Yandex
31 Mart 2025 Pazartesi
İstanbul 15°
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Mersin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Eğitim sistemi matematik problemine döndü: Bakanlık 4+4+3 sistemine geçiş sinyali verdi

Milli Eğitim Bakanlığı, 2012 yılında başlayan 4+4+4 eğitim sisteminden dönüş sinyali verdi. Bu konuda bir rapor hazırlayan üç eğitim derneği, 'Lise mutlaka 3 yıl olmalı. 4+4+3 sistemine geçilmeli. Zorunlu eğitim dayatılmamalı. Branş yönlendirmesi erkene çekilmeli' gibi önerilerde bulundu.

Eğitim sistemi matematik problemine döndü: Bakanlık 4+4+3 sistemine geçiş sinyali verdi

Millî Eğitim Bakanlığının, 2012-2013 eğitim-öğretim yılında uygulamaya konan ve uzun süre tartışmaların odağı olan 4+4+4 sisteminde güncellemeye hazırlandığı öne sürüldü.

MATEMATİK PROBLEMİNE DÖNDÜ

Türkiye Gazetesi'nden Mahmut Özay'ın haberine göre; Enderun Özgün Eğitimciler Derneği, Maarif Platformu ve Medeniyet Enstitüsünün düzenlediği “Türk Eğitim Sistemi ve Zorunlu Eğitimin Yansımaları” konulu çalıştayın lise eğitimin gözden geçirilmesini talebi Milli Eğitim Bakanlığını harekete geçirdiği belirtildi.

Çalıştayda, adeta matematik problemine dönen Türkiye'de eğitim sisteminde 4+4+4'ün son 4 yıllık lise eğitiminin eskiden olduğu gibi 3 yıla indirilebilmesi gerektiği de vurgulandı.

BAKAN TEKİN'DEN 'DEĞİŞİKLİK' SİNYALİ Mİ?

Geçen günlerde katıldığı yayında lise eğitim süresiyle ilgili değerlendirmelerde bulunan Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin “Zorunlu eğitimin çok olduğunu, yakında bunun tartışmaya açılacağını ben de tahmin ediyorum. Bu kadar uzun bir süre standart bir eğitime çocukları tabi tutmak doğru olmayabilir” ifadelerini kullanmıştı. Tekin'in açıklamaları da olası bir değişikliğin sinyali olarak değerlendirilmişti.

RAPORUN ÖNE ÇIKAN TESPİTLERİ

Üç eğitim derneğinin açıkladıkları raporda öne çıkan maddeler şunlar:

◾ Lise ve üniversitelerimiz her öğrencinin kolaylıkla mezun olduğu yapı ve anlayıştan kurtarılmalı.

◾ Herkesi mezun edip diploma sahibi yapmak üzerine kurulmuş sistemi öncelikle değiştirmeliyiz.

◾ Zorunlu eğitim süresi düşürülmeli, branşlaşma yani yönlendirme erkene çekilmeli, sınıf geçme yönetmeliği yeniden gözden geçirmeli ve bitirme sınavları geri gelmeli.

◾ İhtiyaçlar, alışkanlıklar ve ekonomik düzey aynı olmadığı halde; bina, öğretmenler, anlayış ve müfredat aynı kalmakta. Farklı beklentileri ve becerileri olan milyonlarca öğrenciye aynı anlayışı sunmak eğitimi çıkmaza sürüklemekte. Her öğrenci vasat bir seviyede birbirine benzetilmekte.

◾ Zorunlu lise eğitimi algı noktasında zorunlu bir üniversite eğitimini doğurduğu için üniversite öğrencisi olmak işsizliğin yeni adı olmuştur.

◾ Üniversite çağına gelen bir çocuğun artık sanayinin en büyük ihtiyacı olan iş alışkanlıklarına ve mesleki becerilere sahip nitelikli eleman olma ihtimali kalmamıştır.

◾ 4 + 4 + 4 olarak tarif edilen eğitim sisteminin öncelikle üçüncü dört yıllık kısmı zorunlu olmaktan bir an önce çıkarılmalı ve okumak isteyenler için üç yıla düşürülmeli.

◾ Eğitimin her kademesinde düzenlemeler yapılırken kısa süreli ve dar kapsamlı menfaatlerden çok uzun vadeli planlar ile kalıcı faydalar düşünülmeli.

◾ Üniversitelerde bölümlerin kontenjanları talebe göre değil ülkemizin ihtiyaçlarına, nüfusa ve istihdam imkânlarına göre planlanmalı, kontenjanlar belirlenirken popülist yaklaşımlardan uzak durulmalı.

Milli Eğitim Bakanlığı
Henüz bu içeriğe yorum yapılmamış.
İlk yorum yapan olmak ister misiniz?
Yorum yapmak için tıklayınız