23 Ekim 2024 Çarşamba
İstanbul 20°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Alman eğitim sistemi sınıfta kaldı

Alman Eğitim Bakanlıkları Konferansının (KMK) geçen yılın nisan-ağustos ayları arasında yaklaşık 1500 okulda yaptığı araştırma, eğitim sisteminde önemli bir gerileme olduğunu ortaya çıkardı.

Alman eğitim sistemi sınıfta kaldı
A+ A-

Araştırmaya yaklaşık 27 bin ilkokul dördüncü sınıf öğrencisi katıldı. Araştırmada, öğrencilerin dinleme, dinlediğini anlama, yazma, okuma ve matematik seviyeleri belirlendi. 2016 yılında yapılan son araştırmayla karşılaştırıldığında, okuma becerisindeki düşüş yaklaşık üçte bir, heceleme ve matematikte ise dörtte biri oranında gerçekleşti. 2011 yılında yapılan araştırmayla kıyaslandığında açık daha da büyüdü ve fark yarı yarıya oldu. Eğitim seviyesi hemen hemen her alanda kötüleşti. Özellikle imla konusunda çarpıcı sonuçlar ortaya çıktı. Buna göre dördüncü sınıf öğrencilerinin yarısından azı yani yaklaşık yüzde 44’ü ‘normal standarda’, yani bu yaştaki öğrencilerden ortalama olarak beklenen standarda ulaşabildi. Yaklaşık üçte biri ise ‘asgari standarda’ bile ulaşamadı. Yani dördüncü sınıftaki neredeyse her üç öğrenciden biri tanımlanan asgari gereklilikleri yerine getirmeyecek kadar çok imla hatası yaptı. Okuma, dinleme ve matematikte de yaklaşık her beş öğrenciden biri asgari standartlara yaklaşamadı.

SADECE KORONA MI SORUMLU?

Araştırmanın sonuçlarını, Schleswig-Holstein Eyaleti Eğitim Bakanı ve KMK Başkanı Karin Prien değerlendirdi. Gerilemenin sebebini Kovid-19 salgınına bağlayan Prien, “Koronavirüs salgını döneminde okulların kapatılması ve derslerin kısıtlanması, Almanya’daki öğrencilerin sosyal gelişimlerini ve öğrenme başarılarını önemli ölçüde geriletti” diye konuştu. Okulların kapatılmasının öğrencilerin seviyesini Almanya genelinde geriye düşürdüğünü değerlendiren Prien’e yanıt, araştırmayı yürüten Eğitimde Kalite Geliştirme Enstitüsü’nden (IQB) geldi. Raporu derleyen uzmanlar Kovid-19’un “kısmen” sorumlu olduğunu bildirirken, ders iptallerinin zaten öğrenme sorunlarıyla mücadele eden çocukların durumlarını daha da kötüleştirdiğini belirtti. Uzmanlar ayrıca 2016-2021 yılları arasında Almanya’ya göçen çok sayıdaki öğrencinin de ortalamayı düşürdüğünü kaydetti. Raporu değerlendiren Alman Öğretmenler Birliği Başkanı Heinz-Peter Meidinger, raporu Almanya’nın eğitim politikasına yönelik hazırlanan “berbat bir karne” olarak değerlendirirken, IQB Bilimsel Direktörü PetraStanat da öğrencilerin yaklaşık yüzde 20’sinin iyi okuyamamasına “Bu bir sorun ve bunu gidermek zor olacak” şeklinde yorumladı.

Almanya eğitim sistemi