Çimento üreticileri ihracat kotasına itiraz etti
Çimento sektörünün çatı örgütü TÜRKÇİMENTO, 2020 Faaliyet Yılı 63. Genel Kurulu’nu Ankara’da tamamladı.Genel kurul toplantısının açılışında konuşan TÜRKÇİMENTO Yönetim Kurulu Başkanı Fatih Yücelik, çimento maliyetlerinin yaklaşık yüzde 80’ini döviz bazlı yakıt, elektrik gibi enerji girdilerinin oluşturduğunu belirterek, “Buna karşın artışları tam olarak fiyatlara yansıtmayarak, ülkemizin kuruluşundan bu yana sürdürdüğümüz milli beraberlik anlayışıyla, ülke ekonomisine sunduğumuz katkıdan taviz vermeden çalışmalarımıza devam ediyoruz” dedi.
KAPASİTE FAZLAMIZ VAR
TÜRKÇİMENTO CEO’su Volkan Bozay da, çimento sektörüne yönelik olarak ihracat kota uygulamasını doğru bulmadıklarını belirterek, Türkiye’nin cari açığının kapatılabilmesi için ihracatın büyük önem taşıdığını savundu. Bozay, “Sektörün hali hazırda 30-35 milyon ton kapasite fazlasının olduğu bir dönemde çimento ihracatına kısıt getirilmesini istemek, diğer bir ifadeyle ekonomimize sağlanacak katma değerin gözetilmemesi, ülke kaynaklarının atıl bırakılması anlamına gelmektedir. Bu durum ayrıca ülkemizde ihracat odaklı faaliyet gösteren yabancı sermayeyi de olumsuz etkileyecektir.” dedi. Diğer taraftan, yıllık ihracat bağlantılarının yapıldığı bir dönemde mevcut tartışmaların gündeme gelmesinin ulusal ticari menfaatlerimizin korunamaması riskini doğurduğu ifade edildi.
MÜTEAHHİTLER EYLEM YAPMIŞTI
İnşaat Müteahhitleri Konfederasyonu (İMKON) ise, hafta içinde 41 ilde ortak açıklama yaparak, çimento sektöründeki fiyat artışlarına tepki olarak 24 Eylül'e kadar inşaatlarını durdurduklarını açıklamıştı. İMKON'dan yapılan yazılı açıklamada, çimentoya gelen zamların enflasyon ve döviz kurundaki dalgalanmanın çok üstünde olduğu ve kabul edilemez seviyeye ulaştığı savunuldu. Açıklamada, "Çimento sektörünün fahiş zamları geri çekmesi yolunda verdiğimiz mücadeleye yeni zamlarla karşılık verilmiş, Türkiye inşaat sektörüne iş bırakma ve boykot dışında seçenek bırakmamıştır" denildi.