05 Kasım 2024 Salı
İstanbul 12°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Çinli markalar dünya geneline göre 8 kat hızlı büyüdü

Ağustos ayında küresel bir marka değeri danışmanlığı olan Brand Finance'in son raporuna göre, Çin, dünyanın en değerli markalarının toplam büyümesinden yaklaşık sekiz kat daha hızlı, son on yılda marka değerinde en büyük artışı kaydetti.

Çinli markalar dünya geneline göre 8 kat hızlı büyüdü
A+ A-
Özgür ALTINBAŞ / PEKİN

En değerli ve en güçlü yıllık rapor olan China 500, "Ülkenin etkileyici yüksek performanslı markalar portföyü, son on yılda marka değerinde en büyük artışla ilk 10 marka arasında dokuzuncu sırada yer aldı," dedi.

Dünyanın en değerli markaları arasında Brand Finance Global 500 sıralamasında yer alan Çinli markaların birleşik marka değeri, 2010'da 111 milyar dolardan 2020'de yüzde 1.100'lük bir artışla 1.334 milyar dolara yükseldi.

Raporda açıklanana göre "Bu, başka herhangi bir ülkeden markaların kaydettiği marka değeri artışından çok daha hızlı. İçindeki marka değerinin genel büyümesinden yaklaşık sekiz kat daha hızlıdır.” yorumu yapıldı.

ALİBABA EN HIZLI BÜYÜYEN MARKA

Alibaba, son 10 yılda yüzde 4,029 gibi şaşırtıcı bir artışla dünyanın en hızlı büyüyen markası olarak birinci sırada yer alıyor. Çin Sanayi ve Ticaret Bankası, ülkenin en değerli markası olarak üst sıralarda yer alıyor. Ve WeChat, ülkenin en güçlü markası olarak gösteriliyor.

"Değerli markalar, başarılı bir modern ekonominin temelidir ve Çin'in hem yerel hem de uluslararası markalar geliştirme ve büyütme konusundaki bilinçli çabası, şüphesiz Kovid-19 salgını ve ardından gelecek ekonomik serpinti yoluyla ülkeye yardımcı olacaktır. Brand Finance CEO'su David Haigh, "Önümüzdeki yıl dünya genelinde marka değerinde en az 1 trilyon $ 'lık düşüş gerçekleşiyor. Ancak Çinli işletmelerin geçtiğimiz on yılda kaydettikleri ilerleme, ağır bir darbeyi kesinlikle hafifletecektir" dedi.

Çin Alibaba WeChat çinli markalar