22 Kasım 2024 Cuma
İstanbul
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

'Caz müzik önemli bir ivme kazandı'

Klasik ve caz müziğin hem ülkemizde hem de dünya sahnelerinde önemli temsilcilerinden olan trompet ustası, akademisyen Şenova Ülker ile Türkiye'de caz müziğin durumuna ve sanat yaşamına ilişkin konuştuk

'Caz müzik önemli bir ivme kazandı'
A+ A-
BUĞRA KİHTİR

Türkiye'de caz müziğin usta sanatçılarından ve hocaların hocası olarak adlandırılan akademisyen Şenova Ülker, klasik müziğin yanı sıra caz müziğinde de sıkça yer aldı. Öğrencilik yıllarında "jazz juniors" adlı grupla çalışmalara başladı ve bu arada Emin Fındıkoğlu'ndan caz teorisi öğrendi. Billy Hart, Buster Williams, Joe Henderson, Arto Tunç, Roy Hargrove, Sammy Figueroa gibi birçok ünlü cazcı ile jam-session ve konserlerde çaldı. 1996 yılında genç müzisyenlerden oluşturduğu "Şenova Ülker Big Band'i" 1,5 yıl yönetti ve bu grupla konserler verdi. 1998 yılında katıldığı Pasaporte Latino grubu ile latin müziği çalışmalarında bulundu, grubun "Latin Türküler" isimli albümünde yer aldı. Ülker, gerek kendi müzik yaşamı gerekse Türkiye'de caz müziğin durumu hakkında Aydınlık'ın sorularını yanıtladı.

  • Müzik hayatınız nasıl başladı?

Müzik yaşamım ilkokul hocamın beni 4. sınıfta keşfedip aileme konservatuar tavsiyesi ile 1969'da Ankara Devlet Konservatuarına 5. sınıfta 10 yaşımda Trompet bölümüne girmemle başladı. Değerli hocam Mehmet Erten'in yetiştirmesi ve İstanbul'da Gökmen Ahmet ile devam edip 1979 yılında İstanbul Devlet Senfoni Orkestrasına girerek profesyonel hal aldı.

'CAZ BENDE ÖZEL BİR YERE SAHİP'

  • Bu güne kadar caz, latin müzikleri, klasik müzik bir çok alanda çalışmalarınız var. Sizin benim öncelikli tercihim dediğiniz bir alan var mı?

Okulda iken ilgi duyduğum caz müziği hocam Emin Fındıkoğlu'nun teşviki ve eğitimiyle bana bu güzel müziğin derinliklerini açtı. Bir çok müzik türünden hoşlanıp çaldığım için kendimi şanslı sayıyorum, ama caz'ın özel bir yere sahip olduğunu her zaman hissettim.

  • Türkiye'de caz müzik ne durumda size göre?

Türkiye'de caz müziği 1980-2000 yılları arası epey bir ivme yapıp bundan sonra da okul seviyesine gelmesiyle çok ilerledi.

  • Korona döneminde müzisyenlerin durumu ile ilgili düşünceleriniz neler?

Korona döneminde konserler ve kulüplerden yoksunuz. Ama benim okul ve özel düzeyde online derslerim devam ediyor.

  • Gerek stüdyo kayıtları, gerekse sahne çalışmalarınızın yanı sıra akademik çalışmalarınızda var. Sizi müzik açısından hangisi daha çok tatmin

ediyor?

Beni en çok tatmin eden etkinlik Big Band ile çalabilmem. Ama konserler de harika oluyor.

'TROMPET İÇİN İYİ SANATÇILAR YETİŞİYOR'

  • Türkiye'de trompet'e olan ilgi ne durumda?

Türkiye'de trompet dünyada olduğu gibi popüler sazların altında ama iyi sanatçılar yetişiyor.

  • Genç müzisyenler için tavsiyeleriniz neler?

Genç müzisyenler çok akıllı ve bilinçliler. Onlara tecrübeli bir müzisyen olarak ruhlarını akıllarının önüne koymalarını tavsiye ediyorum.

Müzik Kültür Sanat Sanat caz trompet kültür