29 Kasım 2024 Cuma
İstanbul
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Dugin’den İslami Bankacılık çıkışı: ‘Faizcilik mutlak kötülüktür’

Rusya'nın önde gelen siyaset bilimcilerinden Aleksandr Dugin, sosyal medya hesabı üzerinden yaptığı paylaşımda Rusya'daki İslami Bankacılık (İB) girişimini değerlendirdi.

Dugin’den İslami Bankacılık çıkışı: ‘Faizcilik mutlak kötülüktür’

"Rusya'da İslami bankacılık harika bir fikir" diyen Dugin, "Faizcilik mutlak bir kötülüktür." ifadelerini kullandı.

Dugin paylaşımında şu ifadelere yer verdi: “Büyük eseri Cantos'u bir fikir olarak faiz sermayesinin yok edilmesine adayan Amerikalı şair Ezra Pound, şu şekilde akıl yürütmüştür: Tanrı sonsuzluktur ve zaman şeytandır; zamandan kazanç sağlamak şeytanın işidir. Dolayısıyla finansal kapitalizm ekonomik satanizmdir.

İslami Bankacılığın Müslüman teorisyenleri ise farklı düşünmektedir: Her şey Allah'a aittir, özellikle de zaman. Bir krediye faiz getiren kişi, Allah'a ait olana kendisi için el koymuş olur. Bu Luciferian isyanıdır.

‘LİBERALİZM İNSANLIĞIN BAŞ BELASIDIR’

İki farklı çıkarım zincirinden genel bir sonuca varıyoruz: tefecilik yasaklanmalı, faiz köleliğinin boyunduruğu kaldırılmalıdır. İB'nin tüm amacı budur. İslami olarak adlandırılır, ancak başka bağlamlarda başka isimlerle anılır: Douglas'ın 'sosyal kredisi', Gesell'in 'serbest parası' vs. Bizim durumumuzda, İB Rus para sistemi olarak adlandırılabilir, çünkü Ortodoksluk - ve bir dereceye kadar genel olarak Hıristiyanlık - tefeciliği kategorik olarak reddetmiştir. Werner Sombart bu yasağın ne zaman, nasıl ve nerede kaldırılmaya başlandığının ve nelere yol açtığının izini sürüyor.

İslami Bankacılık böylece bize sahip olduğumuz ama bir noktada kaybettiğimiz şeyi hatırlatıyor. Çağdaş Rus ekonomist Aleksandr Galuşka'nın iki döngü meselesi fikri bu bağlamda mükemmel bir şekilde uyuyor.

Unutmayalım ki liberalizm, ekonomide bile insanlığın baş belasıdır. Bu durumda, 'İslami' ve 'Rus' terimleri anlam olarak örtüşmektedir.”

Rusya