BA BS formu kalktı mı?
Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından Vergi Usul Kanunu'nda yapılan yeni düzenleme ile birlikte BA BS form bildirimleri zorunluluğu konusunda yeni bilgilendirme yapıldı. Peki BA BS zorunluluğu kaldırıldı mı?
Gelir İdari Başkanlığı’nca Vergi Usul Kanunu'nda 2024 Eylül ayından itibaren yeni bir düzenleme yapıldı. Bilanço esasına göre defter tutan mükelleflerin mal ve hizmet alım ve satımlarını BA BS formlarıyla beyan etmek zorunluluğu hakkında yeni bir bildirim yayımlandı.
BA BS ZORUNLULUĞU KALKTI MI?
Eylül 2024 tarihinden itibaren Vergi Usul Kanunu'nda gerçekleştirilen yeni düzenlemeyle birlikte bilanço esasına göre defter tutan mükellefler, mal ve hizmet alım ve satımlarını BA BS formlarıyla beyan etmek zorunda kalmayacak. Yani bir başka deyişle BA BS formu zorunluluğu ortadan kalkacak.
BA BS FORMU NEDİR?
BA ve BS formları Türkiye’deki vergi mükelleflerinin belirli bir tutarın üzerindeki mal ve hizmet alım ve satımlarını beyan etmeleri için kullandıkları bildirim aracıdır. BA formu mükelleflerin mal ve hizmet alımlarını, BS formu ise satışlarını kapsayan bildirimleri ifade etmektedir.