08 Eylül 2024 Pazar
İstanbul 22°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Eylülde faiz düşmezse mobilyacılar zorlanacak

2024 yılında perakende alanında zorlandıklarını dile getiren Doğanlar Mobilya CEO’su Karamemiş, eylül ayında faizin düşmemesi halinde hareketlenmenin başlamayacağını kaydetti

Eylülde faiz düşecek mi? Faiz mobilya sektörünü nasıl etkiliyor? Faiz politikası ihracatı nasıl etkiliyor? Yüksek faiz üretimi nasıl etkiliyor?

Doğanlar Mobilya Grubu, düzenlediği basın toplantısıyla 2024 yılının ilk çeyreğine ilişkin finansal ve faaliyet sonuçlarını açıkladı. 6 farklı markasıyla 640 yurt içi ve 113 yurt dışı olmak üzere toplamda 753 aktif satış noktası bulunan şirket, yılın ilk çeyreğinde 2,1 milyar TL konsolide satış geliri elde etti. Doğanlar Mobilya Grubu, İstanbul Sanayi Odası Türkiye'nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşu listesinde de 58'inci sırada yerini aldı.

Hasılat verilerinde yüzde 12’lik artış yakaladıklarını dile getiren Doğanlar Mobilya Grubu CEO Mustafa Karamemiş, “Ar-Ge yatırımlarımıza da devam ederek sektörde öncü rolümüzü pekiştirmeyi hedefliyoruz. Yapımı geçen sene tamamlanan, Biga ve Düzce tesislerimizde yer alan 2 bin 500 metrekarelik Ar-Ge ve inovasyon alanımızda yeni projeler üretmeye devam ediyoruz. Bu doğrultuda yılın ilk 3 aylık döneminde 26 milyon TL’nin üzerinde bir yatırımı sadece Ar-Ge faaliyetleri için kullandık. 2024 yılı için konsolide satış gelirlerinin 11-11,5 milyar TL ve konsolide FAVÖK marjında yüzde 14-15 seviyesinde bir artışa ulaştırma hedefi ile yolumuza devam ediyoruz.”

YATIRIM YAPMAK ZOR

Toplantıda ekonomide gündemine ilişkin açıklamalar yapan Karamemiş, 2024 yılının zor şartları altında elde edilen sonuçlardan memnun olduklarını kaydetti. Karamemiş, şöyle devam etti:

“Finansal süreçler, enflasyon, faizlerin artması bizler için perakende tarafında birçok zorluğu barındıran bir döneme girdik. İlk çeyrek sonuçlarına göre bu süreci de çok iyi yönettik. Yatırım yapmak gerçekten çok zor. Markaları 5 yıllık stratejimizde büyüme projeksiyonuna göre önemli kriterlerle yönetiyoruz. Her çeyrek bazında planlamaları yapıp, satış performansımızı, perakende performansımızı, kampanya içeriklerimizi planlayarak gidiyoruz.”

KATLANMAKTA ZORLANIYORLAR

Yüksek faiz oranlarının hem iç pazara hem de ihracata etkilerine değinen Mustafa Karamemiş, şu vurguları yaptı:

“9 taksit bile yapmakta zorlanıyoruz. Yapacaksak da faiz yüküne katlanmakta zorlanıyoruz. İki yıl önce bir düğün paketi 80-90 bin TL idi, bugün 300 bin TL. Bir kişinin tek kredi kartıyla düğün paketi alması mümkün değil. Eylül ayı gibi faizde geri dönüş başlarsa bir hareketlenme olabilir. Başlamazsa zor bir süreç olur. Faiz politikasının ihracata da etkisini yaşıyoruz. Pandemide maliyet açısından daha zorlu süreçler yaşadık. Maliyetler artsa döviz de bu seviyede kalsaydı sorunlarla başa çıkabilirdik.”

PERSONEL SORUNU YOK

Üretim tesislerinde göçmen işçi çalıştırmadıklarını ifade eden Karamemiş, iddiaların aksine personel bulmakta sorun yaşamadıklarını söyledi. Asgari ücret ile ilgili görüşlerini de paylaşan Mustafa Karamemiş, “Şirketler yıllık bütçe yapıyor. Ara zam ön görmedik, planımızda öyle bir şey yok.” dedi.

Pazarda bir daralma olacağını dile getiren Karamemiş, “Bizim çok farklı kampanya projeksiyonumuz var. Bu projeksiyona göre tüketicinin ve mobilyanın alım hacminin arttığı aylar var. Temmuzdan kasım, aralık'a kadar. Her dönem, her ay için fiyatlama politikamız var. Düzenli bir şekilde bu planı uyguladığımızda daralmadan etkilenmeden hedeflerimize ulaşacağız.” sözlerini kaydetti.

Toplantıda İsrail’e ihracat ambargosu hakkında görüşleri sorulan Mustafa Karamemiş, “İsrail tarafında 3 Doğtaş 1 Kelebek mağazalarımız var. Karardan sonra ihracat durdu. Kararın revize edilmesini bekliyoruz. Yollar tekrar açıldığında ticareti devam ettireceğiz.”

mobilya İstanbul Sanayi Odası Faiz Üretim Enflasyon