08 Eylül 2024 Pazar
İstanbul 21°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

‘Elektrikli otomobilde düşüş uzun süreli değil’

Elektrikli otomobil de düşüş var mı? Opel Frontera'nın Dünya Lansmanı tanıtım toplantısında Opel CEO’su Florian Huettl ve Opel Türkiye Genel Müdürü Yiğit Yantaç, basın mensuplarının sorularını yanıtladı

Elektrikli otomobilde düşüş uzun süreli değil...Elektrikli otomobilde düşüş ne kadar sürecek...
A+ A-
EKONOMİ SERVİSİ

İstanbul'da Opel Frontera'nın Dünya Lansmanı yapıldı. Tanıtım toplantısında Opel CEO’su Florian Huettl ve Opel Türkiye Genel Müdürü Yiğit Yantaç, basın mensuplarının sorularını yanıtladı. Toplantıda, Türkiye'nin kendileri için en önemli üç pazardan biri olduğunu kaydeden Huettl, Frontera’nın Türk pazarına çok uygun olduğunu düşündüklerini söyledi. SUV modellerinin Türkiye'de çok rağbet gördüğünü hatırlatarak "Frontera’nın dünyaya sunulması için en uygun yer İstanbul'du." diye konuşan Huettl, şöyle devam etti:

“Türkiye 2023 yılında Almanya ve İngiltere’den sonra Opel’in dünya çapındaki üçüncü pazarıydı. İki sene önce buraya geldiğimde sormuştum, yeterli yatırımın yapılmasını istemiştim bayi ağı için, satış kapasitesi artsın diye çünkü biliyorduk ki elektriklenme Türkiye’de olan bir şey, iki sene içerisinde tam beklediğimiz gibi gelişti. Opel ile ilgili en önemli kararlarda Türkiye çok önemli bir rol oynuyor. Bu pazara yakın olmak istiyoruz ve önemli katkılar sağlamak istiyoruz.”

PAZAR PAYI YÜZDE 20

Elektrikli otomobile olan eğilimin düşmesinin ardından elektrifikasyona olan odaklanmalarında bir erteleme olup olmadığı sorusunu yanıtlayan Huettl, şunları kaydetti:

“Elektrikli pil teknolojisini kullanmayla ilgili planlarımızda bir değişiklik olmadı. 2023’te birçok Avrupa pazarında çok büyük bir ivmelenme gördük. Avrupa’nın bütününe baktığımız zaman elektriklilerin yüzde 20’lik bir payı var. Almanya’da hükümetin aldığı bazı kararlar var. Bu kararlar doğrultusunda talep biraz düştü ama kesinlikle uzun dönemde devam edecek bir talep düşüşü değil.

“Talep doğrultusunda hareket etmek, talepteki dalgalanmaları zamanında karşılayabilmek için attığımız adımlar var. 2023 yılında Türkiye’de aslında taşlar yerine oturmaya başladı. Elektrikli araçlarda hızlı bir yükselme oldu. Opel de bu talep artışını karşılamaya hazırdı. Birçok başka pazarda belki aynı hızda olmasa aynı büyümeyi görüyoruz. Dolayısıyla çoklu enerji stratejisi ile aynı doğrultuda hareket ediyoruz. Bu konuda planlarımız doğrultusunda ilerliyoruz.”

TÜRKİYE’DE YÜZDE 11 ARTTI

Huettl’a Avrupa’da mart ayında elektrikli araç satışlarının yüzde 11,3 azalmasını nasıl değerlendirdiği ve “Türkiye’de bir üretim üssü kurma veya başka batarya üretme gibi bir planınız var mı?” soruları yöneltildi. Huettl, şu yanıtları verdi:

“Avrupa pazarında yakın geçmişte bir yavaşlama olduğu konusunda çok haklısınız ama Türkiye için bu geçerli değil. Pazar sanırım yüzde 11 oranında artmış durumda nisan sonu itibarıyla. Yeni rakipler Türkiye pazarını dediğiniz gibi bir köprü olarak görüyor olabilir. Pazarda rekabetçi olmak istiyorsanız kendi maliyetlerinizde rekabetçi olmayı başarmalısınız ki pazardaki her türlü dalgalanma ve hareketlilik karşısında bir direnç oluşturun. Dolayısıyla kendi içimizde rekabetçiliğimizi güçlendirmeye çalışıyoruz. Üretim tercihlerimizi o yönde değerlendiriyoruz ve bu, aracın üretimini bir bütün olarak etkiliyor ki bu sayede pazardaki hareketliliklere karşı bir güçlü pozisyon alabilelim.”

Elektrikli otomobil piyasasında oldukça agresif ve rekabetçi bir ortam olduğunun bilgisini veren Huettl, “Sürekli yeni ürünler piyasaya sunuluyor. Frontera ile çok iyi bir adım attığımızı söyleyebilirim. 24 bin avroya çağdaş bir tasarıma sahip otomatik ve son derece güçlü bir araç sahibi olabiliyorsunuz. Önümüze çıkabilecek birçok engelle baş edebilecek durumdayız.” diye konuştu.

Opel SUV Elektrikli Otomobil Avrupa Almanya