05 Kasım 2024 Salı
İstanbul 11°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Çalışanlara göre iş dünyasının geleceği ‘kişisel markalar’

PwC Türkiye, "Geleceğin Çalışma Hayatına Dair Umutlar ve Endişeler Araştırması 2021" yayımladı. Araştırmada; 25 farklı şehir ve 29’u aşkın sektörden, farklı büyüklüklerdeki şirketlerde çalışan kişiler yer aldı.

Çalışanlara göre iş dünyasının geleceği ‘kişisel markalar’
A+ A-

Araştırmaya göre; çalışanların yüzde 30’u işlerinin 5 yıl içinde kaybolacağını, yüzde 64’ü ise yakın gelecekte şirketlere becerilerini satacakları “kişisel marka”ları olacağını düşünüyor. Türkiye’deki çalışanların yüzde 42’si işlerinin geleceğinden endişe ederken, küresel araştırmalarda bu oran yüzde 50. Katılımcıların yüzde 59’u işin geleceği ve gelecek nesillere etkisi hakkında endişe duyuyor. Kadınların yüzde 49’u, erkeklerin ise yüzde 36’sı ise iş dünyasının geleceğinin kendilerine etkileri konusunda endişeli.

Türkiye’de iş piyasasında rekabetin yüksek olması, GİG işlerin artması, yeni kuşağın sosyal medya ve bağımsız çalışan işçilere yatkınlığı gibi sebeplerle, kişisel markalara olan güven ve beklentinin küresel araştırmaya göre daha yüksek olduğu görülüyor. Buna ek olarak, katılanların yüzde 51’i gelecekte çok az insanın stabil, uzun dönemli işleri olacağını düşünüyor.

ÇALIŞANLARA GÖRE TEKNOLOJİ FIRSAT

Teknolojik gelişmeler ve otomasyonla birlikte önümüzdeki yıllarda mesleklerin geçerliliğini yitirme riski artıyor. Türkiye’deki çalışanların mesleklerinin geleceğini koruma noktasında kamu otoritelerine daha az sorumluluk yüklediği görülüyor. Katılımcıların yüzde 48’i otomasyon sebebiyle birçok kişinin işinin risk altında olmasından endişe duyuyor. Yüzde 73’lük büyük bir kesim ise teknolojinin risklerden daha çok fırsat sunduğunu düşünüyor. Yüzde 68’i de teknolojik gelişmelerin iş olanaklarını iyileştireceğini düşünüyor.

YÜZDE 87 HİBRİT ÇALIŞMA İSTİYOR

Küresel salgın sürecinde iş dünyasında yaşanan köklü değişiklikler, çalışanların önceliklerini de etkiliyor. 18-35 yaş grubu katılımcıların yüzde 38’i kendi işini kontrol etmeye, gelirlerini artıracak fırsatları değerlendirmekten daha çok önem veriyor. 35-54 yaş grubu ise fark yaratan bir iş yapmaya öncelik veriyor. 18-25 yaş grubu, yüzde 16’lık oran ile iş güvencesi ve uzun dönemli çalışmayı daha az tercih ediyor.

Katılımcıların yüzde 65’i fark yaratan bir iş yapabilecekleri veya inisiyatif alabilecekleri çalışma ortamlarına önem verirken, yüzde 87’lik büyük bir kesim karma (hibrit) çalışma modeli istiyor. Sonuçlara göre; kadın çalışanlar, tamamen sanal çalışmayı daha fazla tercih ediyor.

İş Dünyası Çalışanlar kişisel marka PwC Türkiye Teknoloji Küresel salgın