26 Kasım 2024 Salı
İstanbul
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Cihat Aşkın yönetiminde ‘Atatürk’ü Anlamak’ konseri

'Atatürk’ü Anlamak' başlıklı anlatımlı konser, cumhuriyetimizin 100. yılı kutlamaları kapsamında Milliyet gazetesi ve Milliyet Sanat’ın işbirliğiyle yapıldı.

Cihat Aşkın yönetiminde ‘Atatürk’ü Anlamak’ konseri
A+ A-

 Milliyet Sanat Dergisi Yayın Yönetmeni Filiz Aygündüz, konser öncesinde yaptığı konuşmada Abdi İpekçi’nin öncülüğünde kurulan derginin 51 yıldır Türkiye’nin sanat hafızasını oluşturmaya devam ettiğine dikkat çekti. Aygündüz “Bu kutlamaların devamında, gazetemizin genel yayın yönetmeni Özay Şendir’in yönlendirmesiyle Cumhuriyet’i, Milliyet ve Milliyet Sanat için çok önemli olan İzmirlilerle birlikte de kutlamak istedik,” dedi.

Atatürk’ün cumhuriyetin ilk yıllarında yaptığı müzik reformunu, müzik sevgisini ve ülke için koyduğu hedefleri içeren anlatımlı konserde, hem Türk hem de yabancı bestecilerinin yeniden düzenlenmiş eserlerine yer verildi. Konserde Cihat Aşkın kemanıyla ve Cana Gürmen piyanosuyla, “Bülbülüm Altın Kafeste”, “Sarı Zeybek”, “Özleyiş”, “Hasretinle Yandı Gönlüm” gibi eserlerini, Wolfgang Amadeus Mozart ve Ulvi Cemal Erkin gibi ölümsüz isimlerin bestelerini seslendirdiler. Konserde aynı zamanda anlatıcı görevini de üstlenen Aşkın, her parçadan önce çalınacak eser ve bu eserin Atatürk için önemi üzerine yaptığı açıklamalarla konseri daha da anlamlı hale getirdi. Aşkın, anlattığı anekdotlarla ulu önderin, henüz Kurtuluş Savaşı devam ederken bile yalnızca yeni bir ülke kurmak için değil, aynı zamanda toplumun kültürel gelişimini sağlamak için de ne kadar önemli adımlar attığına dikkat çekti.

Sanat yönetmenliğini Kemal Küçük’ün üstlendiği “Atatürk’ü Anlamak” konserine, Ankara Devlet Opera ve Balesi solistlerinden tenor Faik Mansuroğlu ve Türkiye’nin önemli soprano sanatçılarından Burcu Hancı iki arya ile katıldı. Muammer Sun’un “Cumhuriyet” filminin müzikleri içinde yer alan ve Burcu Hancı’nın ağustos ayında ABD’deki Walt Disney Concert Hall’da büyük orkestra eşliğinde seslendirdiği “Bozkırın Sesi” adlı bölüm, “Atatürk’ü Anlamak” konseri kapsamında bu defa piyano ve keman eşliğinde dinleyicilerle buluştu. Aşkın’ın, Atatürk’ün Kolağası rütbesiyle Bulgaristan’da ilk kez canlı izlediği opera olan Puccini’nin “Tosca” operasında Cavaradossi’nin aryasından etkilenerek ağlaması ve duygularını “Balkan Savaşı’nda bizi neden yendiklerini anladım. Burada opera sanatı var, bizde de olmalı,” sözleriyle ifade ettiğini aktardığı konserde Cavaradossi’nin aryasını ise Faik Mansuroğlu seslendirdi. Mey|Diageo’nun katkılarıyla düzenlenen konserin mekân sponsorluğunu İzmir Büyükşehir Belediyesi üstlendi.

Son Dakika Haberleri