22 Aralık 2024 Pazar
İstanbul
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Mersin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

AKM’de efsanevi yolculuk

‘Efsanevi Bir Manzara Resminin Yolculuğu’ adlı dans gösterisi, izleyiciyi Çin’in sonsuz dağlarına ve nehirlerine doğru bir yolculuğa çıkarıyor. İsimsiz ve imzasız bir parşömenin hikâyesinin anlatıldığı gösteri, geleneksel ile modernin etkileşimini ortaya koyuyor.

AKM’de efsanevi yolculuk! Atatürk Kültür Merkezi'nde Çin Doğu Dans ve Müzik Topluluğu'nun etkinliği! AKM etkinlikleri
A+ A-
KÜLTÜR SANAT SERVİSİ

Çin Doğu Dans ve Müzik Topluluğu’nun “Şiirsel Dans Draması: Efsanevi Bir Manzara Resminin Yolculuğu” gösterisi izleyiciyi büyüledi. 22 Haziran’da Atatürk Kültür Merkezi’nde (AKM) seyirciyle ilk kez buluşan gösteri, dağlar ve nehirlerden oluşan bir panoramanın koreografik portresini yansıtıyor.

Dağlar ve Nehirler Resmi’nin sergileneceği an ile bin yıl öncesinde genç ressamın resmi tamamladığı zaman arasında geçiyor.

Zaman ve mekânın kesiştiği bir anlatıda Parşömen Koruyucusu, genç ressam Ximeng’ın iç dünyasına girerek bu dahi gençle duygusal bir bağ kuruyor. Gösterinin ilk bölümlerinde modernle gelenek arasında kurulan karşıtlık daha sonra insani bir manzaranın oluşmasını sağlıyor. Çin Felsefesinde yer alan dualizm ve diyalektik gösteride gözler önüne serildi. Ayrıca solo danslar, Çin sanatını yansıtan çizimler ve müzikler görsel bir şölen sundu. Parşömen Koruyucusu ve Genç Ressam Ximeng’ın birbirinin ruh dünyasına girdiği hikâye izleyiciyi büyüledi. “Efsanevi Bir Manzara Resminin Yolculuğu” sahne ve müzik performansının yanı sıra şiirsel anlatımıyla da öne çıktı.

AKM’de efsanevi yolculuk - Resim : 1
Vatan Partisi MYK Üyesi Şule Perinçek, İstanbul İl Başkanı İbrahim Okan Özkan, Aydınlık Genel Müdürü Osman Erbil, Ulusal Kanal Genel Yayın Yönetmeni Beyhan Korkman davetli olarak katıldı.

GEÇMİŞTEN GELECEĞE BIRAKILAN İZ: BİN YILLIK PARŞÖMEN

Gösteride, Yasak Şehir’den panoramalar sunulurken, Çin’in geleneksel sanatlarından da izler yer alıyor.

Efsanevi Bir Manzara Resminin Yolculuğu gösterisi, “Parşömeni Açmak, Mührü İzlemek, İpeği Sarmak, Taşı Aramak, Fırçayı Kullanmak, Mürekkep Öğütmek, Resme Giriş” bölümlerinden oluşuyor. Her bölüm modern zamanlarla bin yıl öncesi arasında mekik dokuyor. Bin yıldır korunan, isimsiz ve imzasız bu parşömen geçmişten günümüze ve geleceğe bilginin sınırsızlığını ve sonsuzluğunu gözler önüne seriyor.

Öte yandan resmin tamamlanma süreci, sanatsal üretim sürecini betimlerken, sanatçının yaratıcı gücünün ortaya çıkışını izleyiciye başarılı bir şekilde yansıtıyor.

Gösteride Çin’in geleneksel estetik zevkleri modern dansla buluşuyor.

Sahnede karşımıza çok katmanlı bir resim dünyası çıkar. Ressam Ximeng “mavi-yeşil sonsuz dağlara ve nehirlere” gider.

Gösteri, seyirciyi Çin’in efsanevi dünyasında bir yolculuğa çıkarıyor. Efsanevi Bir Manzara Resminin Yolculuğu 25 Haziran’a kadar AKM’de sanatseverlerle buluşmaya devam edecek.

AKM’de efsanevi yolculuk - Resim : 2

ANTİK ESERLERLE MODERN İNSAN ARASINDA BAĞ KURDU

Gösteri Tanıtımından;

“Hikâye, gerçek hayatta “Dağlar ve Nehirler Resmi”nin sergileneceği ana ve bin yıl önce genç ressam Ximeng’ın resmi tamamlamak üzere olduğu zamana ayarlanmıştır. Parşömen koruyucusu, “Dağlar ve Nehirler Resminin Dansla Tasviri” resmine olan derin ilgisi nedeniyle, Ximeng’ın iç dünyasına girer ve onun bu değerli resmi oluşturma sürecinde geçirdiği zorlu ama kıymetli zamanı yaşar. Bu az sayıdaki kayıtlarla bilinen “dahi genç” ile ruhsal bir bağ kurar, resmin “bin yıllık eşsizliği”nin tesadüfi ve zorunlu nedenlerini keşfeder. Antik eserler ile modern insanlar arasındaki duygusal bağı anlar.”

Çin Şiir dans Müzik Atatürk Kültür Merkezi