefleriyle ilgili açıklamalar yapmak üzere basın mensuplarıyla bir araya geldi. Tort toplantıda şu ifadeleri kullandı:

“Online operasyonlarımızı 3 yıl içerisinde 3’e katlayacağız. Migros Grubu katlanarak büyürken, iştiraklerimizden gelen yeni hizmet alanları Migros’un büyümesini de aşan bir büyüme gerçekleştirecek. Böylece, 5 yıl içinde ilave bir Migros şirketi daha yaratacağız. 2023 yılında 6 milyar TL yatırım gerçekleştiriyoruz. Ayrıca, tedarik zinciri açısından önümüzdeki büyümeyi besleyecek şekilde 2 yılda dağıtım merkezi alanımızı yüzde 50’nin üzerinde büyüteceğiz.

‘5 yılda bir Migros daha yaratacağız’ - Resim : 1

MİGROS EKOSİSTEM HACMİ GSYH’NİN YÜZDE 25’İ

“Migros büyürken, istihdamı, çiftçisi, tedarikçisi, hizmet sağlayıcıları ve iştirakleri ile Türkiye perakendesi ve ekonomisini de büyütüyor. Tedarikçilerimiz, kooperatiflerimiz, alım yaptığımız çiftçi ve besicilerimizle birlikte 23 bin 500 iş ortağımız var. Türkiye gayrisafi yurt içi hasılası (GSYH) 2022 yılında 15 trilyon TL. 2022 yılında çalıştığımız 9.504 tüzel kişiliğin toplam cirosu 3,5 Trilyon TL. Türkiye 2022 GSYH büyüklüğü ile karşılaştırdığımızda bu hacim yüzde 25’ine denk geliyor. Ekonomik ve sosyal etkisi çok büyük bir şirketiz. Dokunduğumuz her bir paydaşımızla çok büyük bir ekosistem yaratıyoruz. Bu dev ekosistemin yarattığı değer çok geniş bir paydaş kitlesine dağılarak yaygınlaşıyor.”

Müşteri ihtiyaçlarını çok yakından takip ettiklerini ve enflasyonla mücadele için birçok üründe yüzde 50’ye varan indirim yapacaklarını söyleyen Tort, “Bugün geldiğimiz noktada 189 kategoride 3.036 adet marka ile ürün çeşidimiz 50 bine yakın. Tüketicilerimizin en uygun fiyatla, en fazla çeşide ulaşma hakkına sahip çıkıyoruz. Tüketicilerimizin alım gücünü artırmak ve enflasyonla mücadele için yılın kalan 70 gününde 70 büyük kampanya ile evin tüm ihtiyaçlarını karşılayacak yaklaşık 15.000’i aşkın üründe yüzde 50’ye varan indirimler sunuyoruz.” diye konuştu.

Migros 100. Yıl Fuarı’nda, Anadolu’nun dört bir yanından gelen paydaşlarıyla, çalışanlarıyla ve müşterileriyle bir araya geldiklerini belirten Özgür Tort, “Fuarımıza katılan tedarikçilerimiz yaklaşık 2.500 marka ile stantlarında sadece ürünlerini değil, ülkemizin üretim gücünü sergilediler. Sergilenen ürünlerin yaklaşık yüzde 50’si Anadolu’nun dört bir yanındaki üretim tesislerinden geldi. Anadolu’nun tüm renkleri Migros çatısı altında toplandı. Harbiye’de canlı çiftlik kurduk. Fuar kapsamında çalışanlarımız, iş ortaklarımız, teknoloji, BT, iletişim gibi hizmet sağlayıcılarımız ve kıymetli halkımızla, yani tüm ekosistemimizle bir arada olmanın gururunu yaşadık.” dedi.

‘ALIŞ FİYATI ARTMADAN SATIŞ FİYATINI ARTIRMAYIZ’

Migros Grubu İcra Başkanı Özgür Tort, toplantıda basın mensuplarının sorduğu “Enflasyonla mücadele için 15 bin üründe yüzde 50 indirim şirket cironuza nasıl bir etkisi olacak? Üretim maliyetlerinin altında bir fiyatlama mı olacak? Bu dönemde perakende şirketlerine yöneltilen ‘fahiş fiyat uygulaması’ suçlamaları hakkında ne söylemek istersiniz?” sorularına şu yanıtları verdi:

“Tüketicilerimiz tarafından çok net bir fiyat takibi var. Bu şeffaf bir fiyat rekabeti ortamı yaratıyor. Fiyat bilincinin yükseldiği bu ortamda fiyat rekabeti olmadan ayakta kalamayız. Dolayısıyla perakende şirketlerinin üretim maliyetlerinin çok üzerinde bir fiyatlama yapmaları mümkün değil. Biz alış fiyatı değişmediği sürece satış fiyatımızı değiştirmeyiz.”

Migros