Analiz edilecek önlem alınacak
Milli Eğitim Bakanlığınca hazırlanan Yazılı ve Uygulamalı Sınavlar Yönergesi'ne göre, ortak yazılı sınavlara giremeyen öğrencilerin, mazeret sınavı için velileri tarafından okula yazılı bildirimde bulunulması gerekecek.
9 Eylül 2023 tarihli Resmi Gazete'de yayımlan Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) Ölçme ve Değerlendirme Yönetmeliği'nin ardından çıkarılan Yönergeyle, konu soru dağılım tablolarına göre hazırlanacak ortak yazılı sınavlar kapsamında milli eğitim müdürlüklerinin sorumlulukları belirlendi. Ortak yazılı sınavlarda soruların nasıl olacağı, sınavların nasıl uygulanacağı ve değerlendirileceği yönergede açıklandı.
İLGİLİ ÖĞRETMEN TARAFINDAN NOT ÇİZELGESİNE GİRİLECEK
Buna göre 100 tam puan üzerinden değerlendirilecek yazılı sınavlarda yanlış cevap sayısı, doğru cevap sayısını etkilemeyecek. Sonuçlar, ilgili dersin öğretmeni tarafından e-Okul'daki öğretmen not çizelgesi bölümüne girilecek. Sınavların şube ve sınıf bazında analizleri yapılarak konu ve kazanım eksikliği görülen öğrenciler için, eğitim kurumu sınıf veya alan zümreleri tarafından iyileştirici önlemler alınacak. Bu kapsamdaki uygulamalar, ders defterinin açıklamalar bölümüne işlenecek. Ortak yazılı sınavlar, uygulandığı dersin yazılı sınavı olarak değerlendirilecek ve o döneme ait ders puanının hesaplanmasında kullanılacak.
DİLDE PUAN HESAPLAMASI
Türkçe, Türk dili ve edebiyatı ile yabancı dil derslerinde, "dinleme, konuşma, okuma ve yazma" becerileri iki aşamada ölçülecek. Türkçe ve yabancı dil derslerinin sınav puanı, yazılı sınavın yüzde 50'si, dinleme sınavının yüzde 25'i ve konuşma sınavının yüzde 25'i alınarak hesaplanacak.
Türk dili ve edebiyatı dersinin sınav puanının hesaplanmasında, yazılı sınavın yüzde 70'i, dinleme sınavının yüzde 15'i ve konuşma sınavının yüzde 15'i alınacak.
İLKOKULLARDA YAZILI ANLATIM
İlkokullarda, kısa süreli, hazırbulunuşluk, deneme ve tarama sınavları da dahil hiçbir ad altında sınav yapılamayacak. Süreç odaklı değerlendirmeye yönelik ölçme araçlarında çoktan seçmeli sorular kullanılamayacak. İlkokullarda, Türkçenin doğru ve güzel kullanımını geliştirmek amacıyla "dinleme, konuşma, okuma ve yazma" becerilerinin izlenmesi ve geliştirilmesine yönelik ölçme araçları kullanılacak. Öğrencilerin yazılı anlatım becerilerinin geliştirilmesi ön plana alınacak. Ayrıca ilkokullarda süreç odaklı değerlendirmeye yönelik çalışmalar gerçekleştirilecek.
Bu yaklaşımla, öğretim sürecinde neler yapıldığını ve öğrencideki gelişimin ne düzeyde olduğunu ortaya koyan durum değerlendirilmesi yapılacak. Böylece öğrencinin sürecin başında bulunduğu nokta ile sürecin sonundaki gelişim seviyesi ortaya konulacak. Öğrencinin gelişimi periyodik olarak izlenecek ve öğrenci ile velisine geri bildirim verilecek.