19 Eylül 2024 Perşembe
  • Yozgat
  • Zonguldak

F-16 kararına karşı 'alternatiflerimiz var' çıkışı

Milli Savunma Bakanı Hulusi Akar, F-16'lar konusunda ABD'nin hatasından geri döneceğini umduğunu belirtti, “Eğer bu bizim için sıkıntı yaratırsa bizim alternatiflerimiz var.” dedi.

Erdoğan, Rusya ziyaretinde Rus savaş uçaklarını incelemişti.
A+ A-
AYDINLIK / ANKARA

Daha önce de Cumhurbaşkanı Erdoğan, Rusya'ya işaret ederek SU-35 anlaşması yapılabileceğini, Rusya Devlet Başkanı Putin ise Türkiye ile ortak savaş uçağı üretebileceklerini söylemişti.

'ENERJİ KRİZİ İÇİN ÖRNEK'

Akar dün Al Jazeera televizyonunda gündemi değerlendirdi. Tahıl koridoru konusunda konuşan Akar Türkiye, Rusya, Ukrayna ve Birleşmiş Milletler temsilcilerinin ilk gemiyi çıkarmak için hızlı bir şekilde çalıştığını belirtti. Anlaşmanın küresel gıda krizini azaltacağını vurgulayan Akar “Bu durumun, enerji krizini çözmek için bir örnek olacağını düşünüyoruz. Gelecek dönemde enerji davasında çözüm olabilmek için bu yolu kullanabiliriz.” şeklinde konuştu.

'YAPTIKLARIMIZ SURİYE VE IRAK İÇİN DE'

Akar, Suriye'nin kuzeyinde PKK'ya olası harekatla ilgili soruya şöyle yanıt verdi: “Açık sözlülükle söyleyebiliriz ki diğer devletlerin kabul edip etmemesini önemsemiyoruz. 40 yıldır Türkiye’ye zarar veren bu terör örgütüyle savaşma hedefimiz var. Tahran’da yapılan üçlü zirvede, Astana ruhunun sürekliliğini, kararlarını ve kazançlarını vurguladık. Terörizmin bütün ülkelerin sorunu olduğunu vurguladık. Ve terörle mücadelenin zaruri olduğunda mutabık kaldık. İran da Rusya da bunu kabul etti. Suriye’de ve Irak’ta yaptığımız nefsi müdafaadır. Suriye’nin sınır ve toprak bütünlüğüne saygımız vardır. Bu yaptıklarımız aynı zamanda Suriye ve Irak içindir.”

'İLK ANDAN İTİBAREN IRAKLILARLA GÖRÜŞTÜM'

Irak'ın kuzeyinde Zaho'da 9 sivilin hayatını kaybettiği saldırıda Türkiye suçlanmıştı. Akar, Türk Silahlı Kuvvetlerinin asla sivilleri hedef almayacağını herkesin bildiğini vurguladı ve şöyle sürdürdü: “Tüm operasyonlarımızda, sivillerin zarar görmemesi için her türlü tedbiri alıyoruz. Bu konuda tahkikatları için Irak’taki tüm yetkililerle iş birliğine hazırız. İlk andan itibaren Iraklı yetkililerle görüştüm. Resmi bir şekilde tahkikat için koordinasyon niyetimizi bildirdik.

'KALELERİNİ YIKTIK'

“Şunu söylemek istiyorum ki terör örgütleri özellikle Kuzey Irak’ta şiddetli darbeler almışlardır. Kalelerini yıktık ve desteklerini kestik. O yüzden Kuzey Irak’ta teröristler ve liderleri ahlak dışı her işi yapmaya çalışıyor. Sivillere saldırı, turistlere ve otellere saldırı ve ormanları yakmayı içeren açık, net ve yazılı talimatlar veriyorlar. Biz burada beşiklerinde çocukları öldüren ahlaksız bir örgütten bahsediyoruz. Zaho’da gerçekleşen olayı terörist saldırıdan başka bir şey değildir. Bu hem Irak halkı hem de bizim halkımızın için bir beladır. İki devletinde bu örgütten kurtulmak için birbirine destek olmaları gerekiyor. Kürtler ve Araplar dostlarımızdır. Biz bu savaşta PKK’lı ve DAEŞ’li teröristlerden başkasını hedef almıyoruz. Kürtler, Araplar, Süryaniler, Yezidiler, Keldaniler ve diğer tüm mezhepler himayemiz altındadır.”

'ŞARTLARI KABUL ETMEDİĞİMİZİ SÖYLEDİK'

Akar, Türkiye'nin ABD'den 40 F-16 Block 70 modeli ve elimizdeki 79 uçağın modernizasyonunu talep ettiğini bildirdi. Yunanistan'ın bunu durdurmak istediğini ifade eden Akar şöyle sürdürdü:

“Gördük ki Amerika Birleşik Devletleri Kongresi bu uçakların kullanımı ile ilgili kanun ve şartlar yayınladı. Biz de Türkiye’nin egemen bir devlet olduğunu ve şartlı bir şekilde uçak almayı kabul etmeyeceğimizi söyledik. Bu şartların daha sonra değişeceğine inanıyoruz. Ayrıca Amerika Birleşik Devletleri, bu uçakları Türkiye’ye satmak için kurumsal davranacaktır. Çünkü biz müttefikiz. Amerika Birleşik Devletleri’nin hatasından geri döneceğini umuyoruz. Sanıyorum ki ne olursa olsun Türkiye’nin bu uçakları elde etmesine engel olan kim olursa alnında bu utanç olacaktır. Biz bu boşluğu doldurmak istiyoruz. Eğer bu bizim için sıkıntı yaratırsa bizim alternatiflerimiz var. Türk Silahlı Kuvvetleri güçlüdür. Bize dayatılan şartları kabul etmemiz mümkün değildir. Ukrayna örneğinde gördüğümüz gibi dünyanın güçlü bir Türkiye’ye ihtiyacı var. Müttefiklerimizin ve ortaklarımızın bu uçakları satın almamızın önünde durmamaları gerekiyor.”

PUTİN BİRLİKTE ÜRETİM DEMİŞTİ

Öte yandan Cumhurbaşkanı Erdoğan, 2019 yılında yaptığı açıklamada “Rusya SU-35/SU-57 savaş uçakları satmayı teklif etti. Rusya bu konuda savunma sanayiine yönelik her adımda biz varız diyor.” demişti. Rusya Devlet Başkanı Putin ise Rusya’nın Türkiye’ye hem uçak satacağını hem de Türkiye’yle ortak savaş uçağı üreteceğini söylemişti.

F-16 Milli Savunma Bakanlığı Hulusi Akar Suriye Irak alternatif al jazeera su-35