22 Kasım 2024 Cuma
İstanbul
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

'Çin İhracat Treni'nde ilk sırada biz bekliyoruz'

'Çin İhracat Treni'nde ilk sırada biz bekliyoruz'
A+ A-
RECEP ERÇİN

Salgın yüzünden fiziki fuarlar yapılamayınca Dosso Dossi çareyi çevrimiçi kanalı kuvvetlendirmekte buldu. E-ticarete 3 milyon dolar yatırım yapan Dosso Dossi Holding, Çinli dev Alibaba'nın Türkiye'deki müdürünü transfer etti. Dosso Dossi Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hikmet Eraslan, altı aydır yürütülen çalışma kapsamında sistemin kurulduğunu ve satışlara başlandığını kaydetti. Osmanbey, Laleli ve Merter'deki giyim üreticilerinin ürünlerini Rusya ve Türki Cumhuriyetler başta olmak üzere 30 ülkeye e-ihracat kanalıyla sattıklarını belirten Eraslan, geçen yıla kıyasla yüzde 30 artış yaşandığını ve 32 milyon dolarlık ciro elde edildiğini bildirdi.

HAZIR GİYİM ALICILARINA ULAŞTI

2021'de ise ciroların 35-37 milyon dolar düzeyinde olmasını beklediklerini kaydeden Eraslan, e-ticaretin cirodaki payının yüzde 50'ler düzeyine eriştiğini aktardı. Fiziki fuar yapmanın bu koşullarda mümkün olmadığını, hazır giyim alıcıları gelmek istese de yolculuk ve konaklama maliyetlerinin arttığına işaret eden Eraslan, kurdukları satış ekibi ve dijital altyapıyla sayesinde yıllardır iş yaptıkları 30 ülkedeki toptan hazır giyim alıcılarına ulaştıklarını söyledi.

Önceki gün bir grup gazeteci ile bir araya gelen Eraslan, “Gelecek 3-5 yıl içerisinde Türkiye'nin en büyük çevrimiçi toptan ürün satan portalı olacağımızı düşünüyorum. Bütün Laleli, Osmanbey ve Merter içinde olacak. Şu anda 300-400 firma varken binlercesinden söz ediyorum. Çoraptan paltoya kadar daha sonra mobilya ve elektronik eşyayı da dahil etmek istiyoruz” dedi.

'TÜRKİYE'NİN ALİBABASI OLACAĞIZ'

Yıllardır birlikte çalıştıkları müşterilerin Dosso Dossi markasına güvendiklerini, üretici ile satıcı arasında aracı olmaktan ziyade üreticiden malı doğrudan alıp alıcıya ulaştırdıklarını anlatan Eraslan, “Afrika'dan ciddi alıcılar portala giriyorlar. Türkiye'nin giyimdeki Alibabası olacağız” bilgisini verdi. Salgın koşullarının el vermesi durumunda bu yaz her zamankinin iki katı büyüklükte bir fuar yapabileceklerini belirten Eraslan, üretici tarafındaki gelişmeleri ise şöyle özetledi: “Üretici biraz tedirgin stoka gitmekten çekiniyorlar. Garanti adımlar atalım diyorlar. Kumaş bolluğu da yok. Eskisi kadar çeşit kalmadı. Türkiye'yi ben avantajlı görüyorum. Dövizin TL karşısında değerlenmesi sayesinde Çin'e gitmek için sebep kalmadı. Büyük alıcılar için de küçük alıcılar için de” ifadelerini kullandı. Çin İhracat Treni'nden hazır giyim sektörü olarak beklentilerini sorduğumuz Eraslan, “Çin'e mal satmak çok zor ama güzergahtaki Türki Cumhuriyetlere zaten gönderiyoruz. TIR'la, uçakla gidiyordu şimdi trenle de gidecek. Bir kapı daha açılacak. Çin Treni'nde ilk sırada biz bekliyoruz” diye konuştu.

DÖRT DİL BİLEN FUAR ÇALIŞANI VAR

Dosso Dossi Fashion Show ile dünyaca ünlü top modelleri Antalya'ya getirerek ülkenin tanıtımına da katkı sağlayan Eraslan, dossodossi.com üzerinden düzenlediği çevrimiçi fuarlarla 30 ülkedeki kayıtlı müşterilerine ürün tedariğini sürdürüyor. 9-14 Ocak tarihlerinde Dosso Dossi Hotels Downtown’da konuşlanan ekibiyle düzenlediği çevrimiçi fuarla Laleli, Merter ve Osmanbey’de üretim yapan 100 markanın ürünlerini 30 ülkeden 200 şehirden alıcılarla buluşturan Eraslan, fuar için istihdam ettiği çalışanların bazılarının 3-4 dil bildiğini, bazılarının daha fazla dilde satış yapabildiğini aktardı.

Çin ihracat ekonomi İhracat Treni ray