Bahara Doğru açıldı
36 sanatçı Erkan Yücel Kültür Merkezi’nde ‘Bahara Doğru’ başlıklı karma serginin ikincisinde bir araya geldiler. Salgın önlemlerine uygun açılan sergide, Selin Ercan ve Göksenin Aday’ın piyano dinletisi büyük ilgi gördü. Sergi 5 Mart 2021 tarihine dek sürecek.
Sergide yapıtları yer alan sanatçılardan bazıları düşünceleri şöyle ifade ettiler:
Güzel Bakır (Ressam-Yazar):
Hazırlanan bu karma sergide güzel eserler bir araya geldi. Uzun zamandır salgın nedeni ile insanlarla bir araya gelemedim...Bu sergi diğer sanatçı dostların, eserlerini yakından görmek incelemek, hissetmek, dokunmak için önemli bir neden oldu. Bu arada ilk romanım Kan Çiçeği adlı kıtabımdan sonra salgın sürecinde ikinci romanım Mavi'nin Gelini adlı kitabımı yayımladım..
Yakup Yıldızhan: 1972 doğumlu, Diyarbakır’ın Çüngüş ilçesine bağlı Deveboynu mahallesi kütüğüne kayıtlıyım. Resme olan yatkınlığımı küçük yaşlarda fark ettim. Çevremde Güzel Sanatlar Fakültesini kazanan emsal niteliğinde arkadaşlar ve büyüklerim olmuştu. Ben de bu vesileyle Atatürk Üniversitesi Ağrı Eğitim Güzel Sanatlar Fakültesi Resim/İş Grafik bölümünü kazandım ve 2002’de bu bölümden mezun oldum. Bu minvalde sanat dünyasına adım atıp sanatın içeriğine yoğunlaştım. 19 yıldır MEB’de Görsel Sanatlar öğretmeni olarak bir lisede görev yapmaktayım. Sanat hakkında birkaç sözcük söylemem gerekirse; sanatı, yerkürenin baş aktörü olan insan medeniyetini her çağda çevreleyen kocaman bir ayna olarak düşündüğümüzde, insan kendi düşünce ve hayallerini, yaratıcılığını, güzel olanı sanatın her bir dalında estetik bir forma taşıma mücadelesini sanatçı kişiliğinde taçlandırmaya çalışmıştır. Yaşadığımız ve şahidi olduğumuz bu son yılların dünya ölçeğinde covid-19 virüs salgını adeta sosyal etkileşimi akamete uğratmıştır. Bu kısıtlamalarda dahi sanat, kendini bir alana hapsetmemiş, durağanlığı reddederek farklı etkinlikler ve sergilerle sanatsever dostlarıyla randevusunu tamamlamıştır.
MOTİVE OLMAK, MOTİVE ETMEK ÖNEMLİ
Emine Yedikuvvet (Ressam):
Afrika'da yoksul halk her türlü imkânsızlığa rağmen inanılmaz güzellikte eserler oluştururken, bizler de sanatla insanlığa katkıda bulunmak için gerekli çabayı göstermeliyiz. Üretebilmek, motive olmak ve motive edebilmek önemli. "Bahara Doğru 2"sergisi de sanatçıyı sanatseverlerle her koşulda biraraya getiriyor. Gerçekten salgın günlerinde umuda açılan kapı. Serginin oluşmasında emeği geçen herkese özverileri için teşekkürler. Sanat en büyük iyileştirici güç. Bu arada benim sanat yolculuğuma gelirsek. İlk kişisel sergimi 1981 yılında açtım. Muhsin Kut'un sen çok sabırlısın ve detay seviyorsun Türkiye'de cam altı resmin devam edebilmesi için sen de çalışmalısın önerisiyle son 17 yıldır cam altı resme ağırlık verdim. Resimlerimde mitoloji, sürrealizm ve mizahı da kullandım. Cam altı resme ilk başladığım yıllarda Süleyman Saim Tekcan hocamız, Muhsin Kut ve ben, birlikte unutamadığım bir sergi açtık. Sayısız karma sergiye katıldım. Kişisel sergiler açtım. Resimlerim Tüyap Sanat Fuarı, Art Ankara, Ege Art, Hilton Sanat Fuarı olmak üzere çok kez Sanat Fuarlarında sergilendi. "Bahara Doğru 2"sergisindeki "Nostalji" isimli resmimin benim için anlamsal boyutu var. Çocukların bebekler ve oyuncaklarla oyun yaşlarında ne yazık ki hayatlarının neredeyse tamamı teknoloji olmaya başladığından, kendilerini sanat ve doğa dahil diğer güzelliklerden soyutlayarak sosyalleşmeden de uzaklaşıyorlar.
DİYARBAKIR ANNELERİNİN YANINDAYIM
Adviye Bal (Ressam-Heykeltraş): Ben sanatçıyım ve çalışmak durumundayım. Salgın günlerinde mermer atölyesi, resim atölyem yanında evi de atölyeye çevirdim ve bunları sosyal medyada paylaştım. Doğrudan sergileme olanağının neredeyse hiç olmadığı şartlarda Kadıköy gibi bir noktada Erkan Yücel Kültür Merkezi ciddi bir sorumlulukla görev yapıyor. Oradaki etkinliklerde davet olduğunda mutlulukla, memnuniyetle bulunuyorum. Sorumluluklarımız var. Bunlardan biri yaşanılan hayatın dışında değil sanatçı. Ben Diyarbakır Anneleri ile beraber olmak için biletimi aldım, orada olacağım. Anneleri ziyarete gideceğim. Hayatı savunmak durumundayız. Küresel salgın günlerinde umutsuzluğa düşmeden geleceği istemek durumundayız. Ben umutsuzluğu reddediyorum ve çalışmaya devam ediyorum. Güzel günlerin insanlık için olduğunu biliyorum. Ülkem için de aydınlık günleri bekliyorum. Aydınlık günlerin olması için elimden geleni yerine getiriyorum.