23 Aralık 2024 Pazartesi
İstanbul
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Mersin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

'Bayi ve galeriler araç toplamaya başladı'

'Bayi ve galeriler araç toplamaya başladı'
A+ A-
EKONOMİ SERVİSİ

Çip krizi otomotivde dengeleri hem üretim hem de pazar anlamında sarstı. Krizin sürmesi tedarik zincirinde de değişimlerin habercisi. Sıfır ve ikinci el araç pazarıyla ilgili açıklama yapan Cardata Genel Müdürü Hüsamettin Yalçın, çip krizi, küresel tedarik problemleri ve sürekli artan döviz kurları nedeniyle sıfır kilometre araç fiyatlarının Ocak 2022’ye kadar yüzde 12 artacağını öngördü. Hüsamettin Yalçın, kasım ayından itibaren tüketicilerin yeniden ikinci el araç almaya yöneleceğini ve talebin ikinci el araç fiyatlarını da artırabileceğini vurguladı.

İKİNCİ EL İÇİN DOĞRU ZAMAN

“Temmuz ve ağustos aylarındaki kısmi hareketlilik eylül ayından itibaren belirli bir çizgiye geriledi. Ekonomik nedenlerden ötürü tüketiciler ikinci eldeki ihtiyaçlarını bir miktar öteledi. Kasım ayından itibaren ikinci el araç pazarındaki talebin kademeli olarak artacağını öngörüyoruz” diyen Yalçın, şunları aktardı: “Bu durum da doğal olarak ikinci el araç fiyatlarını bir miktar artıracaktır. Dolayısıyla şu anda ikinci el araç almak için çok doğru bir zamandayız” dedi. Ekim ayından itibaren ikinci el araç ticareti yapan kurumların 2022 yılı için hazırlanmaya başladığının da belirten Hüsamettin Yalçın, “Yaşanan gelişmeler 2022 yılının ikinci el araç pazarı açısından oldukça hareketli geçeceğini gösteriyor. Bunu fark eden bayi ve kurumsal ikinci el araç firmaları hatta büyük galeriler, yeni yıla hazırlık için şu anda araç toplamaya başladı. Belirli bir havuz oluşturup ihtiyaçlara hızlı yanıt vermek istiyorlar” bilgisini verdi.

OTOMATİK DİZEL TERCİH EDİLİYOR

Otomotiv sektöründe veri ve ikinci el fiyatlandırma şirketi olarak hizmet veren Cardata'nın Genel Müdürü Hüsamettin Yalçın, ekim ayında binek ve hafif ticari araç sınıfında en çok satılan ikinci el araç modellerinin listesini de paylaştı. Buna göre, ikinci elde en çok tercih edilen modeller listesinin başını Renault Megane çekti. Tüketiciler tarafından en çok tercih edilen ikinci araç Fiat Egea olurken, üçüncü araç modeli Volkswagen Passat oldu. İlk 20 listesinde iki adet hafif ticari araç da yer aldı. Bu araçlar, Ford Tourneo Courier ve Volkswagen Caddy oldu. Cardata verilerine göre, Ekimde en çok satılan ikinci el araçların ortalama fiyatı 219 bin 560 TL olurken, bu araçların yüzde 60’ını sedan, yüzde 30’unu hatchback modeller oluşturdu. Araştırmada ayrıca, tüketicilerin özellikle ikinci el araçlarda dizel otomatik versiyonlu modelleri tercih etmeye devam ettiği de öne çıkan detaylar arasında yer aldı.

KURUMSAL FİLOLAR HİBRİTE YÖNELDİ

Son yıllarda Avrupa başta olmak üzere dünyada ve Türkiye’de çevreci araçlara yönelim Toyota’nın hibrit araç satışlarına yansıdı. Toyota hibrit otomobil satışlarında tüm dünyada 18 milyon 321 bini geçtiğini bildirdi. Türkiye’de ise yılın ilk dokuz ayında 36 bin 824 adet hibrit otomobil satışı, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 186 arttı. Bu artışta özellikle kurumsal şirketlerin filo tercihlerinde hibrite yönelmelerinin de etkisi oldu.

Otomotiv İkinci El Fiyat Araba çip krizi fiyat artışı araba fiyatları artacak mı