22 Aralık 2024 Pazar
İstanbul
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Mersin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Altın Portakal Ayşe Filmiyle başladı: Ayşe’nin hikâyesi perdenin arkasında

61. Uluslararası Altın Portakal Film Festivali Yönetmen Necmi Sancak’ın Ayşe filmiyle başladı. Ayşe ve kardeşi Rıdvan Sancak’ın hikâyesini anlatan film dikkatleri üzerine çekti.

Altın Portakal Ayşe Filmiyle başladı: Ayşe’nin hikâyesi perdenin arkasında! Ayşe filmi konusu nedir? Ayşe filmi oyuncuları! Ayşe filmi neyi anlatıyor?

Altın Portakal Film Festivali Ayşe filmiyle başladı. Yönetmen Necmi Sancak’ın ilk filmi olan Ayşe gerçek bir hayat hikâyesini konu ediniyor.

Filmin oyuncu kadrosunda Binnur Kaya, Rıdvan Sancak, Menderes Samancılar, Ali Seçkiner Alıcı, Nazlıcan Demir, Orkuncan İzan ve Şehnaz Bölen Taftalı yer aldı.

Down Sendromlu Rıdvan’ı ve ablası Ayşe’nin hayat öyküsünü anlatan Ayşe filmi perdenin arkasını, özellikle de emekçilerin ve yoksulların içinde bulunduğu durumu ve çelişkilerini seyirciye göstermeye çalıştı.

10 senelik bir çalışmanın ürünü olan filmde jenerikte dahi müziğin kullanılmaması dikkat çekti. Altın Portakal Film Festivali’nde Uzun Metraj Film Yarışması’nda finale kalan Ayşe, çekim tarzı ve açılarıyla da özgünlüğünü ortaya koydu.

UZUN BİR SÜRECİN SONUNDA İZLEYİCİYLE BULUŞTURDUK

Rıdvan Sancak ve ablası Fatma Sancak’ın öyküsünü beyaz perdeye aktaran Yönetmen Necmi Sancak, film gösteriminin ardından yapılan söyleşide “Ahmet’le kuzenimiz Fatma abla ve Rıdvan'dan etkilenerek bir hikâye yazdık. Fatma abla evlilik teklifi alsaydı nasıl olurdu gibi sorular sorarak böyle bir senaryo ortaya çıktı. 2-3 yıl boyunca bunu hayata geçirmek için çalıştık. Ben, Ahmet ve Binnur Kaya, senaryoyu geliştirmeye başladık. Sonra Menderes abiye sorduk; o da bizi kırmadı. Oynamasını istediğimiz karaktere kendisi de bir şeyler ekleyerek, çok güzel bir karakter oluşturdu. Ardından Ali Seçkiner Alıcı abiye gittik, 'Binnur hanıma âşık olmak isteyen kişi olur musun?' dedik, o da 'Seve seve' dedi. Uzun bir sürecin sonunda izleyiciyle buluşmasını sağladık" ifadelerini kullandı.

‘CESUR BİR İŞ OLDU’

Filmde hem Ayşe karakterini canlandıran hem de senaryo kısmında yer alan oyuncu Binnur Kaya, Ayşe’nin bir gişe filmi olmadığını ve bu sebeple seyretmesi zor bir film olduğunu söyledi. Filmin yapım sürecine de değinen Kaya, “Çekim sırasında da ister istemez bir şeyler ekliyorsunuz. İçinde yer aldığım filmleri seyrederken şöyle bir şey görüyorum: Bir senaryo var senaristin yazdığı, bir senaryo var yönetmenin çektiği, bir senaryo var görüntü yönetmeninin çektiği bir senaryo var kurgucunun bir şeyler yaptığı. Okuduğun senaryoyla seyrettiğin şey aynı çıkmayabiliyor. Bence bu cesur bir iş. Riskli işlerin içinde olmayı seviyorum. Daha önce kendilerinin denemediklerini bir şey denediler. Dilerim emeklerinin karşılıklarını alır. Rıdvan harika bir performans gösterdi.” dedi.

‘RIDVAN’I MECBUR OLDUĞU YERDE GÖSTERDİ’

Yönetmen Necmi Sancak’ın Rıdvan’ı göstermek zorunda olduğu yerlerde seyirciye gösterdiğini ve bunun ahlaki bir tutum olduğunu dile getiren Kaya, “O kadar farklı yorumla çekilebilecek bir filmdi ki. Rıdvan’ı mümkün olduğu kadar az görmeye çalıştı Necmi. Görmek zorunda olduğu yerlerde görmeye çalıştı, başka bir şey anlaşılmasın diye. Ben bu ahlakı da sevdim. Filmde hiç müzik olmaması gibi. Her zaman böyle şeylerle karşılaşmıyor insan.” diye konuştu.

Altın Portakal Ayşe Filmiyle başladı: Ayşe’nin hikâyesi perdenin arkasında - Resim : 1

‘HER ZAYIF OLANA VEREMLİ DİYEMEYİZ’

Filmle ilgili Aydınlık’a konuşan Oyuncu Menderes Samancılar, “Film hakkında ayrıntılı konuşmamak gerekiyor. İzleyiciye bırakmak gerekiyor. Perdenin arkasını anlatıyor Ayşe filmi. İnsanların görünmeyen yüzünü. Her zayıf olana veremli diyemeyiz. Ayşe’nin hikayesi de perdenin arkasında. Hepimizin hayatına dokunuşlar yapabilen sancılı bir proje. Ve derdini iyi anlatmış. Son yıllarda izlediğimiz önemli bir filmlerden biri. Yönetmenimizin ilk filmi dileriz böyle filmler yapmaya devam eder.” dedi.

Altın Portakal’la ilgili de konuşan Samancılar, “Yolu açık bir festival. Yani festivallere sahip çıkmak zorundayız. Festivaller özellikle film festivalleri sinema sektörünün can damarlarından biridir. Yaşatmak zorundayız. Emeği geçen herkese teşekkür ediyorum.” ifadelerini kullandı.

İLK FİLMİYLE ÖDÜLE ADAY

Altın Portakal Ayşe Filmiyle başladı: Ayşe’nin hikâyesi perdenin arkasında - Resim : 2

Daha önce Nahoş Bir Mevzu, Nuh Tepesi gibi yapımlarda yer alan Necmi Sancak ilk filmi “Ayşe” ile 61. Uluslararası Altın Portakal Film Festivali’nde Ulusal Uzun Metraj Film Yarışması’nda finale kaldı. Lisan eğitimini California Üniversitesi’nde sinema, film ve video çalışmaları üzerine yapan Sancak, 2016 yılına kadar Los Angeles Türk Filmleri Festivali’nin kurucuları arasında yer aldı. Sancak halihazırda RGB İstanbul’un ortakları arasındadır.

GERÇEK BEYAZ PERDEDE

Altın Portakal’da finale kalan filmlerden biri olan Ayşe, konusuyla dikkatleri çekiyor.

Ayşe, İstanbul’da bir gecekondu mahallesinde down sendromlu kardeşi Rıdvan’la birlikte yaşamakta ve bir benzin istasyonunda çalışmaktadır. Babaları uzun zamandır hastanede ölümü beklemektedir. Çalıştığı benzin istasyonuna uğrayan bir uluslararası kamyon şoföründen evlenme teklifi aldığında, Ayşe kaderiyle hayalleri arasında bir seçim yapmak zorunda kalır.

Film bir yandan hayat mücadelesi veren, bir yandan da mutluluğu arayan Ayşe’nin çelişkisini başarılı bir şekilde aktarıyor. Ayşe’nin yaşadığı çelişkiler ve zorluklar gerçekçi biçimde gösteriliyor. Filmde kullanılan mekânın dekorasyonundan kostümlere kadar pek çok öğe hikâyeye uygun biçimde ele alındı.

Antalya Binnur Kaya Menderes Samancılar