Antalya'da üretilip 30 ülkeye gönderildi! 214 milyon liradan fazla kazanç getirdi
Özellikle 14 Şubat Sevgililer Günü sayesinde etkisini gösterdi. Kesme çiçek türleri Antalya'da üretilip 30 ülkeye gönderildi. Çiçekler 214 milyon liradan fazla kazanç getirdi
Kesme çiçekler Antalya'da üretilip 30 ülkeye gönderildi ve 214 milyon liradan fazla kazanç getirdi. 14 Şubat Sevgililer Günü sayesinde ülkeye kazanç getiren kesme çiçekler, dolar bazında 7 milyon dolar getiri sağladı. Türkiye'den 14 Şubat Sevgililer Günü dolayısıyla ağırlıklı Avrupa olmak üzere 30 ülkeye 70 milyon dal kesme çiçek gönderildi.
ANTALYA'DA ÜRETİLİP 30 ÜLKEYE GÖNDERİLDİ
Kesme çiçek üretiminin büyük bölümünü karşılayan Antalya'daki seralarda, ocak ayının son haftalarında başlayan "Sevgililer Günü" hareketliliğinde, yurt dışı satışları için sona gelindi. Dünyanın dört bir yanındaki sevgililer için hazırlanan rengarenk özel kesme çiçek koleksiyonları, paketlenerek yola çıktı. İç piyasa için ise seralardaki hummalı çalışma devam ediyor.
214 MİLYON LİRADAN FAZLA KAZANÇ GETİRDİ
Süs Bitkileri ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Üyesi Ahmet Dumancı,, Sevgililer Günü için yurt dışı siparişlerini tamamladıklarını söyledi.
Bu özel gün için 70 milyon dal çiçek ihraç ettiklerini dile getiren Dumancı, bunun karşılığında 7 milyon dolarlık bir döviz girdisi sağladıklarını bildirdi.
Geçen yılla aynı seviyelerde ihracat gerçekleştirdiklerini aktaran Dumancı, "Yurt dışı satışlarında Avrupa ülkeleri başta geliyor. Büyük bir bölümünü İngiltere ve Hollanda alıyor. Bunların dışında Romanya, Rusya, Ukrayna, Azerbaycan, Kazakistan gibi ülkelerden de ciddi talepler alıyoruz." dedi.
Çiçek sektörünün Sevgililer Günü, Anneler Günü, Kadınlar Günü gibi özel günlerde daha hareketli olduğuna işaret eden Dumancı, her özel güne göre farklı renklerde üretim yapıldığını kaydetti.
14 Şubat'a özel kırmızı ağırlıklı üretim yapıldığını anlatan Dumancı, "İhracatta en önemli ürünümüz karanfil. Sevgililer Günü için yüzde 60'a yakın kırmızı karanfil üretimimiz oldu. Sevgiyi ifade ettiği için 14 Şubat'ta daha çok kırmızı renk tercih ediliyor." diye konuştu.
Dumancı, sera ve yayla üretimiyle 12 ay boyunca yurt dışı satışı yapabildiklerini ve sektör olarak bu yıl 180 milyon dolarlık ihracat hedeflediklerini sözlerine ekledi.