24 Kasım 2024 Pazar
İstanbul
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Ayakkabı üreticileri zor koşullarda ihracat peşinde

Türk ayakkabı üreticileri salgın koşullarında kasımdan sonra ikinci kez dün Antalya'da bir araya geldi. Salgın tedbirlerine uyularak düzenlenen 10’uncu Eksposhoes Ayakkabı Moda ve Saraciye Fuarı'na bine yakın yabancı profesyonel alıcı katıldı.

Ayakkabı üreticileri zor koşullarda ihracat peşinde
A+ A-
RECEP ERÇİN

Antalya Granada Luxury Otel’de kapılarını açan fuarda ayakkabı üreticisi İlhami Yıldız’ın el işçiliği ile yaptığı üzeri özel taşlarla kaplanan tasarım ayakkabı dikkat çekti. 140 bin TL değer biçilen ve sadece bir adet üretilen ayakkabının, ‘Made in Turkiye’ etiketi ile yurtdışındaki ayakkabı fuarlarında da sergileneceği bildirildi.

30 MİLYON DOLAR BEKLENİYOR

Yılın ilk dört ayında ihracatını yüzde 15 artışla 364 milyon dolara çıkaran ayakkabı sektörünün vitrin özelliğini taşıyan fuara 100 üreticinin katıldığını belirten Ekspohoes CEO’su Erkan Demir, fuarda yaklaşık 30 milyon dolarlık ticaret hacminin yakalanması beklediklerini söyledi. Fuarda sohbet ettiğimiz Demir, sözlerini şöyle sürdürdü: “Salgın süreci hemen her sektörü olduğu gibi ihracat odaklı çalışan ayakkabı sektörünü de olumsuz etkiledi. Küresel ticaretin belirsizliklerle boğuştuğu bir dönemde ihracatı bir yıl öncesine göre artırmak gerçek bir başarı. Sürdürülebilir ihracat için hem yurt içi, hem de yurt dış fuarların önemi çok büyük. Fuarımızda hem mevcut hem de alternatif ihracat pazarlarımızdan alıcıları üreticilerimizle buluşturduk. Bana göre üretim kalitesi anlamında dünyada ilk 5’e giren ‘Made in Turkiye’ etiketli ayakkabıları yerinde görmeleri ve üreticilerimizle ticari anlamda samimi ve güvene dayalı iş ilişkileri kurmaları istikrarlı ihracat için olmazsa olmaz.”

İŞÇİLİKTE GELDİĞİMİZ NOKTAYI SİMGELİYOR

Fuara özel ayakkabı üreten Bate Ayakkabı CEO’su İlhami Yıldız da, 140 bin TL değer biçilen ayakkabıya ilişkin şunları söyledi: “Bana soracak olursanız bu ayakkabının değeri parayla ölçülmez. Biz her yıl Eksposhoes’a özel kendi tasarladığımız el yapımı ayakkabıları gelen yabancılara sergiliyoruz. Daha önceki yıllarda ürettiğimiz özel tasarım ayakkabılar yabancı koleksiyonerler tarafından satın alındı. Bu yıl yine üzeri tamamen özel taşlarla kaplanan ve yapımı yaklaşık bir ay süren bir ayakkabıyı sergiliyoruz. Bu ayakkabı, ‘Made in Turkiye’ etiketinin ne kadar kıymetli olduğunun somut bir örneği. Türk ayakkabı işçiliğinin geldiği noktayı ve el emeğinin değerini dünya ayakkabı çevrelerine sergilemek istiyoruz.”

ihracat ayakkabu üreticileri