Ankara-İstanbul Hızlı Treni ve Demir İpek Yolu
Bu yol sadece Ankara ile İstanbul’u birleştirmiyor. Bu yol Asya’nın en batıdaki kanadı ile en doğudaki kanadını birleştiriyor. Kuşak ve Yol’un batıya uzunan kolu İstanbul’dan geçiyor ve Avrupa’ya ulaşıyor. Yalnızca yük değil, insan ve kültür de taşınıyor


Ankara-İstanbul hızlı demiryolu projesi konusundaki çalışmaların başlangıcı Arifiye-Sincan Sürat Demiryolu Hattı Projesi'yle 1940’lı yıllara dayanmasına karşın, proje konusundaki somut adımlar ancak 1970’li yılların başlarında atılabildi. 1983’te işin tasfiyesine gidildi. Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesi ilk defa 1994’te “Ankara-İstanbul Mevcut Demiryolu İyileştirmesi Projesi” adı altında yatırım programına alındı. Esenkent-İnönü kesiminin temeli 8 Haziran 2003’te atıldı. Ankara-Eskişehir ve Eskişehir-İstanbul olmak üzere 2 etaptan ve 10 ayrı bölümden oluşan projenin ilk etabı olan 245 kilometrelik Ankara-Eskişehir Yüksek Hızlı Tren (YHT) hattı ise 13 Mart 2009’da hizmete açıldı.
GÜNDE KARŞILIKLI 14'ER SEFER
250 kilometre/saat (160 mph) azami hıza uygun Ankara-İstanbul yüksek hızlı demiryolu üzerinde hizmet veren YHT hattı, 25 Temmuz 2014'te Ankara Garı-Pendik güzergahında hizmete girdi, 12 Mart 2019'da ise Marmaray projesinin hizmete alınmasıyla birlikte Ankara YHT-Söğütlüçeşme/Halkalı güzergahında hizmet vermeye başladı. YHT hattında 250 kilometre/saat (160 mph) azami hız yapabilen CAF tarafından üretilen 6 vagonlu HT 65000 yüksek hızlı tren setleri veya 300 kilometre/saat (190 mph) azami hız yapabilen Siemens AG tarafından üretilen Siemens Velaro marka 8 vagonlu HT 80000 yüksek hızlı tren setleri kullanılıyor. Günlük Ankara kalkışlı 14, İstanbul kalkışlı 14 adet seferin düzenlendiği tren hattında sefer süresi yaklaşık 4 saat 35 dakika sürüyor.
SÜPER HIZLI TREN PROJESİ
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ayrıca Ankara-İstanbul Süper Hızlı Tren projesine ilişkin çalışmalarını da sürdürüyor. Ankara-Beypazarı-Narlıhan-Akyazı üzerinden Adapazarı ve Kocaeli'ye oradan da İstanbul Söğütlüçeşme'ye kadar uzanacak proje hattı 344 kilometre uzunluğunda olacak. Proje kapsamında, 14 kilometre uzunluğunda 19 viyadük ile 120 kilometre uzunluğunda 52 tünel yapılması planlanıyor. Saatte 350 kilometre hıza ulaşabilecek Süper Hızlı Tren ile birlikte Ankara-İstanbul arası 80 dakika yani 1 saat 20 dakika sürecek. Projenin önümüzdeki yıllarda hayata geçirilmesi bekleniyor.
KUŞAK VE YOL GİRİŞİMİ'NİN EN ÖNEMLİ HALKASI
Orta Koridor üzerinden Bakü-Tiflis-Kars demiryolu ile Çin’den Türkiye’ye ulaşan yükleri Marmaray ile Avrupa’ya ulaştıran Türkiye; Çin, Doğu Asya ve Hindistan’dan gelen yükleri Basra Körfezi üzerinden Avrupa’ya taşıyacak Kalkınma Yolu projesinde uluslararası işbirliği çalışmalarına devam ediyor. Kalkınma Yolu kapsamında Türkiye'den geçen 2 bin 94 kilometre demiryolu bağlantısı için 727 kilometre yeni hat, 923 kilometre karayolu koridoru içinse 331 kilometre yeni otoyol yatırımı planlandı.
Tarihi İpek Yolu’nun canlandırılmasını amaçlayan Kuşak ve Yol Girişimi'nin en önemli halkasını oluşturan Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattı, Gürcistan Demiryolları tarafından 24 Mayıs 2023 tarihinde başlayan Marabda-Ahıllek kesimindeki bakım çalışmalarının tamamlanmasının ardından 2024 yılında tekrar işletmeye açıldı. Çin’in Xi’an şehrinden 42 adet konteyner yüklü vagondan oluşan blok konteyner yük treni, 6 Kasım 2019’da Ankara’dan Çekya’nın Prag şehrine gönderilmişti. Tren, Çin-Türkiye parkurunu 12 günde ve Çin-Prag arasındaki toplam parkurunu ise 18 günde tamamlamış ve Demir İpek Yolu üzerinden Çin'den Avrupa'ya giden ve Marmaray’ı kullanarak Avrupa'ya ulaşan ilk yük treni olarak tarihe geçmişti. Ayrıca Türkiye'den Çin'e ilk ihracat blok treni ise 4 Aralık 2020’de Çerkezköy’den hareket ederek Xian'a ulaşmıştı. Türkiye’nin 'asrın felaketi' olarak nitelendirdiği 6 Şubat depremleri sonrasında Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattı ile Çin’den Türkiye’ye 200 konteyner içerisinde 50 bin adet yaşam çadırı taşındı. Türkiye ile Çin arasında Orta Koridor ve Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattı ile orta vadede yıllık 200 blok tren işletilmesi hedefleniyor.
Değerli Aydinlik.com.tr okurları.
Aydinlik.com.tr ekibi olarak Türkiye’de ve dünyada yaşanan ve haber değeri taşıyan her türlü gelişmeyi sizlere en hızlı, en objektif ve en doyurucu şekilde ulaştırmak için çalışıyoruz. Yoğun gündem içerisinde sunduğumuz haberlerimizle ve olaylarla ilgili eleştiri, görüş, yorumlarınız bizler için çok önemli. Fakat karşılıklı saygı ve yasalara uygunluk çerçevesinde oluşturduğumuz yorum platformlarında daha sağlıklı bir tartışma ortamını temin etmek amacıyla ortaya koyduğumuz bazı yorum ve moderasyon kurallarımıza dikkatinizi çekmek istiyoruz.
Sayfamızda Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına ve evrensel insan haklarına aykırı yorumlar onaylanmaz ve silinir. Okurlarımız tarafından yapılan yorumların, (yorum yapan diğer okurlarımıza yönelik yorumlar da dahil olmak üzere) kişilere, ülkelere, topluluklara, sosyal sınıflara ırk, cinsiyet, din, dil başta olmak üzere ayrımcılık unsurları taşıması durumunda yorum editörlerimiz yorumları onaylamayacaktır ve yorumlar silinecektir. Onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisinde aşağılama, nefret söylemi, küfür, hakaret, kadın ve çocuk istismarı, hayvanlara yönelik şiddet söylemi içeren yorumlar da yer almaktadır. Suçu ve suçluyu övmek, Türkiye Cumhuriyeti yasalarına göre suçtur. Bu nedenle bu tarz okur yorumları da doğal olarak Aydinlik.com.tr yorum sayfalarında yer almayacaktır.
Ayrıca Aydinlik.com.tr yorum sayfalarında Türkiye Cumhuriyeti mahkemelerinde doğruluğu ispat edilemeyecek iddia, itham ve karalama içeren, halkın tamamını veya bir bölümünü kin ve düşmanlığa tahrik eden, provokatif yorumlar da yapılamaz.
Yorumlarda markaların ticari itibarını zedeleyici, karalayıcı ve herhangi bir şekilde ticari zarara yol açabilecek yorumlar onaylanmayacak ve silinecektir. Aynı şekilde bir markaya yönelik promosyon veya reklam amaçlı yorumlar da onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisindedir. Başka hiçbir siteden alınan linkler Aydinlik.com.tr yorum sayfalarında paylaşılamaz.
Aydinlik.com.tr yorum sayfalarında paylaşılan tüm yorumların yasal sorumluluğu yorumu yapan okura aittir ve Aydinlik.com.tr bunlardan sorumlu tutulamaz.
Aydinlik.com.tr yorum sayfalarında yorum yapan her okur, yukarıda belirtilen kuralları, sitemizde yayınlanan Kullanım Koşulları’nı ve Gizlilik Sözleşmesi’ni peşinen okumuş ve kabul etmiş sayılır.
Bizlerle ve diğer okurlarımızla yorum kurallarına uygun yorumlarınızı, görüşlerinizi yasalar, saygı, nezaket, birlikte yaşama kuralları ve insan haklarına uygun şekilde paylaştığınız için teşekkür ederiz.