23 Kasım 2024 Cumartesi
İstanbul 16°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Demirağ'ın dönüşü

Nuri Demirağ'ın 1940'lı yıllarda kurduğu, 2000'li yıllarda ise atıl bırakılan Divriği Havaalanına, gelecek yaz uçakların tekrar iniş yapması bekleniyor. Divriği Havaalanı, 'Türkiye'nin ilk ilçe havaalanı' olarak turizme katkı sağlayacak

Demirağ'ın dönüşü
A+ A-
HABER MERKEZİ

Sivas'ın Divriği ilçesinde 1941 yılında yapılan ve 2004'ten sonra atıl hale gelen havaalanının sivil havacılık projelerinin tamamlanmasının ardından 2021 yaz döneminde yeniden açılması planlanıyor. Soyadını demir yolu yapımı projesindeki başarısından dolayı Atatürk'ten alan Nuri Demirağ'ın yaptığı havaalanına ilişkin Sivas Valiliğinden açıklama yapıldı. Açıklamaya göre havaalanı "Türkiye'nin ilk ilçe havaalanı" olma özelliğine sahip olacak. Vali Salih Ayhan, Divriği Havaalanı'nı gezdi. Ayhan, havaalanının 1936 yılında Nuri Demirağ tarafından yapımına başlandığını ve 1941'de tamamlandığını belirtti. “Nuri Demirağ'ın kendi yaptığı yerli ve milli uçakların indiği bir yer burası” diyen Ayhan, şöyle sürdürdü: “O dönemde yerli ve milli uçağın yapılmaması için yapılan manipülasyonlar ve buraya kurduğu Gök Okulu'nun açılmaması için atılan adımlar sonrası maalesef hayallerini uçurtan adam Nuri Demirağ'ın bu planı gerçekleşmedi.

Demirağ'ın dönüşü - Resim: 1

2010 YILINDA SATIN ALINDI

Ayhan, 2010 yılında özel bir müteşebbis tarafından havaalanının satın alındığını belirtti. Ayhan, havaalanının sivil havacılık projelerinin hazırlık aşamasında olduğuna dikkati çekerek, şunları kaydetti: "Ocak ayında Sivil Havacılık Genel Müdürlüğüne müracaat edilecek. Bu onaylandıktan sonra apronları, kuleleri, girişi-çıkışı ve pistleri tanzim edilecek. Divriği açısından büyük ve heyecan verici bir proje. İlçemizde yapılan diğer projeler de düşünüldüğü takdirde turizm şirketlerinin burada oluşturduğu hareketlilik Divriği'ye ayrı bir hareket verecek. Sivas'ın her alanda geleceği parlak. Heyecanla bekliyoruz. Biz de gerekli tüm desteği vereceğiz." Sivas'ın Divriği ilçesi, UNESCO Dünya Kültür Mirası Listesi'nde yer alan Divriği Ulu Cami ve Darüşşifası başta olmak üzere tarihi konakları ve kalesiyle çok sayıda turist çekiyor.

KAZA HAYALLERİ YARIM BIRAKTI

Mustafa Kemal’in uçakları kitabının yazarı İsmail Yavuz, Nuri Demirağ'ın Beşiktaş’ta ilk etapta 1936-37 yıllarında Tayyare Atölyesi adı altında bir yer kurduğunu anlattı. Türk Hava Kurumu’ndan aldığı siparişlerle uçaklar yaptığını söyleyen Yavuz, “12 tane eğitim uçağı için sipariş alıyor ancak 10 uçak yapıyor” dedi. Uçakları uçurmak için Yeşilköy’e götüren Demirağ'ın hikayesini Yavuz, Aydınlık’a anlattı: “Şu anki Atatürk Havalimanı bölgesine... Bir çiftlik alıyor ve havaalanına çevirip fabrikasını oraya taşıyor. Burada uçakları uçuruyor. Hedefi büyütünce ‘Divriği’de bir Endüstri Meslek Lisesi açayım’ diyor. Bu lise Tayyare Meslek Lisesi. Uçak yapımı üzerine teknisyenler yetiştirmek amacıyla kuruluyor. Orayı hem havaalanı hem de uçak fabrikası yapayım diye düşünüyor. Fakat Endüstri Meslek Lisesi kuruluyor ama uçaklarını Türk Hava Kurumu (o dönemin yöneticileri) almadığı için iflas etme durumunda kalıyor.”

UÇAK KAZASI

Türk Hava Kurumu’nun da aynı tarihlerde uçak yapmaya geçtiğini söyleyen Yavuz, şöyle dedi: “Bu tarihte Demirağ’ın uçaklarının tasarım mühendisi Selahattin Reşit Alan, İnönü Havaalanında kaza yaparak, hayatını kaybediyor. Bu kaza tamamen pilotaj kazası ama Türk Hava Kurumu’nun, Demirağ’ın uçaklarını reddetmesinde etkisi var. 2. Dünya Savaşının başlamasıyla birlikte güzel bir kuruluş yarıda kalıyor. Sadece Endüstri Meslek Lisesi açılabiliyor. Demirağ daha sonra da siyasetle uğraşıyor.

uçak NURİ DEMİRAĞ Havacılık PİST