Çalışanlara göre iş dünyasının geleceği ‘kişisel markalar’
PwC Türkiye, "Geleceğin Çalışma Hayatına Dair Umutlar ve Endişeler Araştırması 2021" yayımladı. Araştırmada; 25 farklı şehir ve 29’u aşkın sektörden, farklı büyüklüklerdeki şirketlerde çalışan kişiler yer aldı.

Araştırmaya göre; çalışanların yüzde 30’u işlerinin 5 yıl içinde kaybolacağını, yüzde 64’ü ise yakın gelecekte şirketlere becerilerini satacakları “kişisel marka”ları olacağını düşünüyor. Türkiye’deki çalışanların yüzde 42’si işlerinin geleceğinden endişe ederken, küresel araştırmalarda bu oran yüzde 50. Katılımcıların yüzde 59’u işin geleceği ve gelecek nesillere etkisi hakkında endişe duyuyor. Kadınların yüzde 49’u, erkeklerin ise yüzde 36’sı ise iş dünyasının geleceğinin kendilerine etkileri konusunda endişeli.
Türkiye’de iş piyasasında rekabetin yüksek olması, GİG işlerin artması, yeni kuşağın sosyal medya ve bağımsız çalışan işçilere yatkınlığı gibi sebeplerle, kişisel markalara olan güven ve beklentinin küresel araştırmaya göre daha yüksek olduğu görülüyor. Buna ek olarak, katılanların yüzde 51’i gelecekte çok az insanın stabil, uzun dönemli işleri olacağını düşünüyor.
ÇALIŞANLARA GÖRE TEKNOLOJİ FIRSAT
Teknolojik gelişmeler ve otomasyonla birlikte önümüzdeki yıllarda mesleklerin geçerliliğini yitirme riski artıyor. Türkiye’deki çalışanların mesleklerinin geleceğini koruma noktasında kamu otoritelerine daha az sorumluluk yüklediği görülüyor. Katılımcıların yüzde 48’i otomasyon sebebiyle birçok kişinin işinin risk altında olmasından endişe duyuyor. Yüzde 73’lük büyük bir kesim ise teknolojinin risklerden daha çok fırsat sunduğunu düşünüyor. Yüzde 68’i de teknolojik gelişmelerin iş olanaklarını iyileştireceğini düşünüyor.
YÜZDE 87 HİBRİT ÇALIŞMA İSTİYOR
Küresel salgın sürecinde iş dünyasında yaşanan köklü değişiklikler, çalışanların önceliklerini de etkiliyor. 18-35 yaş grubu katılımcıların yüzde 38’i kendi işini kontrol etmeye, gelirlerini artıracak fırsatları değerlendirmekten daha çok önem veriyor. 35-54 yaş grubu ise fark yaratan bir iş yapmaya öncelik veriyor. 18-25 yaş grubu, yüzde 16’lık oran ile iş güvencesi ve uzun dönemli çalışmayı daha az tercih ediyor.
Katılımcıların yüzde 65’i fark yaratan bir iş yapabilecekleri veya inisiyatif alabilecekleri çalışma ortamlarına önem verirken, yüzde 87’lik büyük bir kesim karma (hibrit) çalışma modeli istiyor. Sonuçlara göre; kadın çalışanlar, tamamen sanal çalışmayı daha fazla tercih ediyor.
Değerli Aydinlik.com.tr okurları.
Aydinlik.com.tr ekibi olarak Türkiye’de ve dünyada yaşanan ve haber değeri taşıyan her türlü gelişmeyi sizlere en hızlı, en objektif ve en doyurucu şekilde ulaştırmak için çalışıyoruz. Yoğun gündem içerisinde sunduğumuz haberlerimizle ve olaylarla ilgili eleştiri, görüş, yorumlarınız bizler için çok önemli. Fakat karşılıklı saygı ve yasalara uygunluk çerçevesinde oluşturduğumuz yorum platformlarında daha sağlıklı bir tartışma ortamını temin etmek amacıyla ortaya koyduğumuz bazı yorum ve moderasyon kurallarımıza dikkatinizi çekmek istiyoruz.
Sayfamızda Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına ve evrensel insan haklarına aykırı yorumlar onaylanmaz ve silinir. Okurlarımız tarafından yapılan yorumların, (yorum yapan diğer okurlarımıza yönelik yorumlar da dahil olmak üzere) kişilere, ülkelere, topluluklara, sosyal sınıflara ırk, cinsiyet, din, dil başta olmak üzere ayrımcılık unsurları taşıması durumunda yorum editörlerimiz yorumları onaylamayacaktır ve yorumlar silinecektir. Onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisinde aşağılama, nefret söylemi, küfür, hakaret, kadın ve çocuk istismarı, hayvanlara yönelik şiddet söylemi içeren yorumlar da yer almaktadır. Suçu ve suçluyu övmek, Türkiye Cumhuriyeti yasalarına göre suçtur. Bu nedenle bu tarz okur yorumları da doğal olarak Aydinlik.com.tr yorum sayfalarında yer almayacaktır.
Ayrıca Aydinlik.com.tr yorum sayfalarında Türkiye Cumhuriyeti mahkemelerinde doğruluğu ispat edilemeyecek iddia, itham ve karalama içeren, halkın tamamını veya bir bölümünü kin ve düşmanlığa tahrik eden, provokatif yorumlar da yapılamaz.
Yorumlarda markaların ticari itibarını zedeleyici, karalayıcı ve herhangi bir şekilde ticari zarara yol açabilecek yorumlar onaylanmayacak ve silinecektir. Aynı şekilde bir markaya yönelik promosyon veya reklam amaçlı yorumlar da onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisindedir. Başka hiçbir siteden alınan linkler Aydinlik.com.tr yorum sayfalarında paylaşılamaz.
Aydinlik.com.tr yorum sayfalarında paylaşılan tüm yorumların yasal sorumluluğu yorumu yapan okura aittir ve Aydinlik.com.tr bunlardan sorumlu tutulamaz.
Aydinlik.com.tr yorum sayfalarında yorum yapan her okur, yukarıda belirtilen kuralları, sitemizde yayınlanan Kullanım Koşulları’nı ve Gizlilik Sözleşmesi’ni peşinen okumuş ve kabul etmiş sayılır.
Bizlerle ve diğer okurlarımızla yorum kurallarına uygun yorumlarınızı, görüşlerinizi yasalar, saygı, nezaket, birlikte yaşama kuralları ve insan haklarına uygun şekilde paylaştığınız için teşekkür ederiz.