Diğer Sağlık Personeli Belgesi
İşçiler soruyor, uzmanlar yanıtlıyor. İş Güvenliği Uzmanı Şenay K. Özdoğan yanıtladı:
- Hemşireyim, Diğer Sağlık Personeli Belgesi almak istiyorum. Diğer Sağlık Personeli görevleri nelerdir? İşyerleri hangi durumlarda diğer sağlık personeline ihtiyaç duyar?
İş Sağlığı ve Güvenliği Kanununda Diğer Sağlık Personeli şu şekilde tanımlanmaktadır: ''6283 sayılı Hemşirelik Kanununa göre hemşirelik mesleğini icra etmeye yetkili, iş sağlığı ve güvenliği alanında görev yapmak üzere Bakanlıkça yetkilendirilmiş işyeri hemşireliği belgesine sahip hemşire/sağlık memurudur. '' Daha çok tercih edilen adı işyeri hemşiresidir. Genel olarak işyeri hemşiresinin görevleri : Revir hizmetleri, enjeksiyon, pansuman, aşılama çalışmaları, iş sağlığı kayıtlarının tutulması, eğitim, danışmanlık şeklindedir. İşyeri hemşiresi, iş sağlığı ve güvenliği konusunda iş güvenliği uzmanı ve işyeri hekimi ile birlikte gerekli organizasyonları yapar. 10'dan çok çalışanı bulunan çok tehlikeli işyerlerinde işyeri hemşiresi bulundurma zorunluluğu bulunmaktadır. İşyeri diğer sağlık personeli bulundurmadığı her ay için yüklü miktarlarda ceza ödemek zorunda kalır. Ortak Sağlık Güvenlik Birimi (OSGB) kurulması için de iş güvenliği uzmanı ve işyeri hekiminin yanında işyeri hemşiresi de bulunma zorunluluğu vardır. Eğer işyeri hemşireniz yoksa OSGB kuramazsınız.