23 Aralık 2024 Pazartesi
İstanbul
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Mersin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Enflasyonist baskı ve savaş ile stratejisini gözden geçirdi

Turkcell Grubu, 2022 yılının ikinci çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 46 artışla 12.5 milyar TL gelir elde ettiğini açıkladı. Turkcell’in 2022 yılı ikinci çeyrek net kârı da yüzde 67 artarak 1.9 milyar TL’ye ulaştı.

Enflasyonist baskı ve savaş ile stratejisini gözden geçirdi
A+ A-
EKONOMİ SERVİSİ

Turkcell Genel Müdürü Murat Erkan, açıklamasında, “Yılın ikinci çeyreğinde küresel konjonktürde kendisini güçlü biçimde hissettiren enflasyonist baskı, artan resesyon riski ve bölgemizdeki savaşın etkileri, şirketlerin yeni dönem stratejilerini gözden geçirmelerinde ve artan maliyetlerini yönetme politikalarında etkili oldu. Böylesine zorlu ve belirsizliklerle dolu bir döneme rağmen içinde bulunduğumuz süreçte müşterilerimizin ihtiyaçlarını karşılayan ve memnuniyetlerini yükselten geniş yelpazede dijital hizmetler sunmaya devam ediyoruz.” dedi.

23.4 MİLYON BiP’LEDİ

Düzenlenen basın toplantısında verilen bilgilere göre, TV+, Lifebox, fizy ve BiP gibi markaları çatısı altında bulunduran Turkcell Dijital OTT servislerinin gelirleri yıldan yıla yüzde 56 büyüdü. Dijital servislerin ücretli kullanıcı sayısı ise 1.1 milyon artışla 4.5 milyona ulaştı. Akıllı teknolojileri ile öne çıkan bulut depolama ürünü Lifebox, yüzde 51 oranında büyüdü ve 1.6 milyon kullanıcıya ulaştı. Zengin içeriğiyle ön plana çıkan TV+ tarafında ise OTT TV abone sayısı yüzde 24 artışla 879 bin olarak gerçekleşti. IP TV müşterileri ise yüzde 23 büyüyerek 1.2 milyon oldu. Türkiye’nin önde gelen e-ticaret platformlarıyla iş birliğini güçlendirmeye devam eden BiP’in, üç ay aktif müşteri kullanıcı sayısı 23.4 milyon oldu.

PAYCELL'DEN 200 MİLYON LİRA

Turkcell tarafından geliştirilen Paycell’in, techfin alanında ülkemizdeki en önemli girişimlerinden biri olduğuna dikkat çeken ve müşterilerine farklı alanlarda çözümler sunan bir yenilikçi ödeme hizmetleri platformu olduğunu belirten Murat Erkan, “Ödeme alışkanlıklarının dijitalleşmesine olanak sağlayan Paycell’deki kullanıcı sayımız 7 milyona ulaştı ve gelirlerimiz yüzde 77.5 büyüyerek 199 milyon TL oldu. Paycell’in tüm servislerinden geçen işlem hacmi yıllık bazda 3 katına çıkarak 8 milyar TL seviyesinde gerçekleşti. Toplam POS çözümleri işlem hacmi çeyreklik bazda yüzde 39 artışla 2.9 milyar TL düzeyinde gerçekleşti.” bilgilerini paylaştı.


TELEKOM GENÇLERİ BULUTA DAVET ETTİ

Türk Telekom’un, gençlerin kariyer gelişimine destek sağlayan ve bulut bilişim konusunda uzmanlaşmak isteyen gençlere yönelik hazırladığı ‘Bulut Bilişim Kampı’na başvurular başladı. Bu yıl ilk üçe girenlerin toplamda 60 bin TL ödülün sahibi olacağı kampın başvurularının, 4 Eylül tarihine kadar devam edeceği bildirildi.

Türk Telekom İnsan Kaynakları Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Emre Vural, “Genç yetenekleri şirketimize katmak başlıca önceliklerimizden biri. Şirket içinde potansiyel yeteneklerin istihdamına katkı sağlarken, geleceğin teknolojilerine ve mesleklerine odaklanarak gençlerin kariyer gelişimini de destekliyoruz.” dedi.


KAZAKİSTAN'IN ÜÇÜNCÜ BÜYÜK ÇİKOLATACISI

Ülker Bisküvi, Kamuoyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) gönderdiği açıklamada, 2022 yılının ilk yarısını 11.9 milyar TL ciroyla kapattığını açıkladı. Türkiye operasyonlarının ciro içindeki payı yüzde 60, ihracat ve yurt dışı operasyonlarının ciro içindeki payı yüzde 40 oldu.

Ülker CEO’su Mete Buyurgan, “Suudi Arabistan’da ve Mısır’da bisküvide pazar lideriyiz. Kazakistan’da çikolatada pazar üçüncüsüyüz. Son 2 yılda Türkiye'de 150'nin üzerinde yeni ürünü raflara taşıdık.” dedi.

Turkcell enflasyonist baskı murat erkan ott pos