26 Kasım 2024 Salı
İstanbul
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

En gözde şirketler seçildi çalışan eğilimleri belirlendi

Türkiye'nin En Gözde Şirketleri araştırmasında ilk üç sırada Unilever, Google ve Mercedes Benz Türk yer aldı. Realta Danışmanlık'tan yapılan açıklamaya göre, tüm dünyada yenilenen ve farklılaşan yaşam eğilimleri, hemen her alanda beklentileri de değiştirdi.

En gözde şirketler seçildi çalışan eğilimleri belirlendi

Küresel ekonomik kriz, Kovid-19 sonrası yeni dengeler ve yapay zekanın yükselişiyle hızlanan bu değişim, yaşamak ve çalışmak arasındaki dengeyi de yeniden kurdu.

Profesyonel iş yaşamında da çok köklü değişikliklere yol açan bu zincirleme eğilim, hem çalışanlar hem de işverenler açısından değer odaklarının yeniden belirlenmesiyle sonuçlandı. Yaşanan bu köklü değişimin en çarpıcı biçimde gözlenebildiği başlıklardan biri de "işveren markası" oldu. 15. kez düzenlenen Türkiye'nin En Gözde Şirketleri araştırması, şirketlerin gözden kaçırmaması gerekenleri ortaya koydu.

HİBRİT ÇALIŞMAYA İLGİ YÜZDE 20'YE DÜŞTÜ

Açıklamada, araştırmaya ilişkin değerlendirmeleri yer alan EGŞ Araştırma Direktörü ve Realta Danışmanlık Kurucusu Ali Ayaz, 91 bini aşkın katılımcının yer aldığı bu yılki araştırmanın işveren markasının evrilen görünümüne ilişkin ilgi çekici bilgiler sunduğunu bildirdi. Ayaz, "Araştırmada, günümüzün rekabetçi yetenek pazarında, şirketlerin gözden kaçırmaması gereken paha biçilmez iç görüler var. Araştırmanın, cazibelerini artırmayı ve yeni nesil yeteneklerle bağlantı kurmayı hedefleyen şirketler için güncellenmiş bir yol haritası sağladığını söyleyebilirim." ifadelerini kullandı.

Bu yılki araştırmanın en çarpıcı sonuçlarından birinin hibrit çalışmaya yönelik değişen bakış açısı olduğuna değinen Ayaz, şu ifadeleri kullandı: "Geçen yıl, katılımcıların yüzde 78'i hibrit çalışma seçenekleri sunmayan bir şirketi düşünmeyeceklerini belirtirken, bu yıl bu sayı önemli ölçüde azalarak yüzde 20'ye düşmüş durumda. Uzaktan ve esnek çalışma düzenlemeleriyle ilgili beklentilerin değiştiği görülüyor, bu da şirketlerin yaklaşımlarını yeniden gözden geçirmeleri ve iş arayanların değişen tercihlerine uyum sağlamaları gerektiğini gösteriyor."

'MAAŞ BEKLENTİLERİ HIZLI YÜKSELDİ'

Maaş beklentilerinde de değişiklik yaşandığına işaret eden Ayaz, şu bilgileri verdi:

"Bu yılki araştırma verileri, maaş beklentilerinin hızla yükseldiğini ve bunun da finansal kaygılar ile en iyi yetenekleri cezbetme arasında denge kurmaya çalışan şirketler için bir zorluk teşkil ettiğini gösteriyor. Kuruluşların, ücretlendirme stratejilerini dikkatle değerlendirmeleri ve piyasa taleplerine uygun rekabetçi paketler sunmanın yollarını bulmak zorunda olduğu görülüyor. EGŞ 2023 Araştırması, sektöre özgü trendlere de ışık tutuyor. Özellikle savunma sektöründe bir yükseliş gözledik, bir önceki yıla kıyasla daha fazla savunma şirketi ilk 100 listesinde yer aldı. Bankacılık sektörü de ilk 100'deki ağırlığını arttırdı. Bu durum, şirketlerin değişen sektör dinamiklerine uyum sağlama ve işveren markası stratejilerini buna göre uyarlamalarının, tercih edilme oranlarını arttırdığının altını çiziyor."

Son Dakika Haberleri