24 Aralık 2024 Salı
İstanbul 11°
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Mersin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Enflasyonla mücadeleye e-ticaretin katkısı olumlu

Hepsiburada 'Premium' ürününü pazara sunalı iki yıl oldu. İkinci yıla ilişkin düzenlenen toplantıda şirket yöneticileri önümüzdeki döneme ilişkin bilgiler verdi. Buna göre ikinci yıla özel olarak '16-22 Temmuz’da' indirim kampanyası düzenlenecek

Enflasyonla mücadeleye e-ticaretin katkısı var mı?

Hepsiburada Pazarlama Grup Direktörü Görkem Dereli, iki yıl içinde 2,6 milyon kullanıcıya ulaşan Hepsiburada Premium'un, sunduğu avantajlarla üyelerine toplam 9,9 milyar TL değerinde fayda sağladığını aktardı. Yüksek enflasyonla mücadele ettiğimiz şu dönemde e-ticaret şirketlerinin düzenlediği indirimlerin toplamda hanehalkı bütçelerine önemli tutarda olumlu etki yaptığı görülüyor.

TÜİK VERİ ÇEKİYOR MU?

Elbette bu indirimler talep tarafını da bir anlamda canlı tutuyor fakat bir etki analizi yapılsa enflasyonla mücadeleye faydasının daha çok olduğunu düşünüyorum. Bundan hareketle Hepsiburada yöneticilerine TÜİK'in birçok sektörden hatta semt pazarlarından bile veri derlediğini anımsatarak e-ticaret şirketleri ile doğrudan çalışıp çalışmadığını sorduğumda, doğrudan bir çalışma olmadığını ancak e-pazaryerlerinde fiyat ve ürünler açık olduğu için buradan veri çekilebileceğini not ettiler. Elbette e-pazaryerlerinde satılan ürünlerin yanında bunların ağırlıkları da önemli.

Peki en çok tercih edilen kategoriler ve ürünler neler? Hepsiburada Premium üyeleri, en fazla süpermarket, züccaciye, sağlık-güzellik, ev tekstili ve kırtasiye kategorilerinden alışveriş yaptı. Süpermarket kategorisinde en çok satılan ürünler sırasıyla yüzey temizleme mendili, fındık kreması, soda ve tuvalet kağıdı oldu. İki yıl içinde 147 ton, yani 1.4 milyon adet soda tüketen Premium üyeleri, 681 ton fındık kreması, 1 milyon yüzey temizleme mendili satın aldı. Dünyayı 8 kez dolaşacak uzunlukta, 36 milyon adet tuvalet kağıdı sipariş edildi. Züccaciye kategorisinde en fazla döküm tava seti, sağlık-güzellik kategorisinde saç bakım toniği ve bitkisel bakım kompleksi tercih edilirken, ev tekstili kategorisinde otel yastığı satın alındı.

AYDA 835 TL; YILDA 10 BİN TL

Hepsiburada’nın üyelik bazlı sadakat programı Hepsiburada Premium'a dönersek Hepsiburada Pazarlama Grup Direktörü Görkem Dereli, üyelerin iki yıl içinde yapılan özel kampanya ve indirimlerle 6 milyar TL fayda sağlarken, alışverişleriyle toplamda 649 milyon TL Hepsipara kazandıklarını not etti.

Buna göre, “38 milyon siparişte ücretsiz kargodan yararlanan Premiumlulara bu avantajla da 1,3 milyar TL'lik bir tasarruf sağlandı. Hepsiburada Premium'un sunduğu hediye BluTV üyeliğiyle kullanıcılar 2 yılda toplamda 100 milyon saat BluTV içeriklerini izledi. İki yıl içinde Premium üyeleri, Petrol Ofisi’nden 113,9 milyon puan kazandı. Hepsiburada Premium, ayda ortalama 4 online sipariş veren kullanıcılarına ayda 835 TL, yılda 10 bin 20 TL kazandırdı.

Premiumlular, 4 kargo hizmetinden 180 TL değerinde tasarruf sağlarken, kapında iade ve randevulu teslimat hizmeti için de 50 TL'lik bir indirim elde etti. 100 TL değerinde geri kazanma fırsatından faydalanan üyeler, 179,9 TL değerinde hediye BluTV üyeliğine sahip oldu. Birer kez Burger King indirimi, kahve indirimi, yüzde 35 indirimli araç kiralama, yüzde 50 indirimli mobilya montajı, öncelikli çağrı merkezi kullanımı ve Premium özel kampanyalarından 2 kez deterjan satın alan üyeler toplamda 835 TL kazanç elde etmiş oluyor.”

Enflasyon TÜİK tasarruf E-ticaret