23 Aralık 2024 Pazartesi
İstanbul
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Mersin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Bakkal amca gidiyor, Carrefour amca geliyor

Türkiye'nin beş büyük market zincirinden biri olan CarrefourSA, yeni döneme ilişkin hedeflerini açıkladı. Buna göre ülke genelinde 754 olan mağazası bulunan zincir, yıl sonuna kadar 300 mağaza daha açacağını bildirdi.

Bakkal amca gidiyor, Carrefour amca geliyor
A+ A-
EKONOMİ SERVİSİ

Toplantıda verilen bilgiye göre 300 mağazanın 250'si franchise modeli ile esnaf tarafından açılacak. CarrefourSA Genel Müdürü Kutay Kartallıoğlu, “CarrefourSA küçük esnafı destekleyen bayilik sistemi ile 2022 Mart ayına kadar 80 bayiye ulaştı. Bayilik sistemiyle küçük esnafa CarrefourSA güvencesiyle ticaret yapma imkanı tanıdık. Biz artık büyüme stratejimizi daha çok esnaf üzerine kurguluyoruz.” ifadelerini kullandı.

'FİYATLARI TUTMAYA ÇALIŞIYORUZ'

CarrefourSA’nın kendi iç enflasyonunun TÜFE’nin açıkladığı enflasyonun altında kaldığını öne süren Kartallıoğlu, şunları dile getirdi: “Dolayısıyla olabildiğince fiyatları sabit tutmaya, raflarımızdan geçirmemeye gayret ediyoruz. Bunu yapabilmek için örneğin enerji konusunda verimliliği artırmaya çalışıyoruz. Elektrik üretimimizi aşağı çekebilmek adına bu yıl yaklaşık 50 milyon liralık bir yatırım planımız var. KDV indirimi müşterinin alım gücünü artıracak. Biz 1 Nisan tarihinden itibaren raflarımıza yansıttık. Asgari ücretin artırılması konusuna da olumlu bakıyoruz. CarrefourSA’nın 10 bin kişinin üzerinde bir personel kadrosu, doğrudan istihdamla birlikte 15 bin kişiye ekmek sağlıyoruz.”

YURT DIŞINDAKİ RAFLARA TÜRK ÜRÜNLERİNİ KOYACAK

CarrefourSA olarak 2022 yılında ihracata da odaklandıklarını anlatan Kutay Kartallıoğlu, “Carrefour şu anda Türkiye’deki tedarikçilerden yaklaşık 200 milyon avroluk mal alıyor. Biz de bu yıl CarrefourSA olarak ilk kez ihracat hedefi koyduk. Geçen hafta İtalya’daydım. Fransa, İtalya, Moğolistan, Gürcistan, İsrail gibi ülkeler ile ihracat gerçekleştirebilmek için uğraşıyoruz. Polonya’ya TIR'larımız gitmeye başladı. Türk üreticisinin mallarını yurt dışı raflarda görmek istiyoruz. Bu noktada kaliteli ve doğru ürünü müşterilerimizle buluşturmak adına çiftçiye ve üreticiye verdiğimiz desteği sürdürerek, yerli üretim ürünlerimizi yurt dışındaki Carrefour müşterisiyle buluşturmayı hedefliyoruz.” diye konuştu.

'YAZIŞMALAR FİYAT ARTIRMAK İÇİN DEĞİL'

Toplantıda ve sonrasında yapılan sohbette CarrefourSA Genel Müdürü Kutay Kartallıoğlu'na Rekabet Kurulu'nun kestiği “rekabeti ihlal” cezası da soruldu. Süreci anlatan Kartallıoğlu, karara karşı dava açtıklarını söyledi. “Her birimiz hakkımızı mahkemelerde savunacağız. Mahkeme sonucunda haklılığımızın ortaya çıkacağını düşünüyoruz.” diyen Kartallıoğlu, “Ortaya atılan WhatsApp yazışmaları bir grupta yapılan yazışmalar değil. Ayrı ayrı mesajlar. O mesajlar da fiyatları artırmak için değil. Aramızda anlaşıp, fiyat yükseltme gibi bir durum yok. Tam tersi fiyat artışına direnmek için. Gelen zam taleplerinin çoğu geri çevrilmiştir. Bir üreticinin fiyat artırma talebi var. Bu talebe karşılık marketler, rakip marketlerin fiyat yükseltmeden kendilerinin de fiyat yükseltemeyeceğini söylüyor. Bunları herkes ayrı ayrı bildiriyor. Çünkü bir market yüksek fiyattan bir ürün alırsa, satış fiyatını artırmak zorunda kalır. Bu sefer de rekabette geri kalır.” ifadelerini kullandı.

İKİ PALET MALLA STOKÇULUK OLMAZ

Öte yandan ceza kesilen beş zincir marketin pazarın yüzde 25’ini oluşturduğunu aktaran Kartallıoğlu, “Eğer biz aramızda anlaşıp fiyat yükseltiyorsak diğer marketler daha ucuz olacağı için bayram eder. Müşteri de onları tercih eder. Bir marketin deposunda ürün olması kadar doğal bir şey yoktur. Çünkü raftaki ürün bittikçe depodan ürün çıkartır ve raflar doldurulur. Pandeminin başlarında da bu net bir şekilde görüldü. Boş raflarla kimse karşılaşmadı. Bir mağazanın deposunda iki palet mal olması stokçuluk değildir.” dedi.

Son Dakika Haberleri carrefour zincir market