Yandex
28 Nisan 2025 Pazartesi
İstanbul
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Mersin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

‘Ya çözüm üretilir ya da sistem çöker’

İstanbul’da 5 milyar lirayı aşan alacaklarını tahsil edemeyen özel halk otobüsü işletmecileri, kontak kapatma kararı aldı.

Çiğli Belediyesi kadın işçilerinden 1 Mayıs’a çağrı: Bizleri yalnız bırakmayın
EMEK SERVİSİ

İstanbul’da milyonlarca kişinin günlük ulaşımını sağlayan özel halk otobüsleri, İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB)’nden aylardır ödeme alamadıkları gerekçesiyle kontak kapatma kararı aldı. İstanbul Özel Halk Otobüsleri Esnaf Odası tarafından yapılan açıklamada, önümüzdeki günlerde kent genelinde otobüs seferlerinin tamamen durdurulacağı bildirildi.

‘5 MİLYAR LİRALIK ALACAĞIMIZ VAR’

Özel halk otobüsü işletmecileri, son beş yıldır İBB’den yapılan ödemelerin üç ila dört ay geciktiğini, bu durumun binlerce şoför ve çalışanın iflasın eşiğine gelmesine neden olduğunu belirtti. Esnaf Odası tarafından yapılan açıklamada, “Bugün itibarıyla belediyeden toplam alacağımız 5 milyar lirayı aşmıştır. Bu yalnızca bir borç değil, binlerce emekçinin, ailelerinin ve milyonların taşıma hakkının gasbıdır.” denildi. İşletmeciler, ekonomik kriz, akaryakıt zamları ve artan maliyetlere rağmen yıllardır İstanbul’un yükünü omuzladıklarını ancak artık dayanacak güçlerinin kalmadığını vurguladı. Açıklamada, “Artık ne yakıt alacak gücümüz kaldı ne de şoförlerimizin maaşını ödeyecek imkânımız var. Bu şartlar altında taşımacılık hizmetini vermek teknik, insani ve vicdani olarak mümkün değil.” ifadeleri yer aldı.

İBB ile yapılan görüşmelerin sonuçsuz kaldığı, her seferinde oyalama politikalarıyla karşılaşıldığı öne sürülen açıklamada, kontak kapatma kararının bir tehdit değil, mevcut koşulların dayattığı mecburi bir karar olduğu belirtildi. “Ya çözüm üretilir ya da İstanbul’da toplu taşıma sistemi çöker.” denilerek yetkililere çağrı yapıldı.

‘HER AY 550 BİN LİRA CEPTEN GİDİYOR’

Taşımacılık Halk Otobüsleri Kooperatifi Başkanı Kemal Çetin de ödeme sorununun aralık ayından bu yana devam ettiğini belirterek, “Dört aydır içerideyiz. İstanbul’da 3 bin 41 otobüs var, her birinde ortalama 2,5 şoför çalışıyor. Her ay 550 bin lira cepten gidiyor. Yakıt alamıyoruz, SGK primlerini ödeyemiyoruz. Araç başına 1 milyon 800 bin lira alacağımız var.” dedi.

İBB İETT Otobüsü Eylem İstanbul
Henüz bu içeriğe yorum yapılmamış.
İlk yorum yapan olmak ister misiniz?
Yorum yapmak için tıklayınız