22 Ekim 2024 Salı
İstanbul 11°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

BMW'den yatırım azaltma kararı

2019 ortasından beri Alman otomobilci BMW, Oxford'daki fabrikasında elektrikli mini üretiyor. Yeni karar aldı: Elektrikli mini üretimi 2023'te İngiltere'de duracak ve üretim Çin’e kaydırılacak

BMW'den yatırım azaltma kararı
A+ A-
Metin Akgerman

BMW'nin Çin'de Çinli Great Wall Motorsile bir ortaklığı var ve bu ortaklık kapsamında Baoding'de üretilecek çeşitli modellerden biri de bu mini elektrikli olacak. Oxford'daki fabrikada benzinli mini modeli üretimi devam edecek ve bu değişimden dolayı işten çıkarma olmayacağı söyleniyor.

Bu karar İngiltere'nin küresel elektrikli araç üretiminde lider olma hedefiyle uyuşmuyor. 2016'da Honda, İngiltere fabrikasını kapatacağını açıklamıştı, şimdi de BMW'den bu karar geldi. İngiltere'nin elektrikli araba üretiminde merkez olma hedefi rüya oldu.

Sürece şöyle bir bakıyoruz, 2019'da üretime başlayan model, büyük küresel talebe ve onca yatırıma rağmen 2023'te üretimi sonlandırıyor ve elbette bu durum BMW için de İngiltere içinde kötü verilmiş kararların, plansızlığın ve ülkenin siyasi istikrarsızlığının sonucu. Diğer tarafta Türkiye'de yatırım yapan yabancı otomotiv üreticileri uzun yıllar istikrar içinde, hiçbir tedarik zinciri kesintisi olmadan rekabetçi şekilde üretim yapıyor, nitelikli mühendisi ve işçiyi istihdam ediyorlar, senelerce sadık şekilde bu kadrolar ilgili firma için çalışıyorlar, güçlü ve yerel yan sanayi desteğini kullanıyorlar ve gümrüksüz şekilde ürünlerini Avrupa'ya ihraç ediyorlar. Bu şartlarda biz hala büyük Avrupalı otomotivcilerden binek araç yatırımı çekemiyorsak ve milyarlarca dolarlık ihracat fırsatını, binlerce kişilik istihdam fırsatını kaçırıyorsak, bu konuda yurt içinde ve yurt dışında bazı kulakların çekilmesi gerekir. Bu durumda hala Türkiye'de yatırıma ayak sürüyen markalar Türkiye'de bize araba satabiliyorsa, o da bizim ayıbımız.

Son Dakika Haberleri bmw