24 Kasım 2024 Pazar
İstanbul
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

E-ticarette okul alışverişi hareketliliği arttı

Okulların açılmasına sayılı günler kala hem e-ticaret hem de mağazalarda alışveriş hareketliliği devam ediyor. Bu yıl için önümüzdeki 15 günlük süreçte, kırtasiye ürünlerinde yaklaşık 10 milyar liralık bir e-ticaret alışverişi bekleniyor.

E-ticarette okul alışverişi hareketliliği arttı

Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkanı Hakan Çevikoğlu, Türkiye’de 2023’te e-ticaret hacminin bir önceki yıla göre yüzde 115 artarak 1,85 trilyon liraya ulaştığını, yıl sonunda bu rakamın 3,4 trilyon liraya çıkmasının beklendiğini belirtti. Çevikoğlu, okul alışverişinde de e-ticaretin öne çıktığını vurguladı.

Okul alışverişinde fiyatların geçen yıla göre yaklaşık yüzde 56 arttığını söyleyen Çevikoğlu, "Önümüzdeki 15 günde kırtasiye ürünlerinde 10 milyar liralık e-ticaret alışverişi bekliyoruz." dedi.

E-ticarette okul alışverişi hareketliliği arttı - Resim : 1

EN ÇOK SATIŞININ ARTMASI BEKLENEN ÜRÜNLER

MediaMarkt Türkiye Kategori Direktörü Hakkı Orhun ise, okulların açıldığı dönemde notebook, tablet, yazıcı, modem gibi ürünlerin satışlarında artış öngördüklerini belirtti. Ayrıca, küçük yaş grupları için çocuk saatleri, daha büyük öğrenciler için akıllı telefon, akıllı saat ve kulaklık satışlarının da artmasını beklediklerini ifade etti.

Orhun, okulların açıldığı dönemde tost makinesi, çay makinesi gibi ürünlerin yanı sıra, üniversite öğrencileri ve taşınma nedeniyle çamaşır makinesi, buzdolabı, televizyon gibi dayanıklı tüketim ürünlerinin satışlarında da artış görüldüğünü ekledi.

Kaynak: AA
Ticaret okul