Parasını ödediğimiz dönüş biletleri ne oldu
Türk Hava Yolları’na ait Anadolu Jet, AJET oldu. Ajet'ten bilet alan yolcular nisan ayında İstanbul'dan Londra'ya uçtu. Ancak 14 Nisan günü havalimanına geldiklerinde dönüş biletlerinin olmadığını öğrendiler. Çaresizce limanda kalan yolcular Pegasus ile yurda dönebildiler. İşte mağduriyetin hikayesi
Ülkemizin gurur markalarından Türk Hava Yolları'nın (THY) iştiraki Anadolu Jet'in yeni yüzü AJET'in sosyal medya hesabında “Havacılık tecrübemizi yeni havayolumuz ile bir araya getirerek geleceğe bir adım atıyoruz.” böyle yazıyor.
Bu yeni yüz ve yeni marka ilk sınavını ise 14 Nisan 2024 tarihinde verdi. Günler önce Londra'ya uçan yolcular dönüş günü 14 Nisan'da havalimanına geldiklerinde uçuşlarının olmadığını öğrendiler. Mağdurlardan Sinan K. ve Aysel Z. gazetemize ulaştı.
BEBEKLERİ İLE LİMANDA KALDILAR
Sinan K'nın anlattığı ve sunduğu belgelere göre, “Yedi kişi ve bir bebek toplam sekiz kişi THY'nin internet sitesinden 11 Nisan 2024 Sabiha Gökçen-Londra STN Havalimanına gidiş ve aynı limandan Sabiha Gökçen'e 14 Nisan 2024 dönüş biletlerini aldılar. 31 Mart 2024 itibarıyla Anadolu Jet uçaklarının yeni bir uygulama doğrultusunda Ajet olduğunu e-posta ile yolculara bildirdi. Yolcular 11 Nisan'da 7 kişi ve bir bebek olmak üzere Londra'ya sorunsuz uçtu. Ne olduysa dönüşte oldu. Yolcular Londra'dan dönüş için limana geldiklerinde böyle bir uçuşlarının olmadığını öğrendi. THY müşteri hizmetleri arandı. Müşteri hizmetleri uçuşlarının olduğunu ve yolcuların uçağa alınması gerektiğini kendilerine iletti. Fakat limandaki görevliler söz konusu yolcuların uçuşunun olmadığını yineledi. Koltuk numaraları bile alınmış olan yolcular o koltuklarda kim var diye görevlilerden bakmalarını istedi. Ancak sistemde kendi isimleri görünmüyordu. Aynı uçağa yeniden bilet almak istediklerinde ise ancak internet sitesinden alabilecekleri bilgisi kendilerine iletildi. Siteden giriş yaptıklarında da uçağın dolu olduğunu gördüler.”
BİR AY GEÇTİ KİMSE DÖNÜŞ YAPMADI
Sinan K'nın tarafımıza yazılı olarak aktardığına göre, yaklaşık bir saat sonraki Pegasus Hava yolları uçağında yedi kişi ve bir bebek için kendilerine yer buldular ve toplamda 1410 sterlin ödeyerek yurda dönebildiler. Sinan K. bundan sonra, şunları anlattı: “İstanbul’a dönünce Türk Hava Yolları’nı arayarak durumu izah ettiğimde bir geri bildirim düzenlememi istediler. Sizinle de paylaştığım bilgiler doğrultusunda geri bildirimde bulundum. Bir gün veya iki gün sonra Anadolu Jet'ten mesaj geldi. Durumu AJet ile takip etmem söylendi. AJet'e de aynı geri bildirimde bulundum. Ajet'ten şu ana kadar herhangi bir cevap alamadım. Telefon ile 1.5 saat bekleyerek ulaştıktan sonra oradaki çağrı merkezindeki arkadaşın cevabı; 'bu şekilde bir uçuşunuz olmadığı için bizim yapacak bir şeyimiz yok dolayısıyla sizin bu konuyu Türk Hava Yolları ile halletmeniz gerekiyor.' oldu. Biz oradayken bir çift ve bir anne ve çocuk bir de Ankara'ya uçacak bir yolcu aynı mağduriyeti yaşadı.”
YARI YIL TATİLİ KRİZLE BİTTİ
Telefonumuzu Sinan K.'dan alan bir diğer mağdur Aysel Z. ise telefonda tarafımıza kendi cephesinden gelişmeleri şöyle aktardı:
“4 Nisan 2024'te Ajet ile uçtuk. 14 Nisan'da geri dönemedik. Gidiş dönüş aldığımız halde. Normalde daha geç uçacakken uçuşu birkaç saat öne aldıklarına dair bilgi geldi. Biz de ona göre limana gittik. Biletleri THY'den aldık, onlar Ajet'in biletlerine yönlendiriyorlar. Biz bu biletleri aldığımızda Anadolu Jet'ti. THY.com.tr üzerinden 235 ile başlayan biletlerdi. Fakat kesilmesi gereken bilet kesilmemiş, check-in yapamadık, üç saat erken limana gittik. Değişiklikler yaşandığında hem e-posta ile ve SMS ile gitmeden evvel bilgi geldi. Buradaki çağrı merkezini aradığımızda birden çok kişi ile görüştük. Oradan oraya bağlandık. 13 yaşında oğlumla beraber kalakadık. Oğlumun okul tatili bitiyordu. Benim kredi kartım yurt dışına açık değil. Bizi yolcu ederken yanımızda yakınımız vardı. Onun yönlendirmesi ile 15 bin lira ödeyerek 14 Nisan günü Pegasus uçuşu ile ülkemize dönebildik. Normalde THY'den gidiş dönüş iki kişi 15 bin liraya almıştık. Büyük oğlum Ajet'e sosyal medyadan da yazdı. Form doldurun dediler, doldurduk. 30 gündür hiçbir dönüş yok.”
Konuya ilişkin AJet'in kurumsal iletişim ekibine ulaşamadık. Ancak THY'nin basın müşavirliğinden M.A.'yı aradık. Konuyu WhatsApp üzerinden mesajla da ilettik. Ancak iki gün geçmesine karşın tarafımıza herhangi bir yanıt verilmedi.