Ciro artsa da satışlar düşük
Organize perakende sektöründe cirolardaki artış devam ederken, adet satışları ortalamada geçen yılın temmuz ayındaki düzeyin gerisinde kaldı.
Cironun maliyetlerin sınırlı bir bölümünün fiyatlara yansıtılması ve yabancı turistlerin katkısı ile arttığına dikkat çeken Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, perakendenin 12 aya yayılan bir turizm ile canlı kalabileceğini söyledi. Temmuz cirolarının geçen yıla göre ortalama yüzde 80-90 daha yüksek olduğunu belirten Öncel, şunları söyledi: “Ciro artışı temel olarak maliyetlerin sınırlı bir bölümünün fiyatlara yansıtılmasından kaynaklanıyor. Fiyatlar özellikle dar ve orta gelirli yerli tüketici için yüksek olmakla birlikte kur avantajı nedeniyle yabancılara çok cazip geliyor. Turistik bölgelerdeki mağazalarda cironun en az yüzde 50’si yabancılara satıştan elde ediliyor. Yabancıların katkısı Bankalararası Kart Merkezi’nin (BKM) verilerinde de net bir şekilde görülüyor. BKM verilerine göre yılın ilk yarısında yabancı kartlarla yapılan ödemelerde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 300 artış var.”