Sekiz aydır çivi bile çakılmadı!
8 ay önce büyük bir reklam kampanyası yapılarak duyurulan Dikimevi – Mamak Metrosu adeta yılan hikayesine döndü. 250 milyon avroluk projede yaprak bile kıpırdamıyor
Ankara Büyükşehir Belediye (ABB) Başkanı Mansur Yavaş, 22 Haziran 2023 tarihinde yaptığı açıklamada, Dikimevi-Mamak Metrosu için EBRD ve AFD ile 4 yılı geri ödemesiz 12 yıl vadeli, 250 milyon Avroluk kredi sözleşmesi imzalandığını ve ihale aşamasına gelen projenin kısa sürede temelinin atılacağını duyurmuştu. Büyük reklamı yapılan ve 250 milyon Avroluk kredi bulunan Dikimevi-Mamak Metrosu yapımına 8 ay geçmesine rağmen bir türlü başlanmadı.
‘ANKARA’ya HAYIRLI UĞURLU OLSUN’ DEMİŞTİ
22 Haziran’da yapılan açıklamada, “Başkentin raylı sistem ağının genişletilmesi amacıyla çalışmalarını sürdüren Büyükşehir Belediyesi, 12 yılın ardından Ankara’da bir metro projesinin startını veriyor. Dikimevi-Natoyolu Raylı Sistem Uzatma Hattı Projesi kapsamında; Ankara Büyükşehir Belediyesi, Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) ve Fransız Kalkınma Ajansı (AFD) ile 4 yıl geri ödemesiz olmak üzere 12 yıl vadeli finansman desteği için sözleşme imzalandı. Başkanlık makamında gerçekleşen buluşmada kredi sözleşmesini; Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş, EBRD Altyapı Sektörü Türkiye-Orta Doğu ve Afrika Bölge Direktörü Sue Barrett ile AFD Fransa Cumhuriyeti Ankara Büyükelçiliği Elçi Müsteşarı Mathilde Grammont imzaladı.” ifadeleri kullanılmıştı.
Mansur Yavaş da imza töreninde yaptığı konuşmada, “Bugün burada kentimizin Mamak uzatma Metrosunun kredi anlaşması için bir araya geldik ve Avrupa İmar Kalkınma Bankası ve Fransız Kalkınma Ajansı ile kredi anlaşmasını imzalayacağız. Ankara’mız için hayırlı uğurlu olsun” demişti.
İHALE İPTAL EDİLDİ
Açıklanan 7,461 km uzunluğundaki Dikimevi - Natoyolu Raylı Sistem Uzatma Hattı Projesi, A1- AŞTİ-Dikimevi Ankaray Hattı’nın, Ankara’nın doğusuna uzatılmasını kapsayan, Abidinpaşa, Aşık Veysel, Tuzluçayır, General Zeki Doğan, Fahri Korutürk, Cengizhan, Akşemsettin ve Natoyolu isimleriyle 8 ayrı istasyondan oluşacağı duyurulmuştu. Ankara Büyükşehir Belediyesi’nden yapılan son açıklamaya göre, Dikimevi-Mamak Metrosu için şartları sağlayan 9 firmanın katıldığı yapım ihalesi yeniden yapılmak üzere iptal edildi.
METRO YOK VAAT ÇOK
Dikimevi-Mamak Metro Hattı’na başlayamayan Yavaş’ın, seçimlere giderken yeni vaatleri havada uçuşuyor. Yavaş, Dikimevi-Natoyolu Metro Hattı’nın yanı sıra projesi sıfırdan hazırlanan 4 farklı metro projesi için çalışmalarını sürdürdüğünü, M6 Çayyolu-Sincan, M2 Koru-Yaşamkent ve Koru-Bağlıca ile M4 Şehitler-Ovacık Uzatma Hatları ve M5 Kızılay-Dikmen Raylı Sistem Hattı projeleri hayata geçirildiğini ileri sürdü. Mansur Yavaş’ın “Başkentte işler ray’ında” sloganıyla duyurduğu yeni metro projeleri için çalışmaların hangi finansmanla ve ne zaman yapılacağıyla ilgili bilgi paylaşılmadı.