23 Kasım 2024 Cumartesi
İstanbul
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

‘Çin’e ihracatı 4 kat artıracağız’

Çin’in Şanghay kentinde 5-10 Kasım 2023 tarihlerinde düzenlenen “Çin Uluslararası İthalat Fuarı 2023”e Türkiye’nin Çin’e ihracatını artırmak için 15 Türk firması katılacak.

‘Çin’e ihracatı 4 kat artıracağız’

Türkiye’nin, 2022 yılında 254 milyar dolarlık ihracata karşılık 363 milyar dolar ithalat yaptığını hatırlatan Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi, 109 milyar dolarlık dış ticaret açığımızın 38 milyar dolarlık kısmının Çin kaynaklı olduğunu kaydetti.

Çin Uluslararası İthalat Fuarı’nın Türkiye Milli Katılım Organizasyonunu 4 yıldır Ege İhracatçı Birlikleri olarak üstlendiklerini dile getiren Eskinazi, “Çin 2022 yılı verilerine göre 3,6 trilyon dolar ihracat ile dünyada birinci sırada olmasına karşın, 2,7 trilyon dolarlık ithalatla dünyanın en çok ithalat yapan ikinci ülkesi durumunda. Çin ile ticaretimizin karşılıklı ve sağlıklı zeminde büyümesini arzu ediyoruz. Ticaret Bakanlığı’mızın 2022 yılında hayata geçirdiği ‘Uzak Ülkeler Eylem Planı’ yıllık 20 milyar dolar ihracat yaptığımız 18 ülkeye ihracatımızı 80 milyar dolara çıkarmayı hedefliyor. Çin’de bu ülkelerden birisi. Çin’e 3 milyar dolar seviyesinde olan ihracatımızı bu hedefler çerçevesinde 4 kat artırarak 12 milyar dolara çıkarmak istiyoruz.” diye konuştu.

‘Çin’e ihracatı 4 kat artıracağız’ - Resim : 1

‘2019’DAN İTİBAREN ÇİN’E ODAKLIYIZ’

Ege İhracatçı Birlikleri olarak uzun yıllardır Çin’e odaklı olduklarını ifade eden Eskinazi, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Çin bizim radarımıza 2019 yılından itibaren ciddi anlamda girmiş bulunmakta. Çin’den satın almak uzak değilse, Çin’e satmak da uzak değil mottosuyla Çin pazarındaki çalışmalarımıza 2019 yılında start verdik. Ege İhracatçı Birlikleri'nde 2019 yılını ‘Çin Yılı’ ilan ettik. Birliğimiz bünyesinde 'Çin Takımı' kurduk. İhracatçılarımızı Çin pazarının sunduğu fırsatlardan haberdar etmek ve Çin e-ticaret platformlarıyla tanıştırmak amacıyla ‘Hedef Pazar: Çin’ seminerleri düzenledik. İhracatçılarımızı Çinli ithalatçılar ile buluşturmak için alım heyetleri organize ettik. ICBC Türkiye Bankası ile Mutabakat Zaptı imzaladık. İkili ilişkilerimizi yerel para birimlerinde geliştirmek için bazı platformlar geliştirmeye çalışıyoruz. Çin’in önde gelen dernek, sivil toplum kuruluşu ve Ticaret Odaları ile kurduğumuz sağlam networklerimizi geliştirmek adına Birliğimizde sık sık Çinli bürokratlar, dernek başkanları ve temsilcileri ile toplantılar yapmaktayız.”

Çin’in pandemi döneminde 3 yıl süreyle dünyayla bağlarının zayıfladığını ancak bu sürecin geride kaldığını aktaran Ege İhracatçı Birlikleri Sürdürülebilirlik ve Organik Ürünler Koordinatörü Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Mehmet Ali Işık, Çin Uluslararası İthalat Fuarı’nda; Hizmetler, Otomobil, Akıllı Endüstri ve Bilgi Teknolojileri, Tüketici Ürünleri, Medikal Ekipmanlar ve Sağlık Ürünleri, Gıda ve Tarımsal Ürünler olarak ayrı holler bulunduğunu belirtti.

TÜRK MARKALARI İÇİN FIRSAT

Fuarın, Çin Devlet Başkanı Şi Cinping tarafından bizzat planlanan, önerilen ve teşvik edilen önemli bir girişim olduğunun altını çizen Işık, Dünyanın en büyük ithalat fuarı olma özelliği ile de başta Asya Pasifik bölgesi olmak üzere birçok yabancı katılımcının ilgi odağı olan bir fuar. Bu nedenle firmalarımız için markalarını tanıtması, Türk marka imajımızın güçlendirilmesi ve yoğun, verimli ikili iş görüşmeleri gerçekleştirilecek olması sebebiyle firmalarımızın anılan fuara katılımı hem kendileri Çin ile dış ticaret açığımızın ülkemiz lehine çevrilmesi açısından büyük önem taşıyor.” değerlendirmesini yaptı.

Çin ihracat