‘Elektrikli otomobil tehdit değil fırsat’
Akaryakıt ve Enerji sektöründeki yatırımlarıyla bilinen Turcas, Genel Kurul Toplantısı'nı tamamladı. Turcas'lı yöneticiler Genel Kurul'da konuştu
Akaryakıt ve Enerji sektöründeki yatırımlarıyla bilinen Turcas, 2023 mali yılına ilişkin Olağan Genel Kurul Toplantısı'nı dün tamamladı. Toplantıya Turcas Yönetim Kurulu Başkanı Erdal Aksoy, CEO ve Yönetim Kurulu Üyesi Batu Aksoy, Yönetim Kurulu Başkan Vekili Banu Aksoy, Yönetim Kurulu Üyesi Timuçin Tecmen, Bağımsız Yönetim Kurulu Üyesi Emre Derman ile üst düzey yöneticiler ve hissedarlar katıldı.
PAZAR PAYI YÜZDE 21,5
Turcas CEO’su Batu Aksoy konuşmasında şunları belirtti: "Shell & Turcas, 2023 yılında akaryakıt perakendesindeki lider konumunu yüzde 21,5'lik pazar payıyla sürdürdü. Şirketimiz akaryakıt dışı satışlara olan odağını istikrarlı ve çift haneli büyümesiyle devam ettirdi. RWE & Turcas, Denizli’deki 800 MW Doğalgaz Çevrim Santralimizdeki planlı büyük bakımını tamamlayarak tatmin edici bir yılı geride bıraktı. Turcas olarak finansal borçluluğumuzu önemli miktarda azaltarak 2023 yılsonu itibariyle konsolide aktiflerimizin yüzde 94’lük kısmını özkaynaklarımız ile finanse eder hale geldik."
Batu Aksoy, Turcas’ın 2023 yılını değerlendirirken, "Geçtiğimiz yıl, Türkiye’deki faaliyetlerinin 100. yılını kutladığımız dünya devi Shell ile ortaklığımız konumundaki, akaryakıt sektörünün en çok tercih edilen markası Shell & Turcas bünyesindeki yaklaşık bin 170 değerli bayiimiz ve 20 bine yakın ön saha arkadaşlarımızla her gün 1 milyon misafirimizi ağırladık. 2023 yılında 8,2 Milyon m³ akaryakıt satış hacminin yanı sıra 14,7 Milyon kahve, 6 Milyon sandviç ve 6 Milyon fırın ürünü satışı gerçekleştirdik. Bunların sonucunda 2023 yılında 246 Milyar TL satış hasılatı ve 6,4 Milyar TL FAVÖK elde ettik." dedi.
‘ARTIK BİR PERAKENDE ŞİRKETİYİZ’
Genel Kurul’un ardından gazetecilerle bir araya gelen Batu Aksoy, elektrikli otomobil kullanımındaki artışı, şirket olarak bir tehdit olarak görüp görmediklerini aksine fırsat olarak değerlendirdiklerini belirtti. Artık bir perakende şirketi olduklarını söyleyen Batu Aksoy, sektörün perakende rekabetine girdiğini aktardı. Reklamlarda akaryakıt pompası yerine dürüm, sandviç gibi ürünleri öne çıkardıklarını hatırlatan Aksoy, istasyonlarda fırın ürünlerine de rağbet olduğunu aktardı. Aksoy, istasyonların artık soluklanma, ailecek enerji kazanıp yola devam etme noktası olduğunu dile getirdi.
Akaryakıt istasyonlarındaki kredi kartı komisyonlarının oranlarını makul bulmadıklarının altını çizen Aksoy, "Seçim dönemlerinde dünyanın her yerinde fiyatlarda baskılama görürüz. Sübvansiyonlar piyasayı bozucu şekilde olmamalı. İthal olması nedeniyle pahalı olan bir ürünü, sanki ucuzmuş gibi sunmamalıyız. Avrupa'nın en ucuz benzini bizde. Ama ithal ediyoruz. Demek ki fiyatlar baskılanıyor. Enflasyonla mücadele için tüketicinin daha fazla tasarruf yapmasını sağlayacak, tüketimi kısacak, fiyatlamayı sunuyoruz. Gerekirse biz daha az satalım.” diye konuştu.