26 Aralık 2024 Perşembe
İstanbul 11°
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Mersin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Bayraktar DİHA ilk uçuşunu gerçekleştirdi

Baykar Savunma tarafından geliştirilen DİHA (Dikey İniş Kalkışlı İnsansız Hava Aracı), ilk uçuş testini başarıyla gerçekleştirdi.

Bayraktar DİHA ilk uçuşunu gerçekleştirdi
A+ A-

İlk kez 2019 yılında kamuoyuna tanıtılan DİHA’nın geliştirme faaliyetleri, Baykar tarafından başarıyla sürdürülüyor. İniş/kalkış için dört adet elektrikli motora ve uçuş için ise bir adet benzinli motora sahip olan Bayraktar DİHA, ilk uçuş testini geçtiğimiz haftalarda başarıyla tamamladı.

SavunmaSanayiST.com tarafından edinilen bilgiye göre; DİHA’nin uçuşlu test faaliyetleri, iki faza ayrıldı. İlk fazda, benzinli motor ile sabit kanatlı uçuş testlerinin gerçekleştirilmesi hedefleniyor. İkinci fazda ise döner kanatlı yani elektrikli motorlar ile uçuş testlerinin gerçekleştirilmesi amaçlanıyor. Baykar Savunma, yerli üretim benzinli motor ile uçuş testlerini başarıyla tamamladı. Bunun için DİHA’nın altına, bir iniş takımı entegre edildi. Döner kanatlı uçuş testlerinin ise bu yıl içerisinde tamamlanması hedefleniyor.Bayraktar DİHA ilk uçuşunu gerçekleştirdi - Resim: 1

Oldukça küçük bir mimariye sahip DİHA’nın, radar kesit alanı da son derece düşük. Radar sistemleri tarafından tespiti çok zor olan DİHA’da, Letonya üretimi OCTOPUS adlı elektro-optik (EO) sistem kullanılıyor. Bu EO faydalı yükü ile <15 kilometre menzilden lazer işaretleme gerçekleştirilebiliyor. Ancak yerli elektro-optik sistemin geliştirme faaliyetleri de devam ediyor. Dikey iniş ve kalkış özelliğiyle önemli görevler üstlenmesi beklenen DİHA, savaş gemilerinin helikopter pistlerinden de iniş/kalkış yapabilecek.

DİHA’da kullanılan ve yerli imkanlarla geliştirilen 12 beygir gücündeki benzinli motor, çift zamanlı ve elektronik yakıt enjeksiyonuna sahip. Karbüratör kullanmayan DİHA, bu sayede daha güvenli ve yüksek irtifalarda görev yapabiliyor. Ayrıca yakıt atımını da DİHA’da bulunan otopilot belirliyor. Bu sayede araç, 12 saate kadar havada kalabiliyor.

Baykar Savunma’nın diğer ürünleriyle ortak alt sistem kullanan DİHA, çanta tipi bir yer kontrol istasyonu aracılığıyla kontrol ediliyor. <150 kilometre kontrol menzili bulunan aracın uçuş verileri, yapay zeka bilgisayarı tarafından otomatik olarak kaydediliyor.

DİHA’nın, 2022 yılı içerisinde seri üretime geçmesi bekleniyor.

savunmasanayist.com
Baykar Bayraktar diha dikey iniş kalkışlı