24 Ekim 2024 Perşembe
İstanbul 14°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

En yüksek artış A marka ürünlerde

Hollanda’da Nisan 2022'de Tüketici Derneği, 12 ulusal süpermarket zincirinde 175 A markalı ürünün fiyatlarını açıkladı.

En yüksek artış A marka ürünlerde
A+ A-

A markalı ürünler tanınmış markaların ürünleri olarak sınıflandırılıyor. Dirk, A markaları için en ucuzu oldu. Dirk ortalamadan yüzde 7 daha ucuz. En pahalı süpermarket olan Sphar’da A markaları yüzde 12 daha pahalı olduğu belirlendi. Aldi ve Lidl, A markalarının sınırlı arzı nedeniyle sıralamada yer almadı. Ancak her iki süpermarkette de aynı A markalarının 22'si karşılaştırıldığında, Aldi, Lidl'den yüzde 5 daha pahalı durumda.

A markalarının fiyatları Aralık 2021 ile Mart 2022 arasında yüzde 6 arttı. A markaları arasında aşırı değişimlere örnek olarak Axe Africa Duş Jeli (yüzde 45), Campina Botergoud Krem Tereyağı (yüzde 32) ve Blue Band Halvarine (yüzde 35) verildi. Aynı dönemde özel markalar yüzde 5 daha pahalı hale geldi. Pişirme için Jumbo Margarin (yüzde 47), Dirk Ispanak à la crème (yüzde 46) ve Coop Mayonez (yüzde 44) bu kategorideki en önemli fiyat artışları oldu. Meyve ve sebzeler de geçen yıl önemli ölçüde daha pahalı hale geldi. Ortalama artış yüzde 12 kadar oldu. Bunların arasında en çok fiyatı artanlar ise salatalık (yüzde 34), kabak (yüzde 32) ve armut (yüzde 29). Elmalar da ise fiyatlar düştü.

İndirim olanağı sunan marketlere bakıldığında Albert Heijn en fazla ve en büyük indirimleri yapan market olarak öne çıkıyor ancak bu marketteki fiyatlar ortalamanın yaklaşık yüzde 2 üzerinde. ALDI ve Lidl ise en az indirim kampanyası yapan marketler olarak görülüyor.

Son Dakika Haberleri